۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۱۵
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85419893
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

گل‌آرایی شهر تاریخی گنبدکاووس با ۲ میلیون نهال

۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۱۵
کد خبر: 85419893
گل‌آرایی شهر تاریخی گنبدکاووس با ۲ میلیون نهال

گنبدکاووس- ایرنا- شهردار گنبدکاووس از گل‌آرایی این شهر با غرس ۲ میلیون نهال انواع گل‌ فصلی و ۲ هزار اصله درخت و درختچه زینتی برای استقبال از سال جدید، مسافران و ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این گل‌ها در میادین، بوستان‌ها، بلوارها و حاشیه معابر شهری کاشته شد.

امیرعلی لطیفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه ساله شهرداری گنبدکاووس با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و استقبال از عید نوروز با بسیج امکانات نسبت به آذین‌بندی، گل‌کاری، رنگ آمیزی و نظافت عمومی این شهر اقدام می‌کند.

وی با اشاره به ماه مبارک رمضان و تقارن آن تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳، اضافه کرد: اقدامات آماده سازی شهر برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی متناسب با ماه مبارک رمضان انجام شده ست.

گل‌آرایی شهر تاریخی گنبدکاووس با ۲ میلیون نهال

لطیفی اضافه کرد: علاوه بر غرس گل و درختچه‌های زینتی، ۱۵۰ نماد یا دست ساخته (المان)، نقاشی‌های دیواری متناسب با نوروز و ماه مبارک رمضان نیز در نقاط مختلف شهر گنبدکاووس از جمله در میادین و ورودی‌ آن نصب شده است.

شهردار گنبدکاووس ادامه داد: شستشو و رنگ آمیزی جداول، پاکسازی زباله‌ها و جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی، لکه‌گیری و آسفالت معابر، هرس درختان، نصب تابلوهای راهنمایی و جهت نما، ساماندهی دسفروشان و رفع سد معابر از دیگر برنامه‌های شهرداری برای استقبال از نوروز است.

لطیفی همچنین بیان داشت: مجموعه اقدامات شهرداری گنبدکاووس برای استقبال از نوروز برای زیباسازی محیط شهری، شادابی و نشاط شهروندان و مسافران نوروزی با نهایت دقت و ظرافت در شهر اجرا شده است.

وی افزود: مجموعه نیروهای خدماتی شهرداری گنبدکاووس هم در ایام تعطیلات نوروزی آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران هستند.

شهر تاریخی گنبدکاووس حدود ۱۷۰ هزار نفر جمعیت دارد.

گنبدقابوس با قدمت افزون بر هزار سال، دریاچه مصنوعی، امامزاده یحیی بن زید (ع)، مجتمع‌ها و بازارچه‌های تجاری و سوغات، موزه فرش و میدان سوارکاری از دیگر نقاط دیدنی این شهر تاریخی واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha