۴۰ تُن کمکِ غذایی اصفهان به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان ارسال شد

اصفهان-ایرنا- استاندار اصفهان از ارسال ۴۰ تُن مواد غذایی با هفت دستگاه تریلی از این استان به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش ایرنا از استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی روز شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی استان افزود: این محموله‌ شامل برنج، تُن ماهی، قند، شکر، ماکارونی و انواع کنسرو در یکهزار و ۱۵۰ بسته،مواد شوینده، پتو و آب معدنی است.

وی تاکید کرد: برای کمک به رفع بحران سیستان و بلوچستان به همراهی مدیران همه نهادهای اجرایی و خیران استان که در کشور شُهره هستند، نیازمندیم تا در امدادرسانیِ خودجوش که هم‌اینک در حال انجام است، شتاب شود.

مرتضوی ادامه داد: با توجه به میزان خسارت وارد شده به برخی مناطق سیستان و بلوچستان، رییس جمهور در روزهای گذشته به این استان سفر کرد و رهبر معظم انقلاب نیز در باره تسریه در کمک‌رسانی به مردم این خطه تأکید دارند.

وی افزود: با استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت‌وگو و برای کمک‌رسانی به مردم این شهرستان اعلام آمادگی کردیم.

به گزارش ایرنا، مردم جنوب استان سیستان و بلوچستان بیش از ۱۰ روز است که بدنبال شدت بارش های فصلی با سیلاب درگیرند.

در حال حاضر روند امدادرسانی به سیل‌زدگان با سرعت در حال انجام و آب و برق مناطق درگیر وصل شده است.

از ابتدای شروع بارندگی های سیل آسا در جنوب استان علاوه بر رییس جمهور، وزیران نیرو و جهاد کشاورزی، فرمانده نیروی زمینی سپاه و برخی دیگر از مسوولان کشوری و لشکری برای پیگیری وضعیت مردم راهی این منطقه شده اند.

مُخاطره اصلی نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان سیلاب‌های ویران کننده‌ای است که بیشتر در فصول سرد چهره خود را نمایان می‌کند. از عمده فجایع این سیلاب‌ها، آسیب به مسیرهای عبور مرور و ویرانی روستاهاست.

بر اساس برآورد اولیه تاکنون ۲۲ هزار میلیارد ریال خسارت در پی وقوع سیلاب به زیرساخت‌های استان وارد شده است و گروه‌های مجهز ارزیاب با حضور در مناطق درگیر سیلاب در حال بررسی برآورد دقیق این خسارت‌ها هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha