۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۱۴
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85468726
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

پروژه قطار شهری اصفهان- خمینی‌شهر- نجف‌آباد آماده آغاز عملیات اجرایی است + فیلم 
عکس تزیینی است

اصفهان- ایرنا- عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه قطار شهری (ریل باس) اصفهان - خمینی‌شهر - نجف‌آباد آماده آغاز عملیات اجرایی به طول ۲۷ کیلومتر است.  

به گزارش ایرنا، ابوالفضل ابوترابی روز سه‌شنبه در جلسه مشترکی با نماینده مجلس، فرماندار و شهردار خمینی‌شهر افزود: اسناد مناقصه این پروژه بزرگ در حوزه شهرستان نجف‌آباد برای انتخاب پیمانکار در حال آماده‌سازی است.

نماینده مردم شهرستان‌های نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تصمیم های خوبی در جلسه امروز برای فاصله و مسیر ایستگاه‌های قطار شهری (ریل باس) در حوزه شهرستان خمینی‌شهر گرفته شد.

وی با بیان اینکه مسافت این پروژه ۲۷ کیلومتر است، گفت: حدود ۱۸ کیلومتر آن در حوزه سیاسی شهرستان‌های نجف‌آباد و خمینی‌شهر قرار دارد و به زودی عملیات آن آغاز خواهد شد.

ابوترابی ادامه داد: پس از آن در حوزه سیاسی شهرستان اصفهان تصمیم گیری خواهد شد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: ریل باس (قطار شهری) از خیابان آتشگاه اصفهان آغاز و به نجف‌آباد منتهی می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی افزود: در این جلسه درباره احداث ایستگاه‌های این پروژه در خمینی‌شهر بحث و تبادل نظر و تصمیم های خوبی گرفته شد.

وی ادامه داد: مطالعات و حتی بخشی از مراحل این پروژه در نجف آباد به مرحله اجرا رسیده است.

حجت الاسلام نقدعلی خاطرنشان کرد: بطور قطع اجرای این پروژه در زمینه حمل و نقل و تسهیل رفت و آمد بین شهرستان‌های نجف آباد و خمینی شهر به اصفهان موثر خواهد بود.

به گزارش ایرنا، موافقت‌نامه احداث خط قطار حومه‌ای اصفهان - نجف‌آباد بین شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، شهرداری نجف‌آباد و شهرداری اصفهان در سال ۱۳۹۴ منعقد شد و این خط ریلی پس از عبور از شهرهای نجف‌آباد، کوشک، گلدشت، کهریزسنگ و دُرچه به خط دوم قطار شهری کلانشهر اصفهان متصل خواهد شد.

همچنین خط اصفهان - نجف‌آباد در سه راهی خمینی‌شهر(میدان الغدیر) به خمینی‌شهر متصل خواهد شد که طی رایزنی‌هایی که با شهرداری نجف‌آباد و اصفهان صورت گرفته ایستگاهی در این سه‌راهی برای خمینی‌شهر در نظر گرفته شده است.

شهرستان نجف آباد با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری و خمینی‌شهر نیز با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۰ کیلومتری غرب اصفهان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha