۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۵۲
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85476047
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

مثل ستاره؛ جشنی برای دختران کُرد

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۵۲
کد خبر: 85476047
مثل ستاره؛ جشنی برای دختران کُرد

سنندج - ایرنا - جشن گرامیداشت دهه کرامت و روز دختر در سنندج مرکز استان کردستان با عنوان «مثل ستاره» عصر روز دوشنبه با حضور هزاران نفر از مردم این دیار برگزار شد. 

به گزارش ایرنا، دختران کرد به همراه والدین و دوستانشان به ورزشگاه گولان سنندج آمده تا در جشنی که برای آنها تدارک دیده شده بود شرکت کنند.

قرار بود این مراسم در ورزشگاه ۱۵ هزار نفری گولان سنندج برگزار شود و به همین دلیل از همه مردم دعوت به حضور شده بود ولی به علت بارندگی این جشن بزرگ به قسمت سالن سرپوشیده با ظرفیت ۶ هزار نفر منتقل شد.

همین اتفاق موجب شد جمعیت زیادی از مردم پشت درهای سالن سرپوشیده تجمع کنند و امکان حضور به داخل سالن را پیدا نکنند.

افزون بر صندلی های سالن که تکمیل شده بود در قسمت های ورودی و روی پله ها هم تعداد زیادی از اقشار مختلف مردم نشستند یا ایستاده نظاره گر برنامه بودند.

برآورد می شود حدود ۱۲ هزار نفر برای شرکت در این برنامه آمده بودند و هفت، هشت هزار نفر از این جمعیت موفق به حضور در داخل سالن شدند.

این برنامه بصورت زنده از شبکه سوم صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و شبکه استانی کردستان پخش شد. حامد سلطانی از مجریان صداوسیمای کشور اجرای این برنامه را بر عهده داشت و یکی از مهمانان هم عبدالرضا هلالی خواننده آهنگ «مثل ستاره» که همزمان با دهه کرامت و روز دختر منتشر شد، بود.

مثل ستاره؛ جشنی برای دختران کُرد

دختر، چراغ خونه میشه

یکی یه دونه میشه

بهونه واسه یه عالمه حرفه عاشقونه میشه

دختر، مبارکه قدماش

با حیای توو نگاش

دل باباشو گره میزنه به گُلای روسریاش

فلفل نبین چه ریزه

با دعاش برکت میریزه

دختر واسه ی خدا یه جور دیگه عزیزه

توی حدیث نوشته

خونه دخترا بهشته

کارزان فاروق از خوانندگان کرد اهل اقلیم کردستان عراق از دیگر مهمانان مردم سنندج بود که در این مراسم به اجرای موسیقی شادی کُردی پرداخت.

دختران مهمان شور و شادی

هرچند مهمانی اصلی برای دختران بود ولی فرصتی هم فراهم شد تا که پدران و برادرانشان هم در این شادی سهیم شوند.

دخترانی که آهنگ های کردی و فارسی را همزمان با خوانندگان لب خوانی می کردند و جیغ و هورا می کشیدند و شرایطی مهیا شده بود تا انرژی و هیجانشان را تخلیه کنند.

شادی و نشاط دختران دیدنی بود ولی با مجری های بخش کودک نتوانستند آنگونه باید و شاید ارتباط برقرار کنند و با آنها همراه شوند، شاید یکی از دلایل آن به عدم شناخت این مجریان از روحیات کودکان و نوجوانان این دیار بر می گشت.

کاظم نوربخش، سید حسین موسوی، صهبا شرافتی از بازیگران سریال نون خ، با توجه به اینکه زاده کردستان و کُرد هستند می توان گفت هم مهمان و هم میزبان این برنامه بودند.

این جشن جزو معدود جشن هایی بود که در آن خبری از سخنرانی نبود و از اول تا آخر آن با اجرای نمایش و موسیقی و ترانه خواندن همراه بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha