رشد استفاده از ترافیک دیتا در اصفهان به ۳۸ درصد رسید

اصفهان-ایرنا- مدیر مخابرات منطقه اصفهان گفت: استفاده از ترافیک دیتا در استان سال گذشته رشد ۳۸ درصدی داشت و متوسط سرعت شبکه «۴G» به ۱۶.۸ و کمینه سرعت شبکه دیتا همراه به ۴.۸ مگابیت در ثانیه رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل قربانی روز شنبه در نشست خبری بمناسبت «هفته ارتباطات» در جمع خبرنگاران در سالن سردار سلیمانی مخابرات اصفهان افزود: افزایش ترافیک دیتا در شبکه‌های تلفن همراه باعث کاهش نرخ گذردهی شبکه می‌شود که نیاز به توسعه دائمی ظرفیت دارد.

وی ادامه داد: پارسال مخابرات منطقه اصفهان با انجام ۶۸۸ پروژه، همزمان با رشد مصرف دیتا به میزان ۳۸ درصد، نرخ گذردهی شبکه را نیز افزون بر پنج درصد افزایش داد.

قربانی یادآور شد: هم‌اکنون بیش از یکهزار و۸۰۰ سایت در کل استان در اختیار شبکه همراه است و سال گذشته برای نخستین بار ۶۵ سایت ۵G شبکه همراه در کلانشهر اصفهان نصب شد.

قربانی افزود: برنامه امسال نیز نصب ۱۶۰ سایت ۵G در اصفهان است.

وی اظهار داشت: بزرگترین پروژه‌ مخابراتی که از سال گذشته در اصفهان آغاز شد و ظرف ۲ سال تکمیل می‌شود پروژه‌ای تحت عنوان «نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران» موسوم به «نجما» است.

قربانی تصریح کرد: فیبرنوری، تکنولوژی روز دنیاست و می‌تواند نیازهای زیرساختی امروز و فردای فضای دیجیتالی کشور را تامین کند.

وی گفت: توسعه شبکه فیبرنوری لازمه توسعه اقتصاد دیجیتال کشور و استان و حرکت به سمت برخورداری از امکاناتی مانند شهرهای هوشمند است و سال گذشته افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال توسط شرکت مخابرات برای توسعه این شبکه در استان هزینه شد.

وی خاطرنشان کرد:جهان از ۱۰ سال پیش وارد انقلاب چهارم صنعتی شده و فیبر نوری زیرساخت اصلی برای تحقق این انقلاب صنعتی است و امروزه توسعه شبکه فیبر نوری به مهمترین اولویت کشورهای پیشرفته و در حال توسعه تبدیل شده است.

قربانی گفت: کاهش هزینه‌ها، رونق کسب و کارهای کوچک و بازکردن قفل رشد اقتصادی کشور نیازمند توسعه فضای دیجیتال است و فناوری دیجیتال می تواند نقش مهمی در گشودن قفل تولید در کشورمان داشته باشد.

مدیر مخابرات استان افزود: مخابرات اصفهان زیرساخت‌های لازم برای توسعه فیبر نوری را داراست و هم اکنون تمام ۱۱۵ شهر استان از طریق فیبر نوری به شبکه مخابرات ایران متصل هستند.

وی یادآور شد: اصفهان بعد از تهران از لحاظ زیرساخت‌ فیبر نوری رتبه دوم کشور را داراست و نخستین شهری بود که در سال ۱۳۹۵ طرح استفاده از فیبر نوری برای مصارف خانگی را اجرا کرد.

قربانی با اشاره به امنیت بالای شبکه مخابراتی اصفهان گفت: شبکه و تجهیزات مخابراتی استان از فضای اینترنت قابل دسترس نیست از این رو به هیچ عنوان این زیرساخت حیاتی استان نمی‌تواند تحت تاثیر حملات سایبری از بیرون مرزهای کشور قرار گیرد.

وی یادآور شد: توسعه شبکه ملی اطلاعات باید هرچه سریعتر اتفاق بیفتد تا بتوان از این بستر برای توسعه فضای دیجیتالی کشور بهره برد و شرکت مخابرات آمادگی بسترسازی زیرساختی در این زمینه را داراست.

مدیر مخابرات استان اصفهان تصریح کرد: هزینه نگهداری شبکه خطوط تلفن ثابت که از جنس مس است، بسیار بیشتر از آبونمان دریافتی از مشترکین ثابت بوده و اکنون در اصفهان هزینه نگهداری خطوط ثابت ماهیانه حدود ۴۰ هزار تومان برای هر خط است.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد و سومین استان پُرجمعیت کشور به‌شمار می‌آید.

این استان حدود ۶۵۱ هزار پورت دیتای فعال دارد و بیش از یکهزار و ۲۰۰ مشترک در آن از پورت (VDSL) استفاده می‌کنند.

بیش از ۶۰۰ هزار مشترک در اصفهان از اینترنت پرسرعت(ADSL) استفاده می‌کنند و ظرفیت پهنای باند استان ۲ برابر نیاز فعلی مردم است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha