۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۰۸
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85482204
T T
۱۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین پارک برفی خوزستان در آبادان احداث می‌شود

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۰۸
کد خبر: 85482204
نخستین پارک برفی خوزستان در آبادان احداث می‌شود

آبادان - ایرنا - شهردار آبادان گفت: با تصویب مصوبه لایحه تنظیم شده توسط شورای اسلامی این شهر، نخستین پارک برفی استان خوزستان در آبادان احداث خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یاسین کاوه‌پور روز یکشنبه در گفت‌ وگویی رسانه‌ای در خصوص ساخت پارک برفی آبادان به مراحل اجرای این طرح اشاره و اظهار کرد: مراحل طرح پارک کاملا قانونی بوده و طبق برآوردها و نظرات کارشناسی تهیه و تنظیم شده و زیر ساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذار از سوی شهرداری آبادان فراهم شده است.

شهردار آبادان با بیان اینکه برآورد اولیه مالی برای احداث این طرح ۲ هزار میلیارد ریال است، گفت: احداث پارک برفی در آبادان به عنوان یکی از پایگاه‌ها و جاذبه‌های گردشگری می‌تواند تاثیرات بسیار مثبتی داشته باشد.

کاوه‌پور بیان کرد: این طرح با هدف ایجاد فضای تفریخی برای رفاه شهروندان آبادان است که برای نخستین بار در سطح استان خوزستان در آبادان اجرایی خواهد شد.

وی احداث پارک برفی را به منظور تقویت زیرساخت‌های گردشگری دانست و بیان کرد: شهر آبادان یکی از قطب‌های گردشگری ایران است و باید زیرساخت‌های گردشگری در سطح کلان تقویت شوند.

شهردار آبادان گفت: برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری آبادان، مذاکراتی با سرمایه‌گذاران داخل کشور انجام و پس از بررسی‌ ابعاد مختلف، بسته‌های پیشنهادی سرمایه‌گذاران، مورد بررسی قرار خواهد گرفت‌.

وی اظهار کرد: طرح احداث پارک برفی بسیار جذاب است که شهر آبادان به آن نیاز دارد و می‌تواند به قطب گردشگری در استان خوزستان و کشور تبدیل شود.

کاوه‌پور در خصوص احداث پارک برفی بهعنوان یک کار مشارکتی یاد کرد و ادامه داد: صدور پروانه و مجوز ساخت و همچنین در اختیار گذاشتن زمین مورد نیاز و زیرساخت‌های لازم بر عهده شهرداری آبادان و موارد دیگر از جمله ساخت، تجهیزات، تاسیسات مربوطه و بهره‌برداری بر عهده سرمایه‌گذار است.

شهردار آبادان ابراز امیدواری کرد: به سرعت اقدامات سرمایه‌گذاری پیش رفته و نتایج مطلوبی حاصل شود.

وی بر ضرورت اجرای استانداردهای لازم و همچنین زمان و نوع سرمایه‌گذاری تاکید کرد و گفت: شهر آبادان دارای پتانسیل‌های گردشگری فراوانی است و سرمایه گذاری در این حوزه حتما سود آوری برای بخش خصوصی را در بر خواهد داشت.

کاوه‌پور با بیان اینکه آبادان مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی به‌ ویژه کشور عراق است بیان کرد: سرمایه گذاران می‌توانند با خیالی آسوده در بخش پروژه‌های گردشگری ورود کنند زیرا آبادان مقصدی بی‌نظیر برای گردشگران است.

شهردار آبادان به محل اجرای این طرح سرمایه‌گذاری اقتصادی و تفریحی اشاره کرد و افزود: این طرح در محل فعلی شهربازی آبادان در مساحتی به متراژ ۲ هزار مترمربع اجرا خواهد شد.

کاوه پور از تعریف سه طرح دیگر در حوزه سرمایه گذاری بخش گردشگری و تفریحی اشاره کرد و توضیح داد: احداث پارک آبی در حاشیه ساحل رودخانه بهمنشیر، احداث شهربازی جدید و مدرن در محل فعلی شهربازی و احداث پارک پرندگان گرمسیری در محل پارک معلم شهر آبادان از دیگر طرح‌های دیگر سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری و تفریحی شهرداری آبادان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha