۱۸ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۲۵
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85347436
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۸۹۰ هزار اصله نهال مرتعی و جنگلی در گنبدکاووس غرس شد
تولید نهال مرتعی در استان گلستان

گنبدکاووس- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس اظهار کرد: از زمان شروع پویش ملی کاشت یک میلیارد نهال در سال‌جاری در اوایل آذرماه تاکنون ۸۰۰ هزار نهال مرتعی و ۹۰ هزار اصله نهال جنگلی در مراتع و اراضی این شهرستان غرس کرده است.

فرشید رحمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اداره منابع طبیعی گنبدکاووس در راستای پویش مردمی و ملی کاشت یک میلیارد نهال امسال موفق به تولید ۲ میلیون و ۳۱۶ هزار بوته نهال مرتعی از گونه‌های «آترپیلکس کانی سنس، لنتی فورمیس، اگروپیرون النگاتوم، قیچ، دانه رنجی و قره داغ» شد که تاکنون ۸۰۰ هزار اصله آن به مراتع نواحی شمالی این شهرستان منتقل و غرس شده است.

رحمانی ادامه داد: نهال‌های مرتعی تولید شده امسال در بیش از سه هزار و ۵۰۰ هکتار از مراتع نواحی شمالی گنبدکاووس با مشارکت جوامع محلی، دامداران و شرکت‌های تعاونی مرتع داری این شهرستان غرس خواهد شد.

رییس اداره منابع طبیعی گنبدکاووس همچنین گفت: علاوه بر تولید نهال مرتعی امسال غرس ۹۲۶ هزار اصله نهال جنگلی و غیرمثمر با مشارکت مردم در گنبدکاووس برنامه‌ریزی شده که تاکنون حدود ۹۰ هزار اصله آن غرس شده است.

۸۹۰ هزار اصله نهال مرتعی و جنگلی در گنبدکاووس غرس شد
کاشت نهال از گونه‌ درختان غیرمثمر در گنبدکاووس

رحمانی اظهارداشت: بیشتر درختان غرس شده در قالب زراعت چوب بوده و بقیه سهمیه این شهرستان در غرس درخت تا پایان امسال محقق خواهد شد.

شهرستان مرزی گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت، ۳۴۱ هزار هکتار مرتع دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha