ترافیک پایتخت نیازمند تحول در هوشمند سازی

۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۵۲
کد خبر: 85455823
ترافیک پایتخت نیازمند تحول در هوشمند سازی

تهران بزرگ - ایرنا - اولین جلسه مشترک پلیس راهور تهران بزرگ و معاونت حمل و نقل شهرداری تهران برگزار و بر توسعه حمل و نقل و هوشمند سازی در مدیریت کنترل ترافیک تاکید شد.

به گزارش ایرنا، رییس پلیس راهور تهران بزرگ روز چهارشنبه در نشست مشترک خود با مدیران ارشد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه نگاه ویژه پلیس راهور در سال ۱۴۰۳ معطوف به هوشمند سازی تجهیزات ترافیکی است، گفت: پلیس با نگاه به شرایط روز جامعه با طراحی ۱۴ هدف و ۲۲۵ برنامه اساسی مانند برخورد با تخلفات ساکن، تخلفات حادثه ساز، کاهش امار تصادفات و جانباختگان سوانح رانندگی، نوسازی وسایل نقلیه موتورسیکلت، اجرای طرح ۱۰ و طرح ۲۰ پلیس راهور با تجهیزات و ایدهای نوین، شناسایی نقاط حادثه خیز را در دست اقدام دارد.

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور با اظهار تاسف از افزایش تصادفات منجر به فوت راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده افزود: طبق آمار ۵۹ درصد تصادفات شهر تهران در بزرگراه‌ها رخ داده که مهمترین عامل آن سرعت غیرمجاز بوده است.

وی تاکید کرد: پلیس هم اکنون با بسیج کردن تمامی امکانات خود و همکاری شهرداری تهران درصدد کاهش امار تصادفات و تلفات تصادفات است اما بدون تحول در هوشمند سازی تجهیزات و توسعه حمل و نقل و دسترسی اسانتر شهروندان اقدامات پلیس منجر به نتیجه نخواهد شد.

سرهنگ موسوی پور با اعلام آمار اینکه مناطق چهار و دوازده با افزایش ۳۳ نفری و ۱۶ نفری به ترتیب رتبه اول و دوم بیشترین فوتی های پایتخت را به خود اختصاص دادند از مسولان جلسه خواست ضمن بررسی علل این افزایش نسبت به رفع مشکلات و تبع ان شاهد کاهش تلفات باشیم.

ترافیک پایتخت نیازمند تحول در هوشمند سازی



ثبت روزانه ۲۵ میلیون تردد توسط حمل و نقل درون شهری تهران

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این نشست با اشاره به تردد ۲۵ میلیونی شهروندان تهران با وسایل نقلیه شخصی و عمومی گفت: هدف اصلی این نشست نگاه ویژه به تعامل بین سازمان‌های مختلف جهت تهسیل در تردد شهروندان پایتخت است و باید تعامل هرچه بیشتر پلیس و شهرداری به نظم بیشتر در ترافیک و در ادامه کاهش امار جانباختگان تصادفات منجر شود.

شهریار افندی زاده با تاکید بر پاسخگویی به مسایل ترافیکی در چارچوب امور تخصصی و کارشناسی افزود: رفع معضلات ترافیک شهری نیازمند هماهنگی و ایجاد تعامل در جهت هم افزایی، بین‌ پلیس راهور تهران بزرگ و حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بویژه میان فرماندهان و نیروهای خدوم پلیس راهور و مدیران و کارکنان پرتلاش حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است.

به گفته وی، اقدام‌های مشترک این دو مجموعه می‌تواند باعث نظم‌دهی بیشتر به نظم بخشی امور حمل و نقل و ترافیک شهری و تسهیل رفت و آمد شهروندان و ارایه خدمات مناسب مسافران در پایتخت شود.

ترافیک پایتخت نیازمند تحول در هوشمند سازی

در این نشست مقرر شد همکاری بین پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و معاونت حمل و نقل شهرداری تهران بر اساس چهار کمیته تخصصی با عنوان های هوشمند سازی، حمل و نقل، ایمنی و مهندسی ترافیک و اعمال مقررات پیگیری و نتایج آن در جلساتی که قرارست در ابتدای هر ماه تشکیل شود بررسی خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha