استانداردسازی تجهیزات بازی در زنجان با جدیت پیگیری شود

زنجان - ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: استانداردسازی تجهیزات بازی در استان باید با جدیت از سوی دستگاه‌های متولی و نظارتی پیگیری و رصد شود تا شاهد بروز حوادث تلخ و ناخوشایند در این حوزه نباشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد شعاعی روز شنبه در شورای استاندارد استان، افزود: استاندارد سازی تجهیزات بازی اهمیت زیادی دارد و اقدامات پیشگیرانه مانع بروز حوادث احتمالی برای این تجهیزات می شود.

وی اضافه کرد: دستگاه های نظارتی و متولی از جمله سازمان استاندارد ایران باید با جدیت در این حوزه ورود کند و استانداردسازی تجهیزات بازی را از بهره برداران و متولیان آن مطالبه کند.

مدیرکل استاندارد استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه استفاده از تجهیزات بازی در فصول گرم سال افزایش می یابد، افزود: بروز جزئی‌ترین حادثه در این زمینه افکار عمومی را حساس می کند.

مهدی قهرمانی با بیان اینکه انجام اقدامات پیشگیرانه در این خصوص اهمیت دارد، اضافه کرد: در صورتی که تجهیزات بازی فاقد استاندارد باشد و حادثه ای رخ دهد، جبران آن بسیار مشکل است و شاید غیرممکن باشد.

این مسوول با تاکید بر اینکه نباید از استاندارد سازی تجهیزات بازی به راحتی گذشت، ادامه داد: تلاش می شود با همکاری شهرداری زنجان جلسه توجیهی با بهره برداران تجهیزات بازی برگزار کنیم.

وی در ادامه به موضوع آسانسورها اشاره کرد و گفت: این مهم نیز در مراکز دولتی و عمومی و همچنین در طرح های نهضت ملی مسکن مورد توجه قرار دارد و با تاکیدات مسوولان استانی به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گرفته است.

این مسوول همچنین به طرح ویژه نظارتی عیدانه استاندارد در استان اشاره کرد و گفت:این طرح برای سومین سال متوالی با تمرکز بر خدمات ارائه شده در ماه مبارک رمضان و نوروز از ۱۵ اسفند سال جاری اجرا شده است و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد یافت.

قهرمانی افزود: تقویت اعتماد ملی به کیفیت خدمات، تعیین میزان انطباق خدمات ارائه شده با استانداردهای مرتبط، صیانت از ایمنی، سلامت و حقوق عامه و جلب اعتماد عمومی و اطمینان آفرینی از اهداف این طرح است.

وی خاطر نشان کرد: بازرسی از مراکز فروش مواد غذایی شامل فروشگاه های زنجیره ای، میادین میوه و تره‌بار، مراکز عرضه شیرینی و خشکبار و مراکز خدماتی شامل پایانه های مسافربری، رستوران ها، قهوه خانه ها و مراکز اقامتی و گردشگری و قالیشویی ها از محورهای اصلی بازرسی در طرح عیدانه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha