۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۴۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85055934
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندارد زنجان در ماه رمضان بر ۱۶ کالای مصرفی نظارت می‌کند

زنجان - ایرنا- سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان گفت: طبق برنامه اعلام شده از سوی سازمان ملی استاندارد، در ماه مبارک رمضان ۱۶ قلم کالای مصرفی در استان مورد پایش و نظارت قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، صابر کاظمی روز دوشنبه در نشست خبری، افزود: این تعداد کالا توسط کارشناسان سازمان استاندارد و با همکاری دستگاه های متولی در ماه مبارک رمضان نظارت و پایش می شود.

وی، این کالاها را شامل بررسی کنجد مصرفی در نانوایی ها و حلیم فروشی ها، گوشت چرخ کرده، شیرخام (مراکز فروش لبنیات سنتی)، کشک خام، انواع خرما، پنیر لاکتیکی، زولبیا و بامیه، نمونه روغن در حال پخت این نوع شیرینی، انواع نبات به ویژه رنگ های افزودنی، زعفران، پیاز سرخ شده، رشته آش و انواع روغن های خوراکی ذکر کرد.

کاظمی اضافه کرد: این کالاها براساس شاخص های کیفی ارزیابی و سپس نمونه ها به آزمایشگاه های فنی و تشخیصی ارسال می شود.

به گفته این مسوول، طرح ویژه رمضان از اول این ماه مبارک آغاز می شود و تا پایان ماه به صورت میدانی ادامه دارد.

کاظمی افزود: سازمان ملی استاندارد در راستای ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده به مردم از ظرفیت های قانونی خود به ویژه ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد استفاده کرده است.

سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان ادامه داد: این قانون سازمان را مکلف می سازد تا علاوه بر کالاهای ساخت داخل و وارداتی برای ارزیابی خدمات مرتبط با بهداشت و سلامت مردم اقدام و نتایج آن را برای اطلاع عموم به مراجع ذی ربط اعلام کند.

این مسوول ادامه داد: در این زمینه تمامی دستگاه های اجرایی به استثنای آنهایی که در قانون اساسی دارای وظایف خاصی هستند، موظفند استانداردهای تخصصی دستگاه مربوط را تدوین و پس از تصحیح در کمیته های فنی و ملی سازمان ملی استاندارد در حوزه خدمات رسانی خود اجرا و بر آن نظارت کنند.

کاظمی افزود: سازمان ملی استاندارد نیز بر اساس تبصره یک ماده سه قانون تقویت توسعه نظام استاندارد مکلف به نظارت بر حسن اجرای آن است.

وی یادآوری کرد: طرح ویژه عیدانه سازمان ملی استاندارد ایران در استان همزمان با سراسر کشور با هدف ارزیابی کیفیت کالاها در قالب گروه ۲ نفره و تیم ۱۲ نفره از ۱۵ اسفند سال جاری آغاز شده است و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha