مباحث اخلاقی و فرهنگی در اولویت ورزش بانوان قرار گیرد

یزد- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: مباحث اخلاقی و فرهنگی در رشته‌های مختلف بسیار دارای اهمیت است و باید در اولویت ورزش بانوان قرار گیرد.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان یزد، " زهیر حاجی حسینی " در نشست با کارشناسان ورزش بانوان ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها افزود: باید زمینه‌ای فراهم شود تا مربیان بانوان با آسیب‌های اجتماعی جامعه آشنا و در کنار پرورش جسم به پرورش روح ورزشکاران بپردازند و باشگاه‌ها و محیط‌های ورزشی محلی امن برای دختران و بانوان باشد.

وی با تبریک روز معلم ادامه داد: واقعیت این است که جایگاه اجتماعی زنان در جامعه جایگاه تاثیرگذاری است و در پیشرفت بخش‌های مختلف دارای نقش موثری هستند و به همین جهت دشمن بانوان و دختران کشور را نشانه رفته و به دنبال ضربه زدن به این قشر مهم جامعه است.

این مسئول بیان کرد: یکی از موارد ضروری و مورد نیاز برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی میان مردم به خصوص نسل جوان ورزش و توسعه فرهنگ ورزش در جامعه است که بانوان با نفوذی که بر دیگر اعضای خانواده دارند می‌توانند نقش اصلی را در این حوزه ایفا کنند.

مباحث اخلاقی و فرهنگی در اولویت ورزش بانوان قرار گیرد

حاجی حسینی بیان داشت: در سال جدید باید بر مدل سازی و بومی سازی توسعه ورزش بانوان در استان ترسیم و همسو با مسائل فرهنگی برنامه‌ها اجرایی شود و آسیب‌های جدی و پر مخاطره‌ای در کمین بانوان و به ویژه بانوان ورزشکار است که باید با آگاه سازی بانوان از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: باورپذیری اصل و رکن طرح ریزی و اجرای هر طرح و برنامه‌ای است و برای بهبود اوضاع ورزش به ویژه ورزش بانوان نیاز داریم که باورها را در بین افراد اصلاح کنیم و نباید تنها به طرح‌های ملی و تکلیفی بسنده کرد بلکه باید با برنامه‌ریزی برنامه‌های علمی و کارشناسی شده برای توسعه ورزش بانوان گام برداشت.

در پایان از کارشناسان ورزش بانوان ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها تجلیل به عمل آمد.

استان یزد بیش از ۶۰ هزار ورزشکار بیمه شده دارد که حدود نیمی از آنها بانوان هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha