پروژه‌ «چشمه لادر» خمینی شهر در ۲ مرحله اجرا می‌شود

اصفهان-ایرنا- رییس اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: پروژه جاده ورودی، خروجی «چشمه لادر» خمینی شهر بعنوان مطالبه دیرین اهالی این شهرستان در ۲ مرحله اجرا می‌شود.

فرزاد دادخواه روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خمینی شهر در گفت و گو با ایرنا افزود: ملاحظات جمع بندی این پروژه که سال‌ها معطل مانده بود، به نتیجه خوبی رسیده و قرار است در ۲ مرحله اجرایی شود.

وی اضافه کرد: روکش آسفالت محور کمربندی قدیم خمینی شهر، پروژه‌های گردنه دوشاخ، تقاطع اصغرآباد و پل حسین‌آباد در شهر دُرچه نیز در اولویت اجرا قرار دارد.

وی همچنین از راه‌اندازی شهرک حمل و نقل خمینی شهر خبر داد و افزود: با تخصیص اعتبار و هم‌افزایی نهادهای مربوطه در استان و شهرستان، این پروژه‌ها نیز در امسال اجرا خواهد شد.

نماینده و منتخب مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه بیشترین پروژه‌های عمرانی در این شهرستان مربوط به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، افزود: اجرای بسیاری از این پروژه‌ها به سود مردم شهرستان، استان و گردشگران خواهد بود اما اجرای آنها مقداری زمانَبر شده است.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت و گو با ایرنا افزود: حجم گردشگران درون و برون استانی این ضرورت را ایجاد می کند که اجرای جاده حادثه‌ساز چشمه لادر و سایر ریز پروژه‌های راهداری و حمل و نقل جاده ای در یک بازه زمانی مشخص به سرانجام برسد.

به گزارش ایرنا، منطقه کوهستانی لادر خمینی شهر در مجاورت شهرهای نجف‌آباد و اصفهان، یکی از مناطق شاخص گردشگری استان است.

این منطقه در جاده کمربندی خمینی شهر به نجف‌آباد، بعد از دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر قرار دارد.

از جاذبه‌های گردشگری این منطقه می‌توان به آبشار، چشمه، چشم‌اندازهای دشت های اطراف و مسیرهای عبور آب اشاره کرد.

اهالی منطقه به ۲ شکل کلمه لادُر(لادور) را معنی کرده اند. بعضی می‌گویند لادر یعنی دره‌ای که دور می‌زند، برخی هم بر این باورند از آنجا که آب این چشمه بسیار زلال بوده و از میان دره‌ها می‌گذشته و مانند دُر شفاف بوده، این منطقه «چشمه لادر» نامیده شده‌ است‌.

خمینی‌شهر با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۰ کیلومتری غرب اصفهان واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha