جورچین دستاوردهای یک ساله دولت در اصفهان

اصفهان-ایرنا- برآیند دستاوردهای دولت سیزدهم برای دیار اصفهان در سالی که گذشت از افتتاح طرح های اقتصادی تا دغدغه مندی برای زاینده رود و کاهش آلودگی هوا متنوع و اگرچه برخی از آنها همچنان در فراز و نشیب تصمیم سازی ها چشم به راه نتیجه ملموس مانده؛ اما راهگشا و نوید بخش بوده است.

به گزارش ایرنا، آنچه در سال ۱۴۰۲ به برکت دولت سیزدهم در اصفهان ترسیم شد، نشانه اهتمام رییس جمهور به دیار گنبدهای فیروزه ای و چالش های مختلف این استان است.

سفر رییس دولت مردمی و وزیران کابینه به استان اصفهان، فرآیند برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، بهره‌برداری از طرح‌های مختلف در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی، صنعتی، فرهنگی را می‌توان از جمله اتفاقات مهم و تاثیرگذار سال گذشته اصفهان دانست که در این جُستار چکیده ای از آنها مرور می شود.

۳ فروردین ۱۴۰۲: ۱۵ ایستگاه هواشناسیِ اصفهان در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید

استاندار اصفهان با بیان اینکه ۱۷۵ ایستگاه هواشناسی در این استان وجود دارد، گفت: ۱۵ ایستگاه هواشناسی اصفهان در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید.

سید رضا مرتضوی در حاشیه بازدید از اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان، افزود: داده‌های هواشناسی از اهمیت بالایی برخوردار است و توجه نکردن به آن‌ ممکن است خسارات زیادی به بار آورد.

۱۵ فروردین ۱۴۰۲: جدیدترین نسل تلفن همراه (۵G) در میدان نقش جهان اصفهان راه اندازی شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان گفت: جدیدترین نسل تلفن همراه (۵G) با همکاری شرکت خدمات ارتباطی همراه اول در میدان نقش جهان اصفهان نصب و راه اندازی شد.

۱۷ فروردین ۱۴۰۲: استاندار اصفهان: طرح کلان انتقال آب دریا به استان با جدیت دنبال می‌شود

استاندار اصفهان گفت: طرح کلان انتقال آب دریا به این استان با جدیت و بدون تعلل دنبال می‌شود و تلاش می‌کنیم در دولت سیزدهم به نتیجه برسد.

سید رضا مرتضوی در نشست صمیمانه با شماری از مدیران مسوول رسانه های استان، افزود: درحوزه آبرسانی به استان، با موافقت و تسهیلگری رییس جمهور توانستیم مجوز یک مسیر مجزا برای انتقال آب از دریای جنوب به استان اصفهان را اخذ کنیم.

۲۴ فروردین ۱۴۰۲: پنل‌های خورشیدی ماهواره‌های فضایی در اصفهان تولید شد

پژوهشکده مواد و انرژی اصفهان موفق به تولید پنل خورشیدی با بازدهی بالا به منظور تامین انرژی اجزای داخلی ماهواره های فضایی شد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: اجزای پنل دارای مشخصات فنی قابل قبول طبق استاندارد فضایی اروپا ECSS است.

جورچین دستاوردهای یک ساله دولت در اصفهان

۲۹ فروردین: ۹۴ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار اصفهان به اینترنت پُرسرعت مُتصل شدند

مشاور وزیر ارتباطات در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق روستایی گفت: ۹۴ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اصفهان به اینترنت پُرسرعت و شبکه ملی اطلاعات مُتصل شدند.

۵ اردیبهشت ۱۴۰۲: عملیات اجرایی طرح توسعه فیبرنوری

عملیات اجرایی طرح نهضت جهادی توسعه فیبرنوری (نجما) اوایل سال گذشته در سه مرکز مخابراتی در سپاهانشهر اصفهان، شاهین شهر و خوانسار در اصفهان آغاز شد.در این طرح قرار است تا ۲ سال آینده ۱۵۰ هزار پورت مبتنی بر فیبر نوری برای مشترکان فراهم شود و ظرفیت شبکه دیتا که اکنون ۲۰۰ مگابیت بر ثانیه است، به ۳۵۰ برسد. در مرحله نخست طرح نجما دسترسی به فیبرنوری در ۶۷ مرکز مخابراتی در سطح استان تعریف شده است.اصفهان چهارمین استان در کشور است که عملیات اجرایی طرح نجما در آن آغاز شده است.

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲: سفر ۲ روزه وزیر کشور و هیات همراه به اصفهان

احمد وحیدی در این سفر، حل مشکلات آب استان را بعنوان یک مساله جدی مورد اهتمام دولت عنوان کرد.

جورچین دستاوردهای یک ساله دولت در اصفهان

بازدید از برخی مناطق متاثر از فرونشست در اصفهان، حضور در شهرستان ورزنه و بازدید از تالاب گاوخونی، دیدار با کشاورزان و نمایندگان اصناف کشاورزان، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، نشست با فعالان اقتصادی و دانش‌بنیان استان، حضور در جلسه شورای اداری، شرکت در جلسه قرارگاه آب، بررسی عوامل فرونشست و آلودگی هوا در استان، جلسه با فرمانداران، شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی شهر اصفهان و عیادت از آیت‌الله حسین مظاهری از مراجع تقلید و رییس حوزه علمیه اصفهان، بخشی از برنامه‌های وزیر کشور و هیات همراه در سفر به استان اصفهان بود.

۱۰ خرداد ۱۴۰۲: افتتاح اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شمال شهرستان اصفهان

عملیات ساخت این مجموعه در انتهای سال ۸۸ و ابتدای سال ۸۹ آغاز و تا سال ۹۵ تکمیل شد اما تا خرداد سال گذشته افتتاح نشده بود بلکه ساختمان مجاور آن، بعنوان آزمایشگاه و مرکز تحقیقات مورد بهره‌برداری قرار گرفت.مشکلات مُتعدد در زمینه آب، برق، گاز، دسترسی و حمل و نقل و ترافیک و مباحث مختلف در زمینه رفت و آمد نیروها و تقسیم آنها مانع از گشایش اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شمال شهرستان اصفهان شده بود.

با افتتاح این اداره ۵۰ درصد از مراجع تشخیص و حل اختلاف به اداره شمال شهرستان اصفهان انتقال یافت.خدمات رسانی به ساکنان شهر اصفهان در مناطق هفتگانه شهرداری شامل مناطق ۴، ۷، ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴ و ۱۵ و شهرک‌های صنعتی سروش بادران، جی و سجزی به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شمال شهر اصفهان واگذار شده است.

۱۹ خرداد ۱۴۰۲: بهره برداری از استخر شهرستان چادگان پس از ۱۵ سال

استخر آفتاب شهرستان چادگان با پیگیری‌های اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، از محل اعتبارات سفر رییس جمهور در سال ۱۴۰۱، پس از گذشت ۱۵ سال مراحل پایانی ساخت و تکمیل را پشت سر گذاشت و سرانجام سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

چادگان در ۱۱۵ کیلومتری غرب مرکز استان اصفهان واقع شده است.

۲۸ خرداد ۱۴۰۲: افتتاح ۱۳۸ پروژه کشاورزی در اصفهان

سال گذشته ۱۳۸ پروژه کشاورزی همزمان با هفته جهاد کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۴۲۳ میلیارد تومان در شهرستان‌های استان اصفهان شامل ۵۶ پروژه مربوط به تولیدات گیاهی، ۳۴ طرح آب و خاک و امور اراضی، ۲۴ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری و ۶ طرح امور عشایر افتتاح شد. در این میان پنج پروژه تحقیقات کشاورزی، پنج طرح تعاون روستایی، پنج پروژه مرتبط با تولیدات دام، طیور و آبزیان و سه پروژه نیز مربوط به صنایع کشاورزی بود.

جورچین دستاوردهای یک ساله دولت در اصفهان

از اعتبار مورد اشاره ۳۳۴ میلیارد آورده بخش خصوصی، ۶۳ میلیارد مربوط به بخش دولتی و ۲۵ میلیارد تومان آن نیز به تسهیلات بانکی اختصاص دارد.

۶ تیر ۱۴۰۲: کُلنگ احداث بیمارستان شهر جدید بهارستان بعد از ۲۰ سال انتظار به زمین زده شد

کُلنگ احداث بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی شهر جدید بهارستان در اصفهان، بعد از ۲۰ سال انتظار، امروز سه‌شنبه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی به زمین زده شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور در آیین کلنگ‌زنی احداث این بیمارستان که به نام بیمارستان "آیت‌الله ناصری" نامگذاری شده است، گفت: این پروژه با مشارکت و امضای تفاهمنامه بین وزارتخانه‌های "بهداشت، درمان و آموزش پزشکی" و "راه و شهرسازی" اجرا می‌شود.

۱۴ تیر ۱۴۰۲: افتتاح سالن سینما شهرستان مبارکه اصفهان

دولت سیزدهم متعهد شد که در مدت چهار سال ۴۰۰ سالن به زیرساخت‌های سینمایی کشور اضافه کند که تاکنون ۲۵۰ سالن آن احداث و راه‌اندازی شده است.

این پروژه فرهنگی در اصفهان سال گذشته با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی کشور و مقامات محلی به بهره‌برداری رسید. برای احداث این سالن با ظرفیت ۱۵۰ صندلی در ۲ سال گذشته، حدود چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

شهرستان مبارکه با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.

۵ شهریور ۱۴۰۲:بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی با حضور وزیر نیرو

نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی جرقویه ۲؛ با سه هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، به مناسبت هفته دولت، سال گذشته با حضور معاون وزیر نیرو و رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق(ساتبا) در شهرستان جرقویه در شرق اصفهان به بهره برداری رسید.

این نیروگاه با هدف تامین برق منطقه از انرژی‌های تجدیدپذیر در مساحت ۱۵ هکتار ایجاد شده است و با آغاز فعالیت آن برای ۱۵ نفر بصورت مستقیم و ۲۶۰ نفر بصورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد شد.صرفه‌جویی سالانه پنج میلیون لیتر آب و چهار میلیون مترمکعب گاز و کاهش سالانه ۱۰ هزار تُن گازهای آلاینده از مزایای احداث این پروژه است.

جورچین دستاوردهای یک ساله دولت در اصفهان

شهرستان جرقویه در ۷۵ کیلومتری شهر اصفهان واقع است.

۶ شهریور ۱۴۰۲: افتتاح طرح های صنعتی به مناسبت هفته دولت

افتتاح و کلنگ‌زنی پنج طرح و پروژه صنعتی در استان با اعتبار ۸۹ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال در "هفته دولت" طی سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به اصفهان از دیگر دستاوردها در سال گذشته است.

آغاز عملیات اجرایی یک واحد صنعتی در شاهین شهر و میمه با سرمایه‌ ۲۳ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۹۵۱ نفر، آغاز عملیات احداث یک واحد صنعتی در اردستان با سرمایه ۲۷ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۲۰ نفر و بهره‌برداری از یک واحد صنعتی در کوهپایه(سگزی) با سرمایه چهار هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۶۴ نفر، افتتاح یک طرح صنعتی در بُرخوار(کمشچه) با سرمایه ۱۲ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۲۰۰ نفر و بهره برداری از یک طرح صنعتی دیگر در بُرخوار با سرمایه ۲۳ هزار و۱۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۹۰ نفر از جمله این طرح‌ها بود.

جورچین دستاوردهای یک ساله دولت در اصفهان

همچنین ۴۵ پروژه زیرساختی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان نیز سال گذشته به مناسبت دهه فجر بهره برداری شد.

۲۰ شهریور ۱۴۰۲: امضای تفاهم‌نامه تامین تجهیزات ۴۰۰ جایگاه سی ان جی در کشور

این تفاهم‌نامه بین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، قرارگاه سازندگی خاتم‌الاوصیا وزارت دفاع و شرکت صنایع هواپیماسازی (هسا) شاهین شهر اصفهان منعقد شد.

جورچین دستاوردهای یک ساله دولت در اصفهان

بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد با استفاده از ظرفیت و توانمندی های دانشی و فناورانه شرکت هسا و بخش خصوصی و با تصویب منابع لازم در شورای اقتصاد، ۴۰۰ جایگاه سوخت سی ان جی در نقاط مختلف کشور ایجاد و تجهیز شود و در اختیار مردم قرار گیرد.

در زمان حاضر ۲ هزار و ۵۵۰ جایگاه سی ان جی در کشور وجود دارد که با اجرایی شدن این تفاهمنامه به حدود سه هزار جایگاه می رسد.

۷ مهر ۱۴۰۲: روز شلوغ رییس جمهور در اصفهان

آیت الله ابراهیم رییسی مهر سال گذشته در دومین سفر خود به نصف جهان وارد فرودگاه شهید بهشتی شد و مورد استقبال رسمی مقامات و مسئولان استان قرار گرفت.

بازدید از «خط انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان» و آغاز عملیات اجرایی فاز دوم این طرح، نخستین برنامه دکتر رئیسی در استان اصفهان بود.

پروژه انتقال و آبرسانی از خلیج‌ فارس و دریای عمان به اصفهان یکی از پروژه‌ها برای تامین آب استان با هدف جلوگیری از گسترش فرونشست از طریق قطع نیاز صنایع استان به آب رودخانه زاینده‌رود و آب‌های زیرزمینی است که عملیات اجرای آن از شهریور سال ۱۴۰۱ آغاز شده است.

جورچین دستاوردهای یک ساله دولت در اصفهان

رییس جمهور در سفر یک روزه خود به اصفهان، همچنین فاز اول نیروگاه فولاد مبارکه به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات را افتتاح کرد.این نیروگاه با ظرفیت ۹۱۴ مگاوات یک نیروگاه ایرانی پیشرفته با راندمان بالا و رعایت مسائل زیست محیطی با کاهش آلایندگی به میزان ۱۵ درصد است که به دست صنعتگران و مهندسان ایران و با مشارکت ۷۶ شرکت احداث و تجهیز شده است.

با حضور آیت الله رییسی، پروژه «تصفیه گازوییل (DHT) پالایشگاه اصفهان» نیز به بهره‌برداری رسید.این پروژه با تولید روزانه ۱۰۰ هزار بشکه گازوییل و سوخت پاک مطابق با استاندارد یورو ۵، از انتشار روزانه ۳۰۰ تن گوگرد در هوای کلانشهرهای کشور جلوگیری می کند.

جورچین دستاوردهای یک ساله دولت در اصفهان

یکی دیگر از برنامه های مهم سفر رییس جمهور به اصفهان، حضور در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) بود که به نوبل اسلامی در جهان مشهور است.جایزه مصطفی(ص) با هدف شناسایی آثار برجسته دانشمندان جهان اسلام در توسعه علم و فناوری از اوایل دهه ۹۰ شروع بکار کرد و تاکنون چهار دوره آن برگزار شده است.

۱۴ مهر۱۴۰۲: دیدار صمیمانه سخنگوی دولت با مردم شهرستان خمینی شهر

علی بهادری جهرمی در نشست صمیمانه با مردم در مسجد الزهرا منطقه منظریه که تا پاسی از شب ادامه داشت علاوه بر پاسخگویی به سووالات به بیان دستاوردهای اقتصادی دولت سیزدهم پرداخت.

۳۰ مهر ۱۴۰۲: تأمین اعتبار پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- قم- تهران

در سفر رییس جمهور به استان اصفهان، این موضوع مورد تأکید قرار گرفت تا بعنوان طرح اولویت‌دار کشور مطرح و تأمین مالی این پروژه ملی با شتاب بیشتری انجام شود تا اینکه مصوبه شورای اقتصاد با موضوع اصلاح مصوبه استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) برای احداث قطار سریع‌السیر اصفهان-قم-تهران سال گذشته از سوی داود منظور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد.

جورچین دستاوردهای یک ساله دولت در اصفهان

طرح قطار سریع‌السیر اصفهان- قم- تهران یکی از پروژه‌های اساسی و کلان کشور است که از دهه‌های گذشته مورد پیگیری قرار گرفته اما بدلیل تامین نشدن فاینانس و مجوزهای لازم بر زمین مانده بود.

۱۱ آبان ۱۴۰۲:رفع کامل چالش ۱۵ ساله تغییر کاربری اراضی کارکنان دولت در شاهین شهر

اراضی ۴۲ هکتاری "میلاد" حدود ۱۵ سال پیش توسط شرکت تعاونی مسکن کارکنان دولت شاهین‌شهر و میمه خریداری شد اما واگذاری آن به حدود ۸۰۰ عضو این شرکت به دلایل قانونی میسر نشده و در سال‌های گذشته این موضوع بلاتکلیف مانده بود.

در پی بیست‌وششمین سفر شهرستانی استاندار، ‌معاونان ‌و مدیران کل استانی به شاهین شهر و میمه مشکل این اراضی با تدبیر نماینده دولت در استان اصفهان سرانجام مرتفع شد.

این شهرستان یکی از کانون های مهم جمعیتی و از مهاجرپذیرترین شهرستان های استان محسوب می شود.

۲۵ آبان ۱۴۰۲: آغاز احداث بیمارستان فوق تخصصی عمومی ۵۰۰ تخت‌خوابی در اصفهان

عملیات احداث بیمارستان فوق تخصصی عمومی ۵۰۰ تخت‌خوابی «۲۵ آبان» سال گذشته با حضور معاون رییس جمهور در شهرک امام حسین (ع) واقع در شرق اصفهان آغاز شد.

این بیمارستان در ۱۰ طبقه احداث می شود و هدف‌گذاری اصلی این پروژه، یکهزار تخت‌خواب است که در فاز نخست ۵۰۰ تخت آن به چرخه خدمت رسانی وارد خواهد شد.با بهره‌برداری از این بیمارستان، این شهر معین شهرها و استان های همجوار نیز خواهد شد.
اعتبار پیش بینی شده برای ساخت این بیمارستان ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که از تهاتر املاک و اموال بنیاد شهید و مساعدت سایر دستگاه‌ها محقق خواهد شد.

این بیمارستان در نزدیکی خط ۲ مترو، محور مواصلاتی رینگ چهارم و فرودگاه اصفهان قرار دارد که از نظر دسترسی بهترین نقطه است و ارزش افزوده زیادی برای این نقطه از شهر به همراه خواهد داشت.

۲ آذر ۱۴۰۲: هفته فرهنگی ترکمنستان در اصفهان با حضور وزرای فرهنگ ۲ کشور

در این رویداد فرهنگی هنرمندان ایران و ترکمنستان در قالب برنامه‌های متنوع به اجرا پرداختند .همچنین نمایشگاه صنایع دستی، کُنسرت‌های موسیقی و شب شعر برگزار شد.

جورچین دستاوردهای یک ساله دولت در اصفهان

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد در حاشیه این برنامه، هم افزایی فرهنگی با کشورهای دوست و همسایه را از سیاست های مهم و در اولویت دولت سیزدهم عنوان کرد.

۱۶ آذر ۱۴۰۲: بهره برداری از۱۶ پروژه آموزشی و پرورشی در منطقه محروم «پُشتکوه» شهرستان فریدونشهر

با افتتاح ۱۶ مدرسه در شهرستان فریدونشهر، مدارس کانکسی و سنگی در بسیاری از روستاهای این شهرستان برچیده شد تا دانش‌آموزان در فضایی امن و آرام به درس و تحصیل بپردازند.

این پروژه ها با مشارکت ۵۰ درصدی خیران به ثمر رسیده است، در مجموع بیش از ۲ هزار و۷۰۰ مترمربع زیربنا دارد و برای احداث آنها بالغ بر ۳۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و به همین میزان از محل کمک‌های خیران هزینه شده است.

جورچین دستاوردهای یک ساله دولت در اصفهان

با افتتاح ۱۶ مدرسه، در مجموع ۳۴ کلاس درس به بهره‌برداری رسید که شامل ۲ مدرسه ۶ کلاسه، یک مدرسه سه کلاسه، ۶ مدرسه ۲ کلاسه و باقی پروژه‌ها یک کلاسه است.

فریدونشهر در ۱۸۰ کیلومتری غرب اصفهان واقع است.

۵ دی ۱۴۰۲: فوریت طرح رفع آلودگی هوای اصفهان در هیات دولت

جورچین دستاوردهای یک ساله دولت در اصفهان

معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، سال گذشته با هدف بررسی برخی پروژه‌های کلان عمرانی و زیرساختی و دیدار با تعدادی از نخبگان و جامعه دانشگاهی، به استان اصفهان سفر کرد.

محسن منصوری در نشست قرارگاه مقابله با آلودگی هوای استان اصفهان گفت: طرح رفع آلودگی هوای اصفهان به طور ویژه و فوری در جلسه هیات دولت مطرح و راهکارهای لازم اجرایی می‌شود.

۹ دی: برگزاری نخستین کنگره زنان تاثیرگذار در اصفهان

جورچین دستاوردهای یک ساله دولت در اصفهان

نخستین کنگره بانوان تاثیرگذار استان اصفهان سال گذشته در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با حضور معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده استان برگزار و از ۲۰ بانوی برگزیده که در فراخوان ثبت نام کرده بودند تجلیل شد.

۱۵ بهمن ۱۴۰۲: آغاز پمپاژ تونل کوهرنگ سه

پُمپاژ پروژه کوهرنگ سه از مهمترین طرح های آبی اصفهان سال گذشته طبق وعده وزیر نیرو آغاز شد.با این طرح بخشی از اضافه مصارفی که بر حوضه آبریز زاینده رود تحمیل شده است جبران خواهد شد.

کوهرنگ ۳ یکی از پروژه‌های بر زمین مانده و مطالبه دیرین مردم استان اصفهان است که مصوبات بالادستی متعددی نیز دارد اما سال‌ها بلاتکلیف مانده بود.اجرای این پروژه مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز بوده است.

از ابتدای دولت سیزدهم و آغاز به کار مدیریت استان جلسات متعددی برگزار شد تا این مطالبه بحق مردم محقق شود.

این پروژه از وعده های مهم وزیران نیرو و کشور در سفر ماه‌های پیش از بهمن ۱۴۰۲ به اصفهان بود.

۱۸ بهمن ۱۴۰۲: تامین اعتبار برای ۳۰۰ پروژه نیمه تمام در اصفهان

نزدیک به ۱۸ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی برای تکمیل و بهره‌برداری از حدود ۳۰۰ پروژه نیمه‌تمام استان در سال گذشته تامین شد.

با مکاتبات انجام شده حدود ۳۰۰ پروژه نیمه‌تمام اولویت‌دار در شهرستان‌های استان شناسایی شد که تعدادی از آنها در «دهه فجر» سال ۱۴۰۲ و بقیه تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ (شهریور امسال) بهره‌برداری می‌شود.

جورچین دستاوردهای یک ساله دولت در اصفهان

بیشترین تعداد پروژه‌های نیمه‌تمامی که دهه فجر سال گذشته افتتاح شد مربوط به شهرستان اصفهان با ۲۴ پروژه و پس از آن سمیرم، فریدونشهر و کاشان هر کدام با ۱۳ و دهاقان با ۱۰ پروژه بود.

بیشتر طرح‌های قابل افتتاح تا شهریور ۱۴۰۳ در بخش‌های توسعه و خدمات شهری، امداد و نجات، ورزش و تفریحات و بهداشت است و بیشترین آنها به ترتیب مربوط به شهرستان اصفهان (۲۴ پروژه)، بُرخوار (۱۴ پروژه)، کاشان (۱۳ پروژه) و سمیرم(۱۰ پروژه) است.

۲۱۱ پروژه با ۲۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب سفر رییس جمهور در خرداد ۱۴۰۱ بود که تاکنون دولت(سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان) ۷۰ درصد از تعهدات خود را برای تامین اعتبار آنها انجام داده است.

در زمان حاضر حدود ۷۰۰ پروژه احداثی نیمه‌تمام مانند ساخت مدرسه و بیمارستان در استان وجود دارد.

همچنین ثمره ۲۸ سفر اعضای شورای اداری استان به شهرستان‌های اصفهان در سال گذشته، یک هزار و ۳۰۰ مُصوبه در زمینه‌های مختلف بوده است.

۱۴ بهمن ۱۴۰۲: بهره برداری از ۷۰۱ طرح عمرانی استان همزمان با دهه فجر

۷۰۱ طرح عمرانی همزمان با دهه فجر سال گذشته در سطح استان به بهره‌برداری رسید و ۶۷ طرح کلنگ‌زنی شد.

جورچین دستاوردهای یک ساله دولت در اصفهان

در این میان وزارت کشور با کلنگ زنی ۵۸ طرح و افتتاح ۳۵۸ طرح بیشترین تعداد طرح‌های آماده کلنگ‌زنی و افتتاح استان اصفهان در دهه فجر را به خود اختصاص داد.

۷۵ طرح در شهرستان فریدن، ۷۳ طرح در تیران و کرون، ۵۱ طرح در نجف‌آباد، ۵۰ طرح در لنجان و ۴۹ طرح در کاشان با اعتباری بالغ بر ۷۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

۳۲ طرح قابل افتتاح در شهرداری نجف‌آباد، ۲۳ طرح در شهرداری کاشان و ۱۷ طرح نیز در شهرداری لنجان در دهه فجر سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

همچنین ۷۰ طرح در دهیاری‌های شهرستان فریدن، ۲۲ طرح در دهیاری‌های ورزنه و ۲۱ طرح در دهیاری های آران و بیدگل به بهره‌برداری رسید.

شهرستان‌های لنجان با ۱۷، فلاورجان با هشت و نجف‌آباد با ۶ طرح بیشترین تعداد طرحهای آماده کلنگ‌زنی استان را در دهه فجر داشتند.

در کلنگ‌زنی طرحهای شهرداری‌های استان نیز ۱۲ طرح مربوط به لنجان، پنج طرح مربوط به بُرخوار و سه طرح مربوط به نجف‌آباد بود.

سال ۱۴۰۲ دهیاری‌های شهرستان فلاورجان با هشت طرح، ورزنه با چهار طرح و نجف‌آباد با سه طرح به ترتیب بیشترین پروژه‌های آماده کلنگ‌زنی در میان دهیاری های استان را داشتند.

۳ اسفند ۱۴۰۲: ۲ میلیون و ۱۱۵ هزار تُن کالا از گمرکات اصفهان صادر شد

مدیرکل گمرکات اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ میلیون و ۱۱۵ هزار تُن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۲۲ میلیون دلار از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.

۴ اسفند ۱۴۰۲: یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار زمین به شاهین‌شهر اصفهان الحاق می‌شود

فرماندار شاهین‌شهر و میمه گفت: الحاق یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار شامل ۸۰۰ هکتار از زمین‌های ملی در غرب شاهین‌شهر و ۵۰۰ هکتار زمین متعلق به بنیاد مستضعفان برای توسعه طرح نهضت ملی مسکن در این منطقه مورد موافقت قرار گرفت.

۹ اسفند ۱۴۰۲: بهبود حمل و نقل عمومی و تجهیزات شهری و روستایی

از ابتدای دولت سیزدهم ۲۰۰ دستگاه اتوبوس،۱۵۴ وَن داخلی، ۱۰۵ دستگاه ماشین آلات عمرانی، خدماتی و آتش نشانی، ۱۴۱ دستگاه تجهیزات حفاظت فردی برای بهبود حمل‌ونقل عمومی و تجهیزات شهری‌ و روستایی استان تخصیص یافته است که سال گذشته با حضور استاندار و رییس پلیس راه، ۵۶ دستگاه ماشین شاسی و چهار دستگاه ست هیدرولیک نیز به شهرداری های استان تحویل داده شد.

همچنین مهر ۱۴۰۲ بخش دیگری از ماشین آلات عمرانی، زیر ساختی، شهری سنگین و نیمه سنگین و توزیع در بین شهرداری ها و مناطق مختلف این استان توزیع شد.

اختصاص پنج خودروی «ون» با طراحی ویژه به معلولان اصفهان نیز از دیگر دستاوردهای شاخص دولت در سال گذشته بود.استان اصفهان دومین استانی است که برای معلولان خودروی اختصاصی برای معلولان شدید و خیلی شدید تهیه کرده است.

دولت سیزدهم اعتبار لازم برای نوسازی ناوگان جاده ای را فراهم کرده است و متقاضیان واجد شرایط می توانند از تسهیلات کم بهره برای خرید اتوبوس و وَن با کف سهم تسهیلات ۵۰ درصد قیمت برخوردار شوند.

همچنین بطور همزمان ۱۶ ایستگاه مترو اصفهان در حال ساخت و سه دستگاه «تی بی ام» در حال حفاری است.عملیات حفاری دومین دستگاه مکانیزه «تی بی ام» خط ۲ قطار شهری اصفهان ۱۷ دی سال گذشته به ایستگاه «قُدس»(طُوقچی) این کلانشهر رسید.خط ۲ مترو اصفهان یک خط درونشهری است که از خیابان «زینبیه» در شمال شرق شهر آغاز می شود و پس از طی مسیر ۲۴٫۴ کیلومتری به خیابان «کُهندژ» در غرب اصفهان می‌رسد.

۱۱ اسفند ۱۴۰۲: برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری

دولتمردان در استان اصفهان همه تکاپو و همت خود را بکار بستند تا مهمترین رقابت سیاسی کشور در این دیار نیز بر اساس راهبردهای کلیدی رهبر معظم انقلاب برگزار شود.

در انتخابات امسال ۶۱۵ داوطلب (۶۸ زن و ۵۴۷ مرد) برای ۲۰ کُرسی نمایندگی مجلس (۱۹ کرسی مربوط به استان اصفهان و یک کرسی برای ارمنی‌های جنوب ایران) به رقابت پرداختند که نتیجه نهایی در شهرستانهای سمیرم و لنجان به دور دوم موکول شد.

همچنین ۱۱ داوطلب در استان اصفهان برای پنج کُرسی مجلس خبرگان رهبری به رقابت پرداختند.

نتیجه انتخابات ۱۴۰۲ در اصفهان نیز چندی پیش به تایید شورای نگهبان رسید.

اسفند ۱۴۰۲؛ از بین واجدان شرایط در ۱۶ حوزه انتخابیه استان بنا بر اعلام ستاد انتخابات استان اصفهان ۳۷/۰۴ درصد رای خود را به صندوق انداختند تا منتخبان خود را راهی بهارستان و مجلس خبرگان رهبری کنند.

جورچین دستاوردهای یک ساله دولت در اصفهان

۱۳ اسفند ۱۴۰۲: فولاد ضد زنگ‌ «آستنیتی» برای اولین بار در کشور تولید شد

رئیس فنی ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه گفت: برای نخستین بار در کشور تختال فولاد زنگ‌نزن «آستنیتی» گرید ۳۱۶ در اصفهان تولید شد.

۱۵ اسفند ۱۴۰۲: تامین ۹۰ درصدی زمین برای طرح نهضت ملی مسکن

بر اساس برآورد انجام شده بیش از ۱۴۵ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی، تامین‌کننده نیاز استان اصفهان است که از این تعداد، زمین بیش از ۷۰ هزار واحد در شهرهای مختلف تامین شده است.

«نهضت ملی مسکن» طرح دولت سیزدهم برای خانه‌دار کردن مردم است که در آن سهم استان اصفهان ساخت ۲۰۳ هزار واحد در چهار سال اعلام شده است.

مهمترین هدف این طرح برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون مسکن در سال است و در اُفق چهار ساله، دولت مُصمم به ایجاد چهار میلیون واحد مسکونی در کشور است.

همچنین سال گذشته ۶۴۳ قطعه زمین رایگان به متقاضیان حائز شرایط «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» و افراد دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال در استان واگذار شد. این زمین‌ها در شهرستان‌ها و شهرهای شهرضا، نایین، کاشان، نطنز، ورزنه، تودشک، کوهپایه و محمدآباد اعطا شد.

این زمین ها شامل ۵۶۶ پلاک ویژه متقاضیان دارای شرایط قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ۷۷ پلاک برای متقاضیان دارای شرایط قانون چهار فرزند زیر ۲۰ سال بوده است.

۱۷ اسفند ۱۴۰۲: ۳۳۰۰ مددجوی بهزیستی اصفهان، وام اشتغال دریافت کردند

معاون توانبخشی اداره بهزیستی استان اصفهان گفت: سه هزار و ۳۰۰ نفر از مددجویان معلول تحت پوشش این اداره از ابتدای سالجاری تاکنون از تسهیلات اشتغال بهره‌مند شده‌اند.

۱۹ اسفند ۱۴۰۲: ۲۰ پروژه کلان منابع طبیعی در اصفهان به بهره‌برداری رسید

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: ۲۰ پروژه کلان منابع طبیعی در بخش‌های بیابان، جنگل، مرتع و آبخیزداری، امسال برغم کمبود اعتبارات، در این استان به بهره‌برداری رسید.

۲۷ اسفند ۱۴۰۲: پروژه تقویت آبرسانی به هسته مرکزی اصفهان مورد بهره برداری قرار گرفت

محمد علی احمدی فرماندار اصفهان در آیین بهره برداری از این طرح آبرسانی افزود: باتوجه به قدمت زیاد و تراکم جمعیت شهر اصفهان، تقویت فشار آب از جمله نیازهای مردم بود که برای آرامش و آسایش آنها در اولویت قرار گرفت.

فرماندار اصفهان افزود: وزیر کشور نیز در سفر به اصفهان بر مساله انتقال آب، رفع فرسودگی شبکه های آبرسانی و فاضلاب شهری تاکید کرده بود.

کاهش ۲۵ درصدی روزهای ناسالم در هوای اصفهان

کارشناس مسوول هوای اداره کل محیط زیست اصفهان گفت: تعداد روزهای ناسالم هوا(برای گروه‌های حساس و عموم مردم) سال ۱۴۰۲ در کلانشهر اصفهان در مقایسه با سال ۱۴۰۱ معادل ۲۵ درصد کاهش یافت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha