شیعه و سنی زاهدان در سوگ رئیس جمهور شهید

زاهدان- ایرنا- آیین عزاداری شهادت حضرت آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور شهید و هیات همراه با حضور مردم شیعه و سنی و مسوولان در مسجد جامع زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اقشار مختلف مردم زاهدان اعم از جوان، نوجوان، کارمندان، کارگران، نیروهای نظامی و انتظامی زن و مرد، پیر و جوان، شیعه و سنی روز دوشنبه با حضور در مسجد جامع شهرستان زاهدان، به مناسبت شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی مراسم عزاداری برپا کردند.

در این آیین که به میزبانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، استاندار و جمعی از مسوولان، نهادها و سازمان‌های مستقر در استان برگزار شد، عزاداران با مدیحه‌سرایی یاد شهید جمهور و همراهان ایشان را گرامی‌داشتند و در فراقشان اشک ماتم ریختند.

گروه ها و دسته های مختلف مردم زاهدان پس از اعلام شهادت رییس جمهور محبوب ملت ایران حضرت آیت الله رئیسی به صورت خودجوش در مسجد جامع این شهرستان اجتماع و به عزاداری پرداختند.

درحالی که فضای مسجد جامع شهرستان زاهدان برای برگزاری آیین های ویژه ولادت ثامن الحج (ع) آماده شده بود، با انتشار خبر شهادت رییس جمهور مردمی حضرت آیت الله" سید ابراهیم رییسی" مردم در گروه ها و دسته های مختلف با اجتماع در این مسجد عزاداری کردند. مردم عزدار شیعه و سنی فارغ از دین و مذهب در این مسجد گرد هم آمده بودند و پس از سینه زنی و عزاداری در رثای رییس جمهور خادم الرضا (ع) به سوگ نشستند.

همچنین مردم عزادار با قرائت فاتحه برای روح بلند رییس جمهور شهید و همراهانش و توسل به ائمه اطهار و اهل بیت (ع) برای سلامتی و طول عمر با برکت رهبر معظم انقلاب و تمام خادمان جمهوری اسلامی ایران دست به دعا برداشتند.

خبر شهادت رئیس جمهور کشور مایه حزن و اندوه برای جامعه اسلامی بود

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، در این مراسم ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و هیأت همراه اظهار کرد: وقتی خبر شهادت محمد ابن ابی بکر به حضرت علی(ع) رسید ایشان فرمودند: " إِنَّ حُزْنَنَا عَلَیْهِ عَلَی قَدْرِ سُرُورِهِمْ بِهِ، إِلَّا أَنَّهُمْ نَقَصُوا بَغِیضاً، وَ نَقَصْنَا حَبِیباً" ما برای شهادت او غمگین و محزون هستیم به مقداری که دشمن از شهادت او خوشحال است چرا که آن‌ها دشمن خود را از دست دادند اما ما دوست خود را از دست داده‌ایم.

آیت الله مصطفی محامی ادامه داد: شخصیت‌های تاثیرگذار در جبهه حق وقتی هستند مایه دلگرمی ما بوده و زمانی که آن‌ها را از دست می‌دهیم مایه حزن و اندوه برای جامعه اسلامی و خوشحالی برای دشمنان است.

وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب از خدمات، فعالیت‌ها و تلاش‌های شهید آیت‌الله رئیسی برای خدمت به مردم راضی و خوشنود بودند و از دست دادن ایشان سبب حزن و اندوه ما و شادمانی دشمنان است.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب و ولی فقیه ستون خیمه انقلاب است و تا زمانی که این ستون پابرجاست خیمه هم پابرجاست و امیدواریم خداوند متعال سایه رهبر معظم انقلاب اسلامی را مستدام بدارد.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی در طول دوران عمر با برکت خود فراز و فرودهای فراوانی داشت و چه در دوران امام خمینی(ره) و چه در دوران رهبری مقام معظم رهبری کشور ما همواره شاهد فتنه‌ها، گرفتاری‌ها و شهادت‌ شخصیت‌های بزرگ و فراوان بود از جمله شهادت شهیدان باهنر و رجایی اما انقلاب ما به لطف و عنایت خداوند متعال مستظهر بوده و یکی از مظاهر این لطف نیز در رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تجلی کرده است که با حکمت و درایت در جایگاه رهبری انقلاب اسلامی را راهبری کردند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ما در هر کجا که هستیم باید زیر چتر ولایت و در خیمه انقلاب به سربازی خود ادامه دهیم و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند با وجود ناراحتی و اندوه هیچ دل نگرانی نداشته باشیم و همه ما به مسیر خود ادامه دهیم و تلاش مضاعف داشته باشیم تا احساس خلأ نشود که اگر خدمتگزاری از میان ما رفته دیگران عَلَم خدمت را به دست بگیرند و زیر سایه ولایت کار خود را با قدرت و قوت دنبال کنند.

وی گفت: مردم برای عزاداری و عرض تسلیت و اعلام وفاداری به مقام معظم رهبری جمع شده‌اند و اگر خدمتگزاری از بین ما رفته، خدمتگزاران دیگر آماده خدمت هستند و تا پای جان در مسیر انقلاب هستند و با رهبر عزیز عهد و پیمان می‌بندیم که در مسیر ولایت ثابت قدم بمانیم.

به گزارش ایرنا، بعدازظهر روز گذشته (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه) بالگرد حامل رئیس‌جمهور که برای افتتاح سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، در مسیر بازگشت در «جنگل دیزمار» در محدوده بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد.

از جمله سرنشینان این بالگرد، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور، آیت‌الله «آل هاشم» امام جمعه تبریز، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه و «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی بودند. در جریان این حادثه همه سرنشینان بالگرد به شهادت رسیدند.

آیت الله سیّد ابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رئیس‌جمهور ایران بود.

وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسئولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha