۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۵۱
کد خبر: 85412821
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهرداری قشم برای مقابله با مشکل آبگرفتگی معابر آماده است

قشم - ایرنا - شهردار قشم گفت: آمادگی کامل برای مقابله با بروز هر گونه آبگرفتگی معابر شهری و ایجاد مشکل برای رفت و آمد قشموندان و وسایل نقلیه را داریم.

میرداد میردادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به صدور هشدار ناپایداری جوی وضعیت نارنجی مبنی بر ادامه بارش ها و احتمال وقوع سیلاب در ۲۴ ساعت آینده در استان هرمزگان و جزیره قشم اقدام های پیشگیرانه در زمینه کنترل اوضاع شهری انجام و شهرداری این شهر به حالت آماده باش کامل درآمده است.

وی ادامه داد: همه نیروهای خدمات شهری با امکانات در دسترس و ماشین آلات سبک و سنگین برای مقابله با هر نوع بحران و مشکلات احتمالی ناشی از بارندگی در سطح شهر آمادگی دارند.

شهردار قشم از پایش مسیل‌های حادثه خیز و اخذ گزارش‌های لحظه ای از سوی نیروهای خدمات شهری خبر داد و افزود: اطلاع‌رسانی سریع، به موقع و در مقیاس گسترده می‌تواند نقش ارزنده‌ای در کاهش آسیب‌ها و خسارت‌های مالی و جانی قشموندان و گردشگران داشته باشد.

میردادی عوامل متعددی را در بروز آبگرفتگی معابر عمومی شهر قشم دخیل دانست که پراکنش زباله در جداول، مسدود کردن کانال های آب با مصالح ساختمانی و بی توجهی مردم و گردشگران با ریختن زباله در سطح شهر از مهم ترین این عوامل است.

بر اساس پیش‌بینی اداره هواشناسی قشم، در روز جاری، تحت تاثیر فعالیت سامانه بارشی در این جزیره ابرناکی همراه با رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ و تندباد لحظه ای مورد انتظار است.

بر این اساس هواشناسی نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیلها و جاده‌ها در سطح قشم به عموم مردم هشدار داده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha