۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۲۰
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85384507
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۶ هزار اصله نهال در معابر شهری گنبدکاووس غرس شد

۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۲۰
کد خبر: 85384507
۶ هزار اصله نهال در معابر شهری گنبدکاووس غرس شد
درختکاری در گنبدکاووس

گنبدکاووس - ایرنا - مسوول واحد فضای سبز شهرداری گنبدکاووس از غرس ۶ هزار اصله نهال در حاشیه معابر شهری، میدان‌ها، بوستان‌های محلی این شهر از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و بیان داشت که تا پایان امسال ۲ هزار اصله نهال دیگر هم غرس خواهد شد.

مهران مشرقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نهال‌های غرس شده از بیشتر از سه گونه‌ «نارنج، سنجد تلخ و چنار» هستند.

وی اضافه کرد: امسال بیشتر نهال‌های غرس شده در خیابان‌های «رسالت، مبارزان شمالی و جنوبی، مختوم، سعدی و بلوارهای معلم و شهید صیاد شیرازی» و برخی بوستان‌ها و محلات شهری مانند محله ارمشی بوده است.

مشرقی همچنین از نشاء ۲ میلیون نهال و گل فصلی و زینتی در میدان‌ها، بلوارها و بوستان‌های شهری گنبدکاووس خبر داد و بیان کرد: این نهال‌ها با هدف افزایش زیبایی بصری شهر، سال جدید و استقبال از مسافران نوروزی نشاء شده است.

مسوول واحد فضای سبز شهرداری گنبدکاووس همچنین سرانه فضای سبز هر شهروند را حدود ۱۱ مترمربع اعلام کرد و گفت: این میزان سرانه برحسب جمعیت ۱۶۵ هزار نفری سرشماری شده سال ۱۳۹۵ است.

وی با اشاره به افزایش جمعیت گنبدکاووس در هفت سال گذشته، افزود: براین اساس برنامه‌ریزی لازم برای توسعه فضای سبز شهری مورد توجه شهرداری قرار دارد.

مشرقی از شهروندان خواست تا در حفظ و نگهداری فضاهای سبز شهری کوشا باشند.

گنبدکاووس دومین شهر بزرگ استان گلستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha