۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۵۲
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85409055
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تجلیل از ۳۰ جوان برتر کردستان در جشنواره ایران زمین/ یک جوان کم بود+فیلم

سنندج- ایرنا- سالن یکدست است؛ از نظر سن و سال، ردیف اول، جوانان دیروز هستند و سنشان از ۴۰ گذشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نخستین تصوری که از یک جوان در ذهن ها نقش می بندد، نشاط، انگیزه، تحرک و امیدواری و به گونه ای که شاد نبودن و بی تحرکی در سنین جوانی، نقصی بزرگ و گاه یک بیماری به شمار می رود.

یک جوان پرانرژی ترین گروه جامعه است که حضوری پررنگ و تأثیرگذار در مسائل اجتماعی دارد و با ایجاد هم فکری و همراهی مثبت میان خود و دیگران، روابط اجتماعی خویش را محکم می‌کند و در برابر رخدادهای اجتماعی، از خود واکنش نشان داده و با دلسوزی و احساس مسئولیت، برای رفع گرفتاری های جامعه می کوشد.

و جوان ایرانی در کنار همه اینها، آراسته به آموزه های دینی و اخلاقی است، همین ویژگی او را تا آنجا متمایز کرده که در برابر دشمن قد علم کرده و در جبهه فرهنگی، اقتصادی و مرزهای جغرافیایی از حیثیت و کیان کشور دفاع می کند.

امروز در جشنواره جوانان برتر ایران زمین، ۳۰ جوان برتر کردستانی در حوزه های مختلف تجلیل شدند.

در عرصه رسانه و فضای مجازی، ورزشی، فرهنگی، هنری، اقتصادی، دینی و مذهبی و در مجموع ۱۰ حوزه تجلیل شدند؛ ولی جای یکی از جوانان خالی بود، جوانی که سال گذشته در آستانه جشن عروسی خود، به جای جشن روانه میدان دفاع از امنیت شد و در این راه جان باخت؛" شهید غلامرضا بامدی".

و امروز مادر این شهید به صحنه دعوت شد تا هدیه جوان برتر ایران زمین را دریافت کند.

مادری که امروز شاید دلش می خواست جوانش را در کنارش ببیند و وقتی از او تجلیل می شود با تمام وجود تشویقش کند و اشک شوق بریزد ولی امروز فقط بغض مهمان گلوی او بود در روزی که از جوانش بدون حضور خود او تجلیل می شد.

تجلیل از ۳۰ جوان برتر کردستان در جشنواره ایران زمین/ یک جوان کم بود+فیلم

پرچمداران عرصه انقلاب

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین اظهار کرد: جوانان پرچمداران عرصه های دفاع از انقلاب اسلامی هستند.

آمنه غلام‌ویسی افزود: امید و نشاط عامل حرکت و پیشرفت کشور است و جوانان اصلی ترین سرمایه در این زمینه به شمار می روند.

وی با اشاره به اینکه کردستان جوانان نخبه و شایسته بسیاری دارد، به فرآیند برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: در هر حوزه ۲۰ جوان برتر به وزارت ورزش و جوانان معرفی شدند که بر اساس مدارک بارگذاری شده در سامانه اختصاصی این جشنواره، سه نفر در هر حوزه به عنوان جوان برتر برگزیده شدند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان به اجرای ۸۰ برنامه در هفته جوان در استان اشاره و اضافه کرد: نمایشگاه مشاغل خانگی، اردوهای راهیان پیشرفت، راه اندازی مرکز مشاوره ازدواج و مسابقه عکاسی حماسه حضور ویژه انتخابات از جمله این برنامه ها بود.

مراسم تمام شد و من به این فکر می کنم، جوان سرمایه هر کشوری است و حالا که جمعیت کشور رو به پیری می رود، کاش فکری اساسی به حال قانون جوانی جمعیت شود، مثلا جوانان شغل مناسب داشته باشند تا بتوانند تشکیل خانواده دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha