۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۳۵
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85416531
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح تشدید کنترل وسایل توزین سبک در زنجان آغاز شد

۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۳۵
کد خبر: 85416531
طرح تشدید کنترل وسایل توزین سبک در زنجان آغاز شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل استاندارد استان زنجان از آغاز طرح ویژه سازمان ملی استاندارد در کنترل وسایل توزین سبک و مقابله با کم فروشی در اصناف خبر داد.

مهدی قهرمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازرسان استاندارد با شروع ماه مبارک رمضان و ایام نوروز با بازرسی میدانی وسایل توزین سبک در اصناف بر عملکرد کلیه وسایل توزین مورد استفاده در داد و ستد عمومی نظارت می‌کنند.

وی ادامه داد: این طرح با هدف صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان با هماهنگی‌ها و تعاملات بین دستگاهی در استان زنجان و با نظارت بر ترازوهای سبک اصناف در دستور کار قرار گرفته است.

قهرمانی افزود: در این طرح،‌ میادین میوه و تره‌بار، مراکز فروش آش و حلیم، سوپر مارکتها و خواربار فروشی ها، قصابیها و پروتئینی ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، شیرینی فروشی ها و قنادی ها، آجیل و خشکبار فروش ها، فروشگاه های طلا و جواهر، نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های مناسبتی توسط بازرسان، کنترل می شود و آزمون کلیه وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در این مراکز مورد پایش و سنجش قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: این نظارت‌ها همچنین بر نازل‌های جایگاه‌های سوخت مایع و سی ان جی، ترازوهای گمرک و ترازوهای فرودگاهی اعمال می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان زنجان با اشاره به اجرای این طرح در بازه زمانی ۲۲ اسفند تا ۱۳ فروردین‌ سال ۱۴۰۳، یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون، بازرسان استاندارد سه هزار و ۲۰۵ مورد بازرسی و آزمون از وسایل توزین اصناف داشته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha