۲۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۴۶
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85446968
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ پروژه عمرانی حوزه سلامت در کردستان به بهره‌برداری رسید

سنندج- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: طی ۲ سال و نیم اخیر بیش از ۱۰۰ پروژه عمرانی سلامت در استان به بهره‌برداری رسید که ۵۰ مورد آن خانه بهداشت در مناطق محروم بود.

به گزارش ایرنا، دکتر فریدون عبدالملکی روز سه شنبه در نشست مشترک با رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان اظهار کرد: در مدت ذکر شده ۱۷ پایگاه بهداشتی، ۱۵ مرکز جامع خدمات سلامت، مرکز پیوند مغز استخوان، توسعه بخش درمانی قلب و عروق، بخش پت اسکن و اورژانس ها ساخته به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: بیش از ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای این ۱۰۰ پروزه هزینه شده و اکنون در حال ارائه خدمات سلامت به مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به خدمات بخش پت اسکن اشاره کرد و افزود: این مرکز با بیمه سلامت و نیروهای مسلح نیز قرارداد دارد.

دکتر عبدالملکی با اشاره به اینکه، در مرکز قلب شهید بروجردی بیمارستان توحید سنندج، جذب جراح بسیار با تجربه قلب منجر به توسعه خدمات به بیماران شده است، گفت: تاکنون حدود هفت عمل جراحی موفق قلبی در این مرکز به انجام رسیده است که نشان از تکمیل پروسه درمان بیماران قلبی عروقی در استان دارد.

وی به پیشرفت سایر بخش های دانشگاه اشاره و اضافه کرد: در حوزه آموزشی هشت رشته جدید به دانشگاه اضافه شده که دستیاری عفونی و ارولوژی و PhD پژوهشی پزشکی سلولی مولکولی و نیز احداث دانشکده داروسازی و فناوری های نوین از آن جمله است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: کلنگ زنی ۲ بیمارستان در استان، به مطالبه عمومی تبدیل شده است که امیدوارم با همکاری مدیران استانی هر چه سریعتر پروژه ساخت آن به اتمام رسیده و به چرخه ارائه خدمات وارد شود.

عبدالملکی گفت: انبارهایی برای بیمارستان سیار شهید ماموستا شیخ الاسلام و دارویی و تجهیزات پزشکی و تامین ملزومات ازمایشگاهی از جمله نیازمندی ها در حوزه غذا و دارو است که با این کار مهم جایگاه مرجعیت دانشگاه حفظ و ارتقا داده می شود.

وی به ارائه خدمات به مردم در ۱۶ بیمارستان دانشگاهی و یک بیمارستان سیار شهید ماموستا شیخ الاسلام اشاره کرد و گفت: بیمارستان سیار برای موارد غیرمترقبه است که نیاز به تکمیل تجهیزات پزشکی و تکمیل محلی برای نگهداری آن داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان مرز باشماق را از مهمترین مرزهای صادراتی کشور برشمرد و بیان کرد: در این مرز باید به سلامت به عنوان یک مقوله ویژه توجه شود به طوریکه فضایی حداقل هزار متر مربعی برای ارائه خدمات سلامت از قبیل واکسیناسیون، قرنطینه سازی، کنترل قاچاق دارو و مواد ارایشی و پد پالگرد در طرح جامع مرز در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان هم خدمات و پیشرفت های دانشگاه علوم پزشکی کردستان به ویژه در ۲ سال اخیر را خیره کننده بیان کرد و گفت: فراهم کردن خدمات پیشرفته برای بیماران استان از جمله بخش هایی مانند پت اسکن که حتی از استان های دیگر هم مراجعه وجود دارد مایه خرسندی است.

اکبر محمدی افزود: در حوزه های غذا و دارو، درمان و بهداشت، آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز پیشرفت های خوبی حاصل شده و پذیرش دانشجوی داروسازی در پاییز امسال خبر مسرت بخشی است.

وی گفت: طبق آمارها میزان رضایتمندی مردم از خدمات دانشگاه علوم پزشکی کردستان ارتقای قابل ملاحظه ای پیدا کرده است.

در ادامه این نشست معاون غذا و دارو و مدیر روابط عمومی و نیز جمعی از مدیران دانشگاه به بیان نظرات و دستاوردهای حوزه مربوطه پرداختند و در نهایت تصمیمات متناسب با بهبود تبادلات دوسویه اتخاذ شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha