۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۴۷
کد خبر: 85465373
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

معرکه‌گیری پیرمردهای عرصه طبابت در زمین ورزش +فیلم

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۴۷
کد خبر: 85465373
معرکه‌گیری پیرمردهای عرصه طبابت در زمین ورزش +فیلم

یزد- ایرنا- عبارت "سن، یک عدد است" را بارها شنیده‌ایم، جمله‌ای که گاهی در میدان عمل، خود را ثابت می‌کند؛ و این بار سوژه این جمله معروف، پزشکان پا به سن گذاشته یزدی هستند که ورزش می‌کنند و علاوه بر حرفه حساس پزشکی، برخی از آنها مترجم کتاب‌های ورزشی نیز هستند.

خبردار شدیم شماری از پزشکان متخصص و فوق تخصص یزدی که بیش از ۶۰ بهار را پشت سر گذاشته‌اند در یکی از سالن‌های ورزشی که اتفاقا متعلق به خود یکی از همین پزشکان است به صورت چراغ خاموش به ورزش می پردازند.

نکته قابل توجه اینکه، سالن زیبا و چشم نوازی که در آن ورزش می کنند با یکهزار متر مربع زیربنا در سال ۱۳۹۲ ساخته شده و تنها سالن اختصاصی سرپوشیده تنیس استان یزد است؛ در حاشیه یکی از مناطق شهر یزد واقع شده و هیچ تابلویی هم بر سر درب آن نصب نشده تا آن را معرفی کند.

معرکه‌گیری پیرمردهای عرصه طبابت در زمین ورزش +فیلم

این سالن، بحق یکی از زیباترین سالن های ورزشی نه تنها استان بلکه کشور است که به صورت چراغ خاموش فعالیت می کند، بانی این سالن که یک پزشک جراح هست به اتفاق دیگر همکاران خود ساعاتی را در آن به ورزش تنیس مشغول میشوند.

این پزشک، سالن خود را در روزهایی که در اختیار خود و همکارانش نیست در اختیار جوانان علاقه مند به رشته تنیس قرار داده تا در آن تمرین کنند.

بدون اطلاع قبلی و سرزده، به آنجا مراجعه کردم؛ پیدا کردن این سالن کمی مشکل بود چون هیچ آدرس و حتی تابلو شناسایی نداشت و از مرکز شهر فاصله داشت؛ یک سالن ورزشی دیگر هم در کنار آن واقع شده بود که آن یکی تابلو داشت؛ در مکانی قرار گرفته بود که ساختمانهای مسکونی و تجاری زیادی در اطراف آن در حال ساخت بود و شاید یکی از دلایل گمنام ماندن آن قرار گرفتن در حاشیه شهر بود.

به محض آنکه وارد سالن شدم و من را دیدند؛ تنیس‌بازی چهار پیرمرد عرصه طبابت و درمان، قطع شد و همه نگاهها به سمت من برگشت.

با لباس و شورت ورزشی در زمین تنیس در حال بازی بودند و تیپ های جذابی به خود گرفته بودند، تمام سر و صورت آنها خیس عرق بود اما اصلا آثار خستگی در چهره آنها نبود؛ مثل یک جوان ۲۰ ساله به این طرف و آن طرف زمین تنیس می رفتند و راکت ها را با شدت هر چه تمامتر بر سر گوی فرود می آوردندیکی از متخصصان بنام یزدی را می شناختم که او هم من را شناخت و برای خیر مقدم به استقبالم آمد؛ جراح معروف و بانی این سالن را هم از قبل می شناختم و چند بار با وی تلفنی همکلام شده بودم اما ۲ پزشک دیگر که یکی فوق تخصص و دیگری دندانپزشک بود را نمی شناختم .

خوش و بش و چاق سلامتی اولیه انجام شد و به آنها گفتم که از طریق یکی از همکاران خودشان از وجود این سالن و دست به راکت شدن پیرمردهای عرصه طبابت و درمان مطلع شدم.

با لباس و شورت ورزشی در زمین تنیس در حال بازی بودند و تیپ های جذابی به خود گرفته بودند، تمام سر و صورت آنها خیس عرق بود اما اصلا آثار خستگی در چهره آنها نبود؛ مثل یک جوان ۲۰ ساله به این طرف و آن طرف زمین تنیس می رفتند و راکت ها را با شدت هر چه تمامتر بر سر گوی فرود می آوردند.

دقیقا همینجا بود که عبارت معروف "سن یک عدد است" به ذهنم خطور کرد، چند پزشک پا به سن گذاشته با موهای سپید در حال بازی تنیس بودند و چون سالها در این رشته و در همین سالن بازی کرده بودند بسیار هم حرفه ای بازی می کردند.

به خودم گفتم کاش چند جوان را با خودم به سالن آورده بودم تا کری خوانی و رقابت تنگاتنگ چهار پیرمرد عرصه طبابت را در عین رفاقت ببینند؛ سالنی که می تواند در اختیار جوانهایی قرار گیرد که مدعی هستند امکانات ورزشی برای آنها فراهم نیست.

تنیس بازان پزشک، با خود یک مربی درجه سه تنیس هم آورده بودند تا هم فوت و فن های این ورزش را یاد بگیرند و هم این مربی برای آنها داوری کند.

با این پزشکان جوان!! به گفت و گو نشستم؛ هدف همه آنها سلامتی و داشتنن روحیه جوانی بود؛ گفتند وقتی مردم را به تحرک و ورزش سفارش می کنیم سزا نیست خودمان بی‌تحرک باشیم.

آنها صبح روزهای جمعه از ساعت هشت صبح تا ۱۳ به دور هم جمع می شوند و تنیس ، بازی می کنند و در صحبت های خود جوانان علاقه مند به ورزش و بویژه تنیس هم دعوت کردند به سمت ورزش و بویژه این رشته ورزشی بیایند تا همیشه سالم باشند.

تا آخر وقتی یعنی ساعت ۱۳ که تعیین کرده بودند در سالن ماندم ببینم تا کجا دوام می آورند و آیا اثار خستگی در چهره آنها نمایان میشود که ناگهان صدای یکی از پزشکان را شنیدم که به همکاران خود می گفت "موافقید تا شب بازی کنیم؟!" و من دیگر حرفی برای گفتن نداشتم.

صدای تلفن همراه آنها نیز گاهی در فضای سالن می پیچید و وقتی علت را جویا شدم گفتند آنها برای اینکه بتوانند به امور بیماران خود رسیدگی کنند فقط صبح های جمعه را در این سالن مشغول بازی می شوند و حتی در ساعات همین بازی هم در صورتی که بیمارستانها آنها را بنا به ضرورت، فرا بخوانند بازی را رها و با سرعت به سمت بیمارستان حرکت می کنند.

۲ نفر از این پزشکان، مترجم برخی کتاب‌های ورزشی که نویسندگان آنها خارجی هستند نیز می‌باشند و ۲ جلد از این نوع کتاب‌ها که به دست آنها ترجمه شده بود را در اختیار من گذاشتند.

از پزشکان ورزشکار و پیرمردان عرصه تحرک و جنب و جوش جدا و از این سالن بی نام و نشان خارج شدم؛ از ذهنم گذشت که می توان با حداقل امکانات و هزینه، ورزش کرد فقط باید اراده داشت و همت کرد.

بانی این سالن از جوانان دوستدار تنیس دعوت کرد در صورت علاقه به فعالیت در این رشته ورزشی، می توانند به این سالن شیک و زیبا واقع در شهرک رزمندگان یزد، مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha