جوانان نسبت به انتخابات احساس مسئولیت کنند

سنندج- ایرنا- مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان از جوانان خواست نسبت به انتخابات پیش رو احساس مسئولیت کرده و مردم را برای مشارکت پرشور در این رقابت سیاسی دعوت کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدرضا اسفندی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی اساتید و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با موضوع فضاسازی انتخابات اظهار کرد: نقش جوانان و نخبگان در ایجاد فضایی گرم و پرشور در انتخابات امسال بسیار مهم است.

وی قدرت نظام را ناشی از پشتیبانی مردم دانست و افزود: سرنوشت ما تغییر نمی‌کند مگر خودمان بخواهیم و این ما هستیم که انتخاب می کنیم که چه آینده ای داشته باشیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: جوانان باید بدانند که اکنون جنگ، جنگ اراده هاست و جنگ سرد تنها دلیل پیروزی نیست همانطور که اراده یک کودک فلسطینی از تکاورهای جنگی اسرائیل پیشی گرفته است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در این نشست با اشاره به شدیدتر شدن شکاف نسلی در جوامع امروز، گفت: درحال حاضر شاهد این هستیم که جوانان ما حتی با اختلاف سنی چندساله دارای دیدگاه ها و سلایق متفاوت هستند و با راهکارهای قدیمی برای حل مشکلات و مسائل امروز هیچ پیشرفتی نخواهیم داشت.

دکتر محمد باقر خادم عرفان افزود: شفافیت عملکرد مسئول در انتخابات مهم است؛ اینکه فرد بداند که کاندید انتخاباتی چه عملکردی را داشته است و بتواند آزادانه انتخاب کند.

وی با اشاره به سطحی نگری جامعه به مشکلات گفت: دیدن سطحی مشکلات راهکار نیست و کاندید انتخاباتی در جامعه ای که مشکلات به این پیچیدگی دیده می‌شوند باید یک فرد کاملا آگاه و توانمند باشد.


نگاه واقع بینانه بستری برای اعتماد جوانان است

مدیر گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این مراسم از فراهم سازی بستری برای بروز واقعیت ها به جوانان سخن گفت و افزود: حوزه رسانه باید تلاش را درجهت شفاف سازی مضاعف کند و جوان اعتماد کند و بداند که اگر در بعضی شرایط سختی هست ما هم منتقدیم، ولی انتخاب را واقع بینانه تر انجام می‌دهیم.

محمد عبدالملکی تاکید کرد: حضور داوطلبان انتخابات در بین دانشجویان اعتماد بیشتری را به جوانان داده و باعث تبادل نظر و انعکاس مشکلات موجود شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha