۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۵۰
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85480074
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی دزفول رفع تصرف شد

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۵۰
کد خبر: 85480074
۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی دزفول رفع تصرف شد

دزفول – ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول گفت: ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در راستای حفظ اراضی کشاورزی و باغ‌ها، با دستور قضایی رفع تصرف شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، مهدی آماده روز جمعه بیان کرد: این ۵۰ هکتار شامل ۶۰ قطعه زمین کشاورزی واقع در منطقه قلعه‌نو شهرستان دزفول بود که با دیوارکشی غیرمجاز توسط برخی متخلفان، تصرف شده بود که با تخریب این دیوارها این اراضی رفع تصرف شد و وضع سابق بازگشت.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی، هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی را با فوریت در دستور کار قرار می‌دهد، افزود: نظارت بر صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست و حفظ اراضی کشاورزی و باغ‌ها یکی از تکالیف دادسراها است و با هرگونه تخلف در این زمینه قاطعانه برخورد می‌شود.

جریمه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی جنگل خواران در دزفول

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول، فرمانده پاسگاه ویژه منابع طبیعی دزفول با اشاره به اقدام برخی متخلفان برای تخریب پوشش گیاهی و قطع درختان بیشه زارهای عباس آباد این شهرستان دزفول گفت: یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان دزفول ضمن برقراری کشیک های مستمر شبانه روزی با انجام عملیات شناسایی و مراقبت نسبت به پایش مستمر بیشه زارهای شهرستان دزفول اقدام کرد و در نهایت موفق به دستگیری یکی از عامل اصلی قطع درختان در بیشه زارهای عباس آباد شد.

اسلان مرادی ادامه داد: فرد متخلف که یکی از مجرمین سابقه دار در قاچاق چوب است پس از سه ماه بازداشت موقت در زندان فجر دزفول و توقیف خودروی نقلیه در نهایت با پیگیری های مستمر حقوقی به جرم قاچاق چوب آلات جنگلی به پرداخت مبلغ یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال محکوم شد.

وی افزود: این مجازات تنها از جنبه جریمه قاچاق چوب در حوزه صلاحیت اداره تعزیرات حکومتی اعمال شده است و ارتکاب عمل قطع درخت و تخریب ذخایر جنگلی، دارای عنوان مجرمانه بوده که در این رابطه به طور جداگانه از جنبه جرم شناسی قابل پیگیرد است و در حال حاضر پرونده متخلف با صدور کیفرخواست متناسب با بزه انتسابی از دادسرای عمومی شهرستان، مفتوح به رسیدگی در دادگاه کیفری ۲ شهرستان دزفول است.

به گزارش ایرنا، هفته گذشته نیز یکی دیگر از عامل تخریب و تصرف بیشه زارهای شهرستان دزفول به سه سال حبس محکوم شد.

شهرستان دزفول حدود ۴۷۰ هزار هکتار منابع طبیعی دارد که ۳۵۰ هزار هکتار آن منابع ملی است ضمن اینکه ۲۳۰ هزار هکتار جنگل در دزفول وجود دارد که پوشش گیاهی آن بلوط، کلخونگ، بادام و کیکوم است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha