برگزاری اولین دوره مسابقات اسکای رانینگ جایزه بزرگ «شاهو» + فیلم

کرمانشاه - ایرنا - اولین دوره مسابقات اسکای رانینگ جایزه بزرگ «شاهو»، همزمان با رویداد گردشگری «توت فرنگی» با حضور ورزشکارانی از ۱۳ استان کشور در ۲ گروه بانوان و آقایان در رده‌های مختلف سنی در شهر شاهو در استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، این مسابقه با مشارکت هیات کوهنوردی و اداره ورزش و جوانان شهرستان روانسر و به میزبانی شهرداری و شورای شهر شاهو و با حمایت بخشداری و استقبال اهالی این شهر برگزار شد.

این رقابت ورزشی که برای نخستین بار در این شهر برگزار شد با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و ترویج ورزش‌های همگانی و فرهنگ حفاظت از محیط‌ زیست و منابع طبیعی و توسعه پایدار گردشگری، در دامنه‌های جنوبی «کوهستان شاهو» در شمال غرب استان کرمانشاه با همکاری هیات کوهنوردی استان و جامعه کوهنوردی اورامانات برگزار شد.

در پایان این مسابقه نفرات برتر به شرح زیر اعلام شدند:

در بخش اسکای‌ رانینگ بانوان: نساء کرامتی از ایلام، زهرا کارگر از شیراز و ژاله پیشگر از جهرم (فارس) به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش اسکای ‌۱۸ تا ۴۵ سال آقایان: حمیدرضا گودرزی از خرم‌آباد، ساسان درخش از سرپل‌ذهاب و علیرضا سلیمانی از شیراز به ترتیب اول تا سوم شدند و در اسکای‌ ۴۵ سال به بالای آقایان: حسین ساعدی از سنقر اول شد و رشید زیبایی از جوانرود و افشین رحیمی از کرمانشاه نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

در بخش ورتیکال آقایان: مرتضیٰ جعفرزاده از تهران، سیدمیلاد سیدقالیچی از اردبیل و سعید رحمان‌نیا از فریمان(خراسان جنوبی) به ترتیب رده های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

به گزارش ایرنا، اسکای رانینگ یک ورزش کوهستانی، شامل دویدن در کوه هاست که در بالای ارتفاع ۲ هزار متری جایی که شیب بایستی بیش از ۳۰ درصد باشد انجام می گیرد، دسته ها و انواع مختلفی از اسکای رانینگ در سطح جهان وجود دارد که از نظر ارتفاع، شیب مسیر، مسافت، میزان ارتفاع گیری و طول مسابقه با یکدیگر تفاوت دارند.

بخش شاهو از توابع شهرستان روانسر است که دارای ۹ روستا با هفت هزار و ۵۵۰ نفر جمعیت است.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha