۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۵۱
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85408617
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

بزرگداشت روز درختکاری در گنبدکاووس+ فیلم

۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۵۱
کد خبر: 85408617
بزرگداشت روز درختکاری در گنبدکاووس+ فیلم

گنبدکاووس- ایرنا - همزمان با ۱۵ اسفندماه روز ملی درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، فرماندار و مدیران گنبدکاووس به همراه جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان این شهرستان اقدام به غرس نهال در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که روز سه‌شنبه برگزار شد، فرماندار گنبدکاووس به پدیده خشکسالی و تغییر شرایط اقلیمی که گریبان‌گیر استان گلستان و این شهرستان شده اشاره کرد و گفت: تنها راه مقابله با این پدیده‌ها، درختکاری است.

مهدی دهرویه افزود: اگر می‌خواهیم فرزندان ما در شرایط خوب زیست محیطی زندگی کنند باید حفظ محیط زیست و منابع طبیعی به یک فرهنگ و باور عمومی تبدیل و هر فرد ایرانی خود را موظف به غرس نهال کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس هم در این مراسم با تبریک روز درختکاری گفت: براساس تفاهم نامه بین این نهاد با اداره منابع طبیعی، طی هفته بزرگداشت منابع طبیعی ۱۱ هزار اصله نهال توسط نیروهای جهادی در سطح این شهرستان غرس می‌شود.

سیدعلی حسینی افزود: حفظ و مراقبت از منابع طبیعی و محیط زیست به عنوان یک وظیفه همگانی باید در طول سال انجام شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس هم در این مراسم گفت: علاوه بر اهمیت کاشت درخت در آموزه‌های دینی، این موضوع به لحاظ علمی نیز بویژه در پیشگیری از پدیده خشکسالی، سیلاب‌ها و فرونشست زمین اهمیت بسیاری دارد.

علیرضا گرایلی افزود: کاشت درخت برای کره زمین و منطقه ما که شرایط اقلیمی خشک و بیابانی دارد یک الزام اساسی است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس هم در این مراسم گفت: در راستای طرح ملی غرس یک میلیارد نهال، از چند ماه پیش تاکنون ۱۴۵ هزار اصله نهال در این شهرستان غرس شده که بیشتر آن در قالب زراعت چوب است.

فرشید رحمانی افزود: باتوجه به شرایط اقلیمی مناطق شمالی گنبدکاووس و در راستای بیابان‌زدایی امسال ۲ میلیون و ۳۱۶ هزار اصله انواع بوته مرتعی تولید شد که تاکنون ۷۰۰ هزار اصله آن در هزار و ۱۵۰ هکتار مراتع این شهرستان غرس شده است.

وی همچنین از تحویل هزار و ۱۰۰ هکتار زمین از اراضی ملی به طرح جهش ملی مسکن در گنبدکاووس خبر داد و اضافه کرد: ۱۵۰ هکتار زمین دیگر برای احداث نیروگاه های خورشیدی تحویل داده شد.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت ۵۴۱ هزار هکتار وسعت دارد که ۳۴۱ هزار هکتار آن عرصه منابع ملی (مرتع) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha