۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۲۱
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85482243
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

سامانه ناپایدار جوی در راه اصفهان است

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۲۱
کد خبر: 85482243
سامانه ناپایدار جوی در راه اصفهان است

اصفهان- ایرنا - اداره کل هواشناسی اصفهان اعلام کرد: سامانه ناپایدار جوی از روز سه‌شنبه این هفته وارد استان می‌شود و اوج فعالیت آن روز چهارشنبه خواهد بود.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان اصفهان روز یکشنبه اعلام کرد: از روز سه‌شنبه تا پایان این هفته با ورود سامانه جوی از سمت غرب و شمال غرب، شاهد ناپایداری خواهیم بود که اوج فعالیت آن در روز چهارشنبه برای بیشتر مناطق استان است.

بر اساس این گزارش، از روز سه‌شنبه تا پایان هفته رشد ابر، وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای در مناطق شرق و شمال و احتمال گرد و خاک محلی، رگبار، رعد و برق و تگرگ پیش بینی می‌شود.

خطرات ناشی از این سامانه ناپایدار جوی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، سقوط از ارتفاع و ایجاد روان‌آب جاده‌ای و شهری و روستایی پیش بینی شده است.

همچنین بررسی خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد سامانه ناپایدار جدی امروز بتدریج از استان خارج می‌شود و تا سه‌شنبه این هفته جوی به نسبت پایدار حاکم خواهد بود.

وضعیت جوی تا روز دوشنبه، صاف در بعد از ظهر گاهی با رشد ابر همراه با وزش باد و تندباد لحظه‌ای، در مناطق شمال و شرق احتمال گرد و خاک و در برخی مناطق غرب بصورت محلی، احتمال رگبار پراکنده بهاری وجود دارد.

بیشینه دمای در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان اصفهان سه تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد داشت.

همچنین طبق آمار و اطلاعات اداره کل هواشناسی اصفهان، میانگین حسابی میزان بارندگی سال زراعی جاری استان(از اول مهر ۱۴۰۲) تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۷.۶ و نسبت به میانگین بلندمدت دوره مشابه ۳.۲ درصد افزایش داشته است.

میانگین بارندگی سال زراعی جاری استان(از اول مهر ۱۴۰۲ تا ۲۹ اردیبهشت امسال) ۱۹۶.۴ میلی‌متر است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳.۸ میلی‌متر افزایش دارد.

بیشترین بارش سال زراعی جاری در استان اصفهان تاکنون در فریدونشهر، سمیرم و خوانسار ثبت شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha