۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۱۰
کد خبر: 85456396
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۰ هزار داوطلب کنکور سراسری در سمنان رقابت می‌کنند

سمنان - ایرنا - نماینده تام الاختیار برگزاری آزمون‌های سراسری در سمنان گفت: تعداد داوطلبان رقابت کنکور سراسری نوبت اردیبهشت امسال در سراسر این استان ۱۰ هزار و ۶ داوطلب است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرزین یغمایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به ثبت‌نام ۱۰ هزار و ۶ نفر برای شرکت در کنکوری سراسری از حوزه‌های امتحانی این استان، گفت: امسال ثبت نام داوطلبان کنکور سراسری در سمنان نسبت به دوره قبلی روند افزایشی داشت.

وی افزود: گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی و داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی آغازگر نوبت نخست آزمون کنکور سراسری ۱۴۰۳ در نوبت صبح و شهرهای سمنان، گرمسار، دامغان و شاهرود از جمله محل‌های برگزاری آزمون است.

نماینده تام الاختیار برگزاری آزمون‌های سراسری در سمنان گفت:سه هزار و ۵۹۵ نفر در حوزه امتحانی دانشگاه سمنان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها سال ۱۴۰۳ در ۲ نوبت برگزار می‌شود که نوبت نخست آن روزهای پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ و نوبت دوم آن روزهای هفت و هشتم تیرماه است.

نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی در کشور برگزار می شود؛ یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در این آزمون ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند.

گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبان در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش ایرنا، سمنان با بیش از ۷۰ هزار دانشجو، دانشگاهی‌ترین استان کشور محسوب می شود و نرخ دانشجو به جمعیت استان در بالاترین میزان کشوری قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha