ستاد بحران شهرداری قشم در حالت آماده باش قرار گرفت

قشم - ایرنا - شهردار قشم گفت‌: به دنبال هشدارهای هواشناسی سطح قرمز ورود سامانه ناپایدار جوی و دریایی از صبح امروز (دوشنبه) ستاد بحران در این نهاد تشکیل و تمام نیروها و خودروهای شهرداری‌ در حالت آماده باش قرار دارند.

میرداد میردادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به صدور هشدار قرمز هواشناسی اداره کل هواشناسی و اخطارهای اداره کل مدیریت بحران استان هرمزگان در خصوص احتمال بارش‌ های شدید و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، برنامه ریزی های لازم برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر انجام شده و این نهاد برای خدمت رسانی در آماده‌باش است.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از بروز حوادث ناشی از جاری شدن سیلاب عمده ترین نقاط آب گرفتگی در شهر قشم شناسایی و در چندین نوبت پاکسازی و لایروبی شده اند.

شهردار قشم به شهروندان اطمینان داد: تمام مسیل ها و کانال های آب شهر قشم به طور مداوم رصد می شوند تا هیچ مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

میردادی تصریح کرد: مرخصی تمام مسئولان کلیدی ستاد مدیریت بحران شهرداری قشم لغو شده است و تا پایان زمان هشدار قرمز هواشناسی حالت آماده باش و هوشیاری در این ستاد پایدار خواهد بود.

وی از مردم شهر قشم خواست در صورت بارندگی و آب گرفتگی معابر و خیابان ها و یا منازل در صورت نیاز موضوع را به شهرداری اطلاع دهند تا نسبت به آبگرفتگی منازل و کوچه ها اقدام شود.

هواشناسی هرمزگان روز گذشته اعلام کرد: بر اثر فعالیت سامانه ناپایدار جوی و دریایی، از صبح دوشنبه تا ظهر جمعه هفته جاری شاهد وزش باد شدید جنوب شرقی در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت (۲۸ نات) همراه با رگبار باران و رعد و برق و گاه تگرگ، تندباد لحظه ای گاه بیش از ۶۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع موج تا ۲۵۰ سانتیمتر (۸ پا) در جزایر خلیج‌فارس و مناطق دریایی استان پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha