۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۰۰
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85460728
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

طرح «بازآفرینی شهری» در ۱۵ محله کلانشهر اصفهان اجرا می‌شود

اصفهان- ایرنا- مدیر طرح «بازآفرینی شهری» شهرداری اصفهان از اجرای این طرح در ۱۵ محله در سالجاری خبر داد.

حسن سلمانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هر یک از این محله ها برای اجرای طرح بازآفرینی شهری مساحت مختلفی دارد اما در مجموع بالغ بر ۱۵۰ هکتار را در بر می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اصلاحات زیربنایی و رونمایی، ایجاد فضای سبز، اصلاح معابر، مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و مراکز ارائه خدمات آموزشی و درمانی در زمره اقدامات مرتبط با طرح بازآفرینی شهری است.

سلمانی با بیان اینکه اجرای طرح بازآفرینی شهری، نیازمند دعوت و مشارکت مردم است، ادامه داد: مزایا و تسهیلات خوبی توسط شهرداری اصفهان برای متقاضیان بازآفرینی و نوسازی در نظر گرفته‌ شده است.

وی خاطرنشان کرد: تحقق احیای بافت شهری به تنهایی توسط شهرداری‌ها امکانپذیر نیست و باید همه ‌دستگاه‌های اجرایی در آن همکاری داشته باشند.

مدیر طرح «بازآفرینی شهری» شهرداری اصفهان تاکید کرد: بی تردید شهروندان بعنوان صاحبان اصلی شهر، بخش جدایی‌ناپذیر این موضوع محسوب می‌شوند.
سلمانی با اشاره به اجرای طرح بازآفرینی شهری در محله «جامی» در هسته مرکزی اصفهان، افزود: دفتر مشارکت محلی در این منطقه به‌منظور جلب رضایتمندی و امیدآفرینی ساکنان محله و جذب مشارکت و ظرفیت سرمایه‌گذاری، راه‌اندازی شده است.

طرح «بازآفرینی شهری» در ۱۵ محله کلانشهر اصفهان اجرا می‌شود

به گزارش ایرنا، ۱۴ هزار هکتار بافت ناکارآمد و فرسوده شهری در استان اصفهان وجود دارد که بیشترین حجم آن مربوط به مرکز استان و شهرهای کاشان، خمینی شهر و نجف‌آباد است.

کلانشهر اصفهان نیز ۲ هزار و ۳۸۰ هکتار بافت فرسوده دارد.

این شهر حدود ۲ میلیون نفر جمعیت و ۱۵ منطقه شهرداری دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha