ساخت پارکینگ‌های محلی و حاشیه‌ای اولویت منطقه ۱۶ در اجرای طرح های ترافیکی

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران گفت: با توجه به وسعت، مختصات جغرافیایی و تراکم جمعیت در منطقه ۱۶، ساخت پارکینگ‌های محلی، منطقه‌ای و حاشیه‌ای همچون زیرسطحی جوادیه با ظرفیت ۱۰۵ خودرو در ۲ طبقه و پارکینگ بعثت با ظرفیت ۵۸۲ جای پارک در ۶ طبقه از برنامه‌ها و اولویت‌های شهری این منطقه است.

به گزارش ایرنا از شهرداری منطقه ۱۶، مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری تهران روز چهارشنبه با همراهی جمعی از مدیران شهری منطقه ۱۶ از آخرین وضعیت اجرایی پروژه‌های حمل و نقل ترافیکی این منطقه بازدید و درباره رفع موانع اجرایی و تسریع عملیات عمرانی این پروژه بحث و تبادل نظر کردند.

شهریار افندی‌زاده در حاشیه بازدید از مسیرهای بزرگراهی با اشاره به وجود چهار مسیر بزرگراهی آزادگان، شهید یارجانی، شهید تندگویان و بعثت در این منطقه، افزود: با وجود مرمت و بازسازی تجهیزات ایمنی بزرگراهی از قبیل گاردریل و نصب نیوجرسی، ایمن سازی ۲۷ دماغه بزرگراهی با ۵۶ قطعه کاشن تانک و ۱۴۵ قطعه استوانه و همچنین خط‌کشی طول مسیر رفت و برگشت، این منطقه نیازمند توجه ویژه بیشتری به ساماندهی و ارتقای ایمنی تجهیزات ترافیکی در طول مسیر این بزرگراه‌ها است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران اظهار کرد: اصلاح هندسی و ایمن سازی، پهلوگاه بزرگراهی، مسقف سازی و زیرسازی دو پایانه حمل و نقل عمومی، عملیات اجرایی و بهسازی ایستگاه‌های BRT، ساخت پارکینگ‌های طبقاتی و اورهال پارکینگ‌های روتاری از دیگر اقدام های مهم و شاخص منطقه ۱۶ شهرداری تهران هستند.

افندی‌زاده ادامه داد: پروژه پارک حاشیه‌ای به عنوان بزرگترین پروژه ترافیکی از نظر نظم بخشی اجتماعی و شهری همچون مناطق ۱؛ ۴ و ۵ شهر تهران با بیش از ۳۰ هزار قطعه پارکینگ حاشیه‌ای، در دستور کار این منطقه نیز قرار خواهد گرفت.

ساخت پارکینگ‌های محلی و حاشیه‌ای اولویت منطقه ۱۶ در اجرای طرح های ترافیکی

اصلاح چهره پایتخت با تداوم طرح ساماندهی فوریت‌های آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق شهرداری تهران روز چهارشنبه با همراهی شهردار منطقه ۱۳ با حضور در میدان امامت به منظور بررسی فرایند اجرای طرح ۳۶۰ درجه از این منطقه بازدید و در جلسه مشترک نیز شرکت کرد.

سیدمحمد فیاض در تشریح روند وظایف دستگاه‌های اجرایی مرتبط با طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی گفت: گشت‌های مشترک شهربان و نواحی، پسماند و آسیب‌های اجتماعی باید فعال باشند و نسبت به شناسایی موارد اقدام کنند.

وی در بخش دیگری اجرای مستمر طرح بازدیدهای ۳۶۰ درجه در مناطق را راهگشا در برنامه ریزی پروژه‌های شهری دانست و افزود: کیفیت امور محقق شده در نتیجه این بازدیدهای مستمر مناطق را در کارنامه‌های ارزیابی و عملکردی مناطق لحاظ شده و بویژه در گزارشات مربوط به کنترل پروژه گنجانده می‌شود.

فیاض شناسایی محل‌های غیرمجاز دپوی پسماند در محدوده توسط شهرداران نواحی، راه اندازی گشت‌های حریم بان و پسماند در دو شیفت کاری، برخورد قانونی با متخلفان در اسرع وقت در صورت اثبات و احراز وابستگی عوامل زباله گرد و خودروی غیرمجاز حمل پسماند با پیمانکار طرف قرارداد با مجموعه شهرداری از جمله اقدامات در این منطقه دانست.

مشارکت همه جانبه سازمان‌های مردم نهاد برای تحقق رویکردهای ابلاغی در طرح سامان بخشی آسیب‌های اجتماعی، توجه به ظرفیت‌های درون منطقه‌ای در برای آگاه سازی شهروندان از دیگر تاکیدات مدیرکل هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق شهرداری تهران در این جلسه بود.

دبیر مرکز رصد، پایش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران نیز به تشریح چگونگی راه اندازی طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی پرداخت و گفت: موضوع ساماندهی مشاغل و زباله‌گردها توسط معاونت خدمات شهری و محیط زیست و موضوعات متکدیان، معتادان متجاهر، کودکان کار و خیابان و ساماندهی بی‌خانمان‌ها هم توسط سازمان خدمات اجتماعی ذیل معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این طرح در حال رصد و پیگیری مداوم است که با تلاش و فعالیت شبانه روزی همکاران قادر خواهیم بود اتفاقات مثبتی را در اجرای دقیق این طرح رقم بزنیم.

شهردار منطقه۱۳ نیز با اشاره به توقیف چندین دستگاه خودرو و جمع آوری کولی‌ها و انتقال پسماند غیرمجاز در قالب طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: با توجه به تاکیدات شهردار تهران، این طرح با همه توان و ظرفیت در منطقه اجرایی می‌شود و با اقداماتی که تاکنون انجام شده، پسماندهای خشک دپو شده توسط نیروهای شهرداری منطقه ۱۳ شناسایی و از سطح منطقه جمع آوری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha