نداشتن دیدارهای تدارکانی پاشنه آشیل تیم ملی راگبی زنان ایران

کرمانشاه - ایرنا - تیم ملی راگبی بانوان ایران در حالی خود را پس از ۹ سال برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا در قطر آماده می‌سازد که بر اساس اظهارات سرمربی؛ فقدان دیدارهای تدارکاتی یک چالش مهم این تیم به شمار می‌رود.

به گزارش شنبه ایرنا، اردوی آماده‌سازی تیم ملی راگبی زنان ایران برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی استان کرمانشاه در حالی روز گذشته به کار خود پایان داد که این تیم دومین مرحله اردوی آمادگی خود را پشت سرگذاشت.

در این اردو ۱۹ ورزشکار تمرینات خود را به مدت ۱۰ روز زیر نظر زهرا قربانی به عنوان سرمربی در مجموعه ورزشی کوثر کرمانشاه برگزار کردند.

سرمربی تیم ملی راگبی بانوان ایران پیش از ترک کرمانشاه برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا به خبرنگار ایرنا گفت: در مجموع از رقابت های لیگ برتر زنان ایران ۲۵ بازیکن به اردوی تیم ملی دعوت شدند که از این تعداد در اردوی اول که به مدت یک هفته در تهران برگزار شد ۹ نفر کنار گذاشته شدند.

زهرا قربانی افزود: ۱۸ نفر به دومین اردو در کرمانشاه دعوت شدند که باوجود رقابت فشرده و نزدیک بازیکنان ۲ تا سه نفر کنار گذاشته می شوند تا مابقی اعضای تیم در سومین مرحله اردوی آمادگی که احتمالا در تهران برگزار شود؛ حضور پیدا کنند.

وی با قدردانی از مسوولان و دست اندرکاران ورزش استان کرمانشاه برای فراهم کردن شرایط خوب میزبانی از این تیم یادآور شد: با در نظر گرفتن شرایط مساعد زمین محل تمرین و امکانات محیطی این احتمال که سومین مرحله اردو را نیز در این شهر برگزار کنیم دور از انتظار نیست.

نداشتن دیدارهای تدارکانی پاشنه آشیل تیم ملی راگبی زنان ایران

ارنج اصلی تیم در اردوی کرمانشاه تا حدود زیادی مشخص شد

قربانی همچنین گفت: با برگزاری دو مرحله از اردوی تیم ملی راگبی زنان ایران ارنج اصلی تیم تا حد زیادی مشخص شده است و در مرحله بعدی (اردو) بر روی هماهنگی پنل ها، امور تاکتیکی و بازی بچه ها تمرکز خواهد شد.

وی در خصوص تیم های حاضر در رقابت های قهرمانی آسیا در قطر نیز اظهار کرد: تاکنون ۶ کشور هند، ازبکستان، امارات، قطر، گوام و ایران برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده اند ولی ممکن است تعدادی دیگر از کشورها نیز اضافه شوند.

سرمربی تیم ملی راگبی بانوان در مورد میزان آمادگی تیم های حاضر نیز گفت: هند با تیمی خوب و آماده که در بازی های آسیایی هانگژو حضور یافته بود در این بازی ها شرکت خواهد یافت ضمن آنکه بقیه کشورها از جمله امارات در چند تورنمنت بین المللی شرکت کرده اند و از بازیکنان با ملیت های مختلف که در لیگ های برتر جهان کار کرده اند، بهره می برد.

نداشتن دیدارهای تدارکانی پاشنه آشیل تیم ملی راگبی زنان ایران

تیم ایران ۲ سال است در هیچ مسابقه و تورنمنتی حضور نداشته است

وی یادآور شد: در حالی که تمامی رقبای ایران با برگزاری دیدارهای تدارکاتی و حضور در تورنمت های بین المللی از سطح آمادگی بالایی برخوردار هستند ولی تیم ملی بانوان ایران ۲ سال است در هیچ رویداد و مسابقه بین المللی حضور نیافته است و آخرین حضورش به ۲ سال قبل و رقابت های غرب آسیا در دوحه قطر برمی گردد که توانست به مقام سوم دست پیدا کند.

قربانی با تصریح بر اینکه سطح این دوره از رقابت ها بالاست و همه تیم ها با آمادگی کامل در آن حضور خواهند یافت، گفت: ترکیب تیم ایران در این مسابقات یک ترکیب کاملا جوان با میانگین سنی ۲۰ تا ۲۱ سال است که از رقابت های غرب آسیا تنها چهار بازیکن در تیم حضور دارند.

وی یادآور شد: دختران جوان و آینده دار تیم ملی ایران با پیشرفت حاصله و قابلیت خوبی که برخوردارند با تمام توان به دنبال کسب نتایج خوب از مسابقات آسیایی هستند.

ازبکستان و هند تیم های مدعی در آسیا

سرمربی تیم ملی راگبی بانوان اضافه کرد: در غرب آسیا کشورهای امارات، قطر و ایران به ترتیب جزو قدرتمندترین تیم ها هستند و در این دوره از رقابت ها تیم هایی مانند ازبکستان، امارات و هند نیز مدعی خواهند بود.

نداشتن دیدارهای تدارکانی پاشنه آشیل تیم ملی راگبی زنان ایران

وی در پاسخ به این سوال که چه مقامی را برای ایران در مسابقات قهرمانی آسیا پیش بینی می کند افزود: رویایی فکر نخواهیم کرد هرچند که نتایج این مسابقات قابل پیش بینی نیست اما با روحیه امیدی که به اعضای تیم تزریق شده است امیدواریم به نتایج قابل قبولی دست پیدا کنیم.

قربانی با یادآوری زمان کوتاه آماده سازی تیم پس از پایان رقابت های لیگ افزود: بدون شک تیم ایران با حضور در مسابقات آسیایی که از سطح بالایی برخوردار است و برنامه ریزی منظم فدراسیون تازه تاسیس راگبی به ویژه تدارک بازی های تدارکاتی و شرکت در تورنمنت های بین المللی پیش رو آینده خوبی را می توان برای آن تصور کرد.

به گزارش ایرنا، تیم ملی راگبی بانوان ایران پس از پایان مرحله سوم اردوی آماده سازی یازدهم آبان ماه آینده با ۱۲ بازیکن و چهار نفر از اعضای کادر تیم ملی برای شرکت در رقابت های قهرمانی آسیا به دوحه قطر پرواز خواهد کرد.

رقابتهای قهرمانی راگبی زنان آسیا از دوازدهم آبان ماه آینده آغاز خواهد شد.

گزارش تصویری اردوی آماده‌ سازی تیم ملی راگبی بانوان در کرمانشاه را اینجا ببینید

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha