۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۳۸
کد خبر: 85410901
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اولین دوره رقابت‌های پیاده‌روی در آب کشور در کرمانشاه برگزار شد

کرمانشاه - ایرنا - نایب رییس هیات ورزش‌های دریایی و ساحلی استان کرمانشاه گفت: برای نخستین بار در کشور رقابت‌های پیاده‌روی در آب ویژه بانوان در این استان برگزار شد.

سمیرا عمرانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این رقابت ها، با حضور بیش از ۵۰ بانوی کرمانشاهی، در چهار رده سنی و زیر نظر کمیته پیاده روی در آب هیات ورزش های دریایی و ساحلی استان در استخر کوثر کرمانشاه برگزار شد.

وی ادامه داد: در پایان این رقابت ها؛ در رده سنی ۱۸ تا ۲۹ سال الناز کاظمی به مقام نخست دست یافت، زهرا کوشکی عنوان دوم را کسب کرد و نگین عزیزی هم سوم شد.

عمرانی گفت: در رده سنی ۳۰ تا ۳۹ سال آرزو حاتمی، سپیده امیری و سپیده عبدالمحمدی به ترتیب اول تا سوم شدند و در رده سنی ۴۰ تا ۶۰ سال نیز نسرین نادری به مقام اول رسید، لیلا ذبیحی دوم شد و عنوان سوم این رده سنی نیز به راشین محضری رسید.

نایب رییس هیات ورزش های دریایی و ساحلی کرمانشاه اضافه کرد: در رده سنی ۶۰ سال به بالا نیز فوزیه رعنایی عنوان نخست را کسب کرد و کبری موسوی و جیران یوسفی نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

وی گفت: در پایان این رقابت ها به شرکت کنندگان حکم قهرمانی و هدایایی اهدا شد.

به گزارش ایرنا، هیات دریایی و ساحلی استان کرمانشاه از خرداد ماه سال ۱۴۰۲ در کرمانشاه تشکیل شده است و دارای ۶ کمیته اصلی و چندین رشته ورزشی در رشته های آبی و ساحلی است.

مسابقات این ورزش تا حدود زیادی شبیه به مسابقات شنا در استخر است، در این مسابقه هر ورزشکار در یک خط وارد آب می شود و شروع به پیاده روی می کند تا به انتهای مسیر برسد. داوران همه ورزشکاران را در هر خط دائما پایش می کنند تا ورزشکار از حالت ایستاده پیاده روی خودش خارج نشود ، اگر ورزشکاری حالت شنا داشته باشد و از قانون اصلی تخطی کند از مسابقه حذف می شود .

قالب مسابقه معمولا در مسافت های ۵۰ متر ، سه بار ۵۰ متر و پیاده روی ماراتن است که یک کیلومتر پیاده روی در آب دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha