۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۵۷
کد خبر: 85470432
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی  فارس تکمیل شد

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۵۷
کد خبر: 85470432
ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی  فارس تکمیل شد

شیراز - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس  گفت: فارس و بویژه شیراز در اردیبهشت ماه جذابیت های بسیاری برای گردشگران دارد و ظرفیت اماکن اقامتی آن تا پایان اردیبهشت ماه تکمیل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد ثابت اقلیدی در جمع خبرنگاران افزود: بیش از ۳۶ درصد آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی کشور مربوط به استان فارس است و پرسپولیس یا تخت جمشید به عنوان برند توریسم فرهنگی ایران شناخته می‌شود که آثار تاریخی دیگری نیز در جوار آن قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس ادامه داد: اقدامات و برنامه‌های تحولی برای مرمت و احیای آثار تاریخی فارس در دستور کار قرار گرفته و در فاز نخست، برای مرمت سنگ‌ نگاره‌ها و نقوش هخامنشی و ساسانی و نورپردازی‌ آثار تاریخی برنامه‌ریزی شده است.

ثابت اقلیدی افزود: با شهرداری‌های شهرستان‌های دارای سنگ نگاره و نقوش سنگی نیز برای مرمت این میراث ارزشمند رایزنی شده است.

وی عنوان کرد: در ادامه این برنامه‌ها، کمپین «این، به اون در» با محوریت رخداد تاریخی پیروزی ایرانیان بر رومیان در سال ۱۴۰۲ راه اندازی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس ادامه داد: این کمپین برای توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و روایات واقعی دوران ساسانی در حوزه تمدنی طراحی شده و به عنوان یک برنامه شاخص و کلان در سال جاری اجرایی می‌شود.

ثابت اقلیدی گفت: در شهرستان‌های کازرون ، مرودشت و داراب سنگ نگاره‌هایی با مضمون پیروزی ایرانیان بر رومیان وجود دارد و این رخداد تاریخی در قالب کمپین «این، به اون در» در روایت می شود.

ظرفیت اقامتی استان فارس بیش از ۲۳ هزار تخت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha