صندوق حمایت از توسعه کشاورزی ۳.۵ همت تسهیلات پرداخت کرد 

بجنورد- ایرنا- مدیر توسعه سرمایه گذاری و تسهیلات صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری کشاورزی گفت: سال گذشته این صندوق ۳.۵ همت تسهیلات به کشاورزان در بخش های مختلف پرداخت کرد.

به گزارش ایرنا، احمد ابراهیمی روز سه شنبه در جلسه تبیین سیاست ها و نقش صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی خراسان‌شمالی اظهار کرد: نظام بانکی کشور سال‌ گذشته ۲۷۳ همت تسهیلات در بخش کشاورزی پرداخت کرد که سهم صندوق از این میزان پرداختی تنها یک درصد بود.

وی بر ایجاد شیوه های تامین مالی نوین تاکید کرد و گفت: شیوه های تامین مالی سنتی دیگر پاسخگوی نیازهای کشور نیست و اکنون با محدودیت های مالی مواجه هستیم.

ابراهیمی تصریح کرد: سهام داران صندوق ها باید نیازها در بخش زنجیره ارزش تولید را شناسایی و موتور محرکه را تقویت کنند.

وی با اشاره به برنامه های این صندوق برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: حمایت از بخش کشاورزی در راستای تحقق شعار سال است چرا که این بخش توسط مردم به سرانجام می رسد و برای جهش نیاز به حمایت بیشتر دارد.

مدیر توسعه سرمایه گذاری و تسهیلات صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری کشاورزی خاطرنشان کرد: بخشی از زنجیره های ارزش همچون ایجاد کشتارگاه صنعتی دام، ایجاد سردخانه و سایر زنجیره ها باید مورد توجه سهام داران صندوق قرار گیرد.

ابراهیمی با تاکید بر ایجاد تقویم کشاورزی مختص هر شهرستان و استان، گفت: هر منطقه ای نیاز خاص کشاورزی دارد که باید این مهم برای توسعه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

۷۰ میلیارد دلار ارزش بخش کشاورزی کشور

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه کشاورزی نیز اظهار کرد: ارزش تولیدات بخش کشاورزی کشور ۷۰ میلیارد دلار است.

عوض علیزاده مقدم بر برنامه محور بودن تاکید کرد و افزود: باید از ظرفیت اجتماعی بهره ببریم و در تامین مالی تنها به بانک ها متکی نشویم به گونه ای که باید ابزار های مالی جدیدی احصا و از نظرات افراد نخبه استفاده شود.

وی تصریح کرد: مردم در حوزه کشاورزی حضور فعالی دارند که برای رفع مشکلات باید از ظرفیت خود آنها بهره بگیریم.

سهم بخش کشاورزی استان ۱.۱ درصد از تولیدناخالص بخش کشاورزی کشور است که مهمترین بخش تولیدی استان بخش کشاورزی است.

سطح اراضی کشاورزی و بایر خراسان شمالی ۴۰۰ هزار هکتار است، کل اراضی استان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار است که اکنون ۱۳ درصد از این سطح به بخش کشاورزی اختصاص دارد و ۸۷ درصد نیز اراضی غیرکشاورزی است.

۴۴ درصد جمعیت یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha