شهردار قشم: ۱۸ طرح عمرانی تاثیرگذار شهرداری تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد

قشم - ایرنا - شهردار قشم گفت: ۱۸ طرح عمرانی تاثیرگذار در حوزه های شهری، اجتماعی، ورزشی و درآمدی شهرداری نگین خلیج فارس تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، میرداد میردادی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران ظهار داشت: شهرداری به عنوان نهادی مردمی با وسعت خدمات فراوان با اجرای طرح های متنوع فنی و عمرانی در سرزمین آب و آفتاب، اقدامات مناسبی در راستای تزریق روحیه امید، امیدآفرینی و افزایش اعتماد اجتماعی قشموندان انجام داده است.

شهردار قشم: ۱۸ طرح عمرانی تاثیرگذار شهرداری تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد

وی ادامه داد: با اقداماتی که در سال جاری انجام شده تا پایان امسال چندین طرح عمران شهری از جمله روکش کامل آسفالت معابر و محلات شهر، تکمیل بازارچه روبروی بازار معراج، احداث اسکلت بتنی رستوران سنتی شهرداری، بهسازی استخر نگهداری قیر کارخانه آسفالت، اجرای طرح حفاظ نرده در محله امام حسن و رفع حریم برق از زمین ورزشی محله فینی های شهر قشم به بهره برداری می‌رسد.

شهردار قشم توضیح داد: از ابتدای سال جاری تا کنون اجرای ۱۹ طرح عمرانی به ارزش ۷۱۵ میلیارد و ۱۶۶ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۶۶۶ ریال در سطح شهر قشم در دستور کار قرار گرفت که حدود ۷۱ میلیارد ریال در بخش نشاط اجتماعی و پارک ها، بیش از ۶۱ میلیارد ریال در بخش تقویت منابع در آمد پایدار شهرداری، بیش از ۳۵۷ میلیارد ریال در حوزه عمران شهری و حدود ۲۲۶ میلیارد ریال در بخش ورزشی هزینه شده است.

شهردار قشم: ۱۸ طرح عمرانی تاثیرگذار شهرداری تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد

میردادی اضافه کرد: از این ۱۹ طرح عمرانی ۱۸ طرح تا پایان امسال به بهره برداری می رسد و فقط یک طرح احداث سالن چند منظوره شهرداری با اعتبار ۲۱۸ میلیارد و ۸۹۲ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۶۶۳ ریال در راستای بازآفرینی شهری و بهسازی بافت فرسوده در سال ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: بودجه سال گذشته شهرداری قشم ۴۰ درصد جاری و ۶۰ درصد عمرانی بود که در سال جاری این بودجه ۶۳ درصد اعتبارات عمرانی و ۳۷ درصد جاری بوده است.

شهردار قشم با اشاره به اینکه تکمیل طرح‌های مهم و بزرگ نیمه‌تمام در سطح شهر تا پایان سال و سال آینده باید اولویت برنامه‌های عمرانی این شهرداری قرار گیرد، گفت: تا تکمیل طرح های مهم نیمه تمام، پیشنهاد و اجرای طرح های جدید هیچ توجیهی ندارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha