۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۰۱
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85480183
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اسب‌های برتر هفته پنجم کورس گنبدکاووس مشخص شدند

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۰۱
کد خبر: 85480183
اسب‌های برتر هفته پنجم کورس گنبدکاووس مشخص شدند

گنبدکاووس - ایرنا - هفته پنجم اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس با برگزاری مسابقات روز دوم این هفته و تاخت ۹۷ راس اسب از سه نژاد «ترکمن، دوخون و تروبرد» در ۹ کورس شامل؛ هشت دور هزار متری و یک دور هزار و ۶۰۰ متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار و با معرفی اسب های برتر پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور اول این مسابقات که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد ترکمن هندیکاپ در دسته چهار بود، ۱۲ سر اسب به مسافت هزار متر با هم به رقابت پرداختند که اسب «گل سقر» زودتر از سایر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های «تیرداد فیروزی» و «آلپای رمضانی» به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

رقابت در دور دوم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته ۶ بود که با شرکت ۱۲ سر اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «تند ناز» اول شد و اسب‌های «قهرمان بندر» و «آنا ماریا» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور سوم نیز که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته پنج بود و با شرکت ۱۲ سر اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «آلتون کالر» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «میس یونیورس» و «روتی تاپ» به ترتیب رتبه دوم و سوم را بدست آوردند.

اسب‌های برتر هفته پنجم کورس گنبدکاووس مشخص شدند
تماشاگران مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس

همچنین رقابت در دور چهارم روز دوم و پایانی هفته پنجم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته میدان آزاد بود و با شرکت ۱۱ سر اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «ریو لوکا» سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های «شایلر» و «تیم پا» به‌ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم این مسابقات هم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته سه بود و با شرکت ۱۱ سر اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «ریو بولت» اول شد و اسب‌های «کلیور» و «فوکوزاوا» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور ششم این مسابقات ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته ۶ بود که با شرکت ۱۲ سر اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «شانل» اول شد و اسب‌های «متالیکا» و «ری آگات» به ترتیب دوم و سوم شدند.

همچنین در دور هفتم روز دوم و پایانی هفته پنجم مسابقات سوارکاری کورس بهاره گنبدکاووس که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد maiden در دسته مبتدی و نبرده بود و با شرکت ۹ سر اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «شیطون بلا» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «ریو زارا» و «نیکول» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت دور هشتم این مسابقات هم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته ۶ بود و با شرکت هشت سر اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «گلدن ایگل» اول شد و اسب‌های «هوری هج» و «لیبرا» به ترتیب دوم و سوم شدند.

و در نهایت در دور نهم و پایانی مسابقات این هفته که ویژه اسب‌های سه ساله نژاد ترکمن در دسته میدان آزاد بود و با شرکت ۱۰ سر اسب به مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد، اسب «عرشیان» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «آتاخان سعید» و «پینار حبیب لی» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

متولیان برگزاری این مسابقات برای روز دوم و پایانی هفته پنجم این رخداد ورزشی مبلغ ۱۲ میلیارد و ۲۰۲ میلیون ریال ریال جایزه نقدی پیش بینی کردند که به مالکان، مربیان و چابک‌سواران اسب‌های برتر اهدا می‌شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان افزون بر ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان به ویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha