۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۹
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85302120
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اجرای پویش ملی صبح زیتون در گنبدکاووس+ فیلم

۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۹
کد خبر: 85302120
اجرای پویش ملی صبح زیتون در گنبدکاووس+ فیلم
غرس نهال زیتون به یاد شهدای غزه در گنبدکاووس

گنبدکاووس- ایرنا- طرح پویش ملی صبح زیتون برای غرس ۱۰۰ هزار اصله نهال زیتون به یاد شهدای فلسطین که طی ۷۵ سال گذشته توسط رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی به شهادت رسیدند، همزمان با سراسر کشور در بخش مرزی داشلی‌برون شهرستان گنبدکاووس اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این پویش ملی روز شنبه در محوطه واحد منابع طبیعی و آبخیزداری داشلی‌برون گنبدکاووس و با حضور امام جمعه اهل سنت شهر اینچه برون، فرماندار، معاون عمرانی و رییس اداره منابع طبیعی این شهرستان برگزار شد و در آن ۲۵۰ اصله نهال زیتون غرس شد.

فرماندار گنبدکاووس در این مراسم توسعه فضای سبز (درختکاری) و حفظ منابع طبیعی موجود را از نیازهای اساسی جامعه دانست و گفت: طرح پویش غرس یک میلیارد نهال ظرف چهارسال که توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شده و از سوی دولت درحال اجراست، نیاز به آموزش و فرهنگ سازی دارد.

مهدی دهرویه افزود: در این طرح ملی سهم هر فرد ایرانی غرس سه نهال در سال است که برای تحقق آن باید باور ذهنی و قلبی مردم را با انجام فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی آماده کنیم.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی، خشکسالی‌های اخیر و وقوع پدیده ریزگرد در گلستان و گنبدکاووس، اضافه کرد: تنها راه مقابله با این شرایط توسعه درختکاری و حفظ منابع طبیعی موجود است.

دهرویه به پویش ملی صبح زیتون هم اشاره کرد و ادامه داد: مردمان جهان علیه جنایات وحشیانه رژیم آدمکش صهیونیستی بیدار شدند و این پویش ملی هم یاد و خاطره شهدای فلسطین و غزه را زنده نگه می‌دارد.

امام جمعه اهل سنت شهر اینچه برون هم دراین مراسم گفت: کاشت درخت در آموزه‌های دینی مورد تاکید قرار گرفته است و درختان علاوه بر میوه و چوبی که به مردم می‌دهند، همواره تسبیح‌گوی خداوند هستند.

آخوند مدد هوشمند افزود: مسوولان باید با همراهی مردم نسبت به کاشت درخت اهتمام داشته باشند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس هم در این مراسم گفت: در پویش ملی صبح زیتون، سهم این شهرستان غرس ۲۵۰ اصله نهال زیتون است که امروز با همکاری دانش آموزان بخش داشلی برون کاشته می‌شوند.

فرشید رحمانی افزود: اداره منابع طبیعی گنبدکاووس در راستای پویش ملی کاشت یک میلیارد نهال هم امسال موفق به تولید ۲ میلیون و ۴۱۶ هزار بوته نهال مرتعی از گونه‌های «آترپیلکس کانی سنس، لنتی فورمیس، اگروپیرون النگاتوم، قیچ، دانه رنجی و قره داغ» شد که ۷۵ درصد تعهد کل استان گلستان در این بخش است.

وی اضافه کرد: علاوه بر تولید نهال مرتعی امسال ۹۲۶ هزار اصله نهال جنگلی و غیرمثمر در این شهرستان غرس خواهد شد که بخش زیادی از آن در قالب زراعت چوب خواهد بود.

رحمانی ادامه داد: درمجموع یک سوم تعهدات استان گلستان در پویش ملی غرس یک میلیارد نهال، در شهرستان گنبدکاووس اجرا می‌شود.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس همچنین از توزیع ۵۰ هزار اصله نهال «انار شیرین» توسط موسسه «پیشگامان سبز زیتونلی» شهرستان آزادشهر برای غرس در محوطه مدارس گلستان خبر داد.

وی بیان داشت: این طرح امروز با توزیع ۶۰ اصله نهال انار بین دانش آموز بخش داشلی برون گنبدکاووس آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha