امام رضایی ها، جشنی از جنس شفاعت، شور و عشق

تهران بزرگ - ایرنا - در آستانه ولادت با سعادت هشتمین امام رئوف و مهربان حضرت رضا (ع) پایتخت غرق در جشن، شور و عشق به ساحت مقدس شاه خراسان مظهر مهربانی و بزرگواری شد.

به گزارش ایرنا، عصر جمعه حوالی ساعت ۱۸ مسیرهای منتهی به میدان ولیعصر (عج) مملو از جمعیتی بود که مشتاقانه آمده بودند تا در جشن ولادت حضرت رضا (ع) شرکت کنند.

زن و مرد، پیر و جوان، کودک و نوجوان فرقی ندارد اینجا مسیر عاشقی است و همه در این مسیر همراه و همدل قدم بر می‌دارند.

وقتی که مداحان در وصف حضرت رضا (ع) مولودی و شادمانی می کردند جمعیت بی درنگ در وصف این امام اشک ریزان مشغول شادی هستند اما بسیاری از مردم می دانند که این امام شفاعت کننده بسیاری از مومنان و به ویژه بیماران است.

امام رضایی ها، جشنی از جنس شفاعت، شور و عشق

مادری که به همراه ۲ کودک خود را به این جشن رسانده بود از حضرت رضا (ع) درخواستی داشت و به قصد شفا دادن یک مریض خود را به این جشن رسانده بود.

اگر چه اسمش جشن بود اما در بیشتر اوقات مردم بدلیل عشق به حضرت رضا اشک فراق از چشمانشان جاری می‌شد.

در بین جمعیت پدر میانسالی دیدم که فریاد کنان از این امام طلب حضور در صحن و سرایش را دارد و حتی نوجوانانی را که آرزویشان رفتن به مشهد مقدس است.

امام رضایی ها، جشنی از جنس شفاعت، شور و عشق

ساعت هشت شب و به نیت شفای مریضان و فرج امام زمان صلوات خاصه حضرت پخش و خادمین حضرت رضا نقاره زنان مردم را به یاد حضور در صحن امام می اندازند و به یکبار باران اشک در قلب پایتخت سرازیر می شود.

در گوشه ای از مسیر پدر و مادر سالخورده به نیت شفای مریضان کفش پای مردم را واکس می زنند و برخی دیگر با شربت و چایی و نقل و شیرینی از مردم پذیرایی می‌کنند.

امام رضایی ها، جشنی از جنس شفاعت، شور و عشق

یکی از شرکت کنندگان که خانوادگی خود را به مسیر عاشقی حضرت رضا رسانده بود به خبرنگار ایرنا گفت: از مدت‌ها قبل انتظار چنین قرار عاشقی را می‌کشیدم و حتی فرزند ۱۲ ساله ام روز جمعه را یادآوری می کرد و خیلی خوشحالم که سلامت و زنده بودم و خود را به این قرار عاشقی رساندم.

وی افزود: در این مسیر ۲ کیلومتری برای شفای مریضان و همچنین رفع مشکلات دعا کردم و بیشتر مردم اشک ریزان طلب شفاعت کردند.

امام رضایی ها، جشنی از جنس شفاعت، شور و عشق

این شهروند تهرانی ادامه می دهد: برنامه ریزی و اجرای چنین مراسم با عظمتی حتما با نقص‌هایی روبه رو است و قطعا در سال آینده برطرف می‌شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته این مراسم در میدان خراسان برگزار شد که کمبودهایی داشت که قطعا امسال این کمبودها برطرف شد.

امام رضایی ها، جشنی از جنس شفاعت، شور و عشق

به گزارش ایرنا، نظم خاصی در مسیر ۲ کیلومتری میدان هفت تیر تا میدان ولیعصر حکم فرماست و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ویژه کودکان و نوجوانان برپاست و حدود ۴۰۰ موکب پذیرایی نیز در طول مسیر از مردم پذیرایی می‌کنند.

راه اندازی شهربازی برای فرزندان شرکت کننده از دیگر اقدامات خوبی بود که مورد توجه شرکت کنندگان بویژه کودکان و نوجوانان قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha