۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۲۲
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85473106
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۴۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه زنجیره‌های ارزش خراسان شمالی هزینه شد

بجنورد-ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: ۷۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ۱۳ طرح توسعه زنجیره‌ ای ارزش استان هزینه شد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان اظهار کرد: تکمیل طرح توسعه زنجیره های تولید استان در ابعاد مختلف ۲۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات دیگر نیاز دارد.

وی افزود: زنجیره های ارزش استان بخش های مختلف از جمله گوشت قرمز، فرش دستباف، گیاهان دارویی و فولاد را شامل می شود که طرح های مختلفی برای توسعه و تکمیل آنها تهیه شده است.

استاندار خراسان شمالی خواستار خط اعتباری جدید برای طرح های توسعه ای شد و تصریح کرد: برای اجرای بسیاری از طرح ها از جمله گیاهان دارویی و سایر موارد نیازمند تسهیلات بیشتری هستیم که این امر از توان بانک های استان خارج است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد و تکمیل زنجیره های ارزش در استان خراسان شمالی به نوعی در راستای تحقق شعار سال انجام می شود.

حسین نژاد در بخش دیگری از سخنانش در خصوص جذب اعتبارات سال جاری گفت: تمامی سازمان ها و دستگاه های دولتی باید تلاش کنند تا منابع مورد نیاز را در تبصره های مختلف جذب کنند.

وی افزود: اعتبارات سال جاری پروژه های استان های سردسیر در ۶ ماهه نخست امسال تخصیص می یابد بنابراین سازمان و دستگاه ها پیگیری های لازم را برای جذب اعتبارات انجام دهند.

حسین نژاد همچنین به ایجاد خط لوله سوخت نیز اشاره کرد و گفت: قرار بر این است که خط لوله جدید سوخت در مشهد ایجاد شود و خراسان شمالی سهم اصلی را در این طرح داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش خواستار بخشودگی تعهدات ارزی در استان شد و گفت: با توجه به اینکه سرانه درآمد خانوار استان پایین است باید تلاش کنیم بحث صادرات و توسعه تجارت رونق بیشتری گیرد و برنامه های تشویقی از جمله کاهش تعهد ارزی برای تجار فراهم شود.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه تولید به دست مردم رقم می خورد تصریح کرد: دستگاه ها و سازمان ها در این راستا نیازمندی ها و طرح های دارای توجیه اقتصادی را معرفی خواهند کرد و چشم انداز توسعه استان با مشارکت مردم ترسیم می شود.

تدوین سند جهش تولید

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی نیز در این جلسه با اشاره به تدوین سند جهش تولید در استان گفت: پیش نویس این سند تهیه شده است و این سند با توجه به اظهار نظر کارشناسی سازمان ها و دستگاه ها نهایی می شود.

مرتضی بهزادفر افزود: استفاده از مشارکت مردمی تنها معطوف به بخش اقتصادی نیست بلکه نگاه ها باید به سمت تمامی حوزه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی باشد و تمامی دستگاه ها و سازمان ها مکلف هستند که از ظرفیت مردم برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در طرح جهش تولید نیز باید پروژه هایی برای مردم تعریف کرد که نقش مشارکت آنان بالا رود که برای عملیاتی شدن این مهم از ظرفیت اتاق بازرگانی، اصناف، بسیج ، سازمان های مردم نهاد و سایر بخش ها نباید غافل باشد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی بر استفاده از مدل مالی متنوع تاکید کرد و افزود: تنها نباید به تسهیلات بانکی اکتفا کرد و باید از سرمایه گذاری خارجی در این راستا استفاده کرد.

وی اولویت دولت برای اجرای طرح های نیمه تمام بالای ۸۰ درصد دانست و گفت: دستگاه ها و سازمان ها باید برای طرح های نیمه تمام خود برنامه ارایه دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha