مدت زمان رای گیری در شهرستان قشم به پایان رسید

قشم - ایرنا - فرماندار قشم گفت: مدت زمان رای‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری ساعت ۲۴ جمعه شب همزمان با سراسر کشور در این شهرستان مرزی به پایان رسید و فرایند شمارش آرا آغاز شد.

محمد محمدحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این دوره از انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری که صبح روز گذشته ـ جمعه ۱۱ اسفند ـ آغاز شد با توجه به حضور مردم در پای صندوق های رای، مهلت رای گیری در سه نوبت ابتدا تا ساعت ۲۰ و سپس تا ساعت‌های ۲۲ و ۲۴ تمدید شد.

وی ادامه داد: با پایان روند رای‌گیری، شمارش رای‌های در داخل شعبه‌ها آغاز و ابتدا شمارش رای‌های مجلس خبرگان رهبری و سپس مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود.

فرماندار قشم از همه مردم این شهرستان مرزی و عواملی که در کار برگزاری این حماسه تاریخی نقش آفرینی کردند، تشکر و قدردانی کرد و گفت: نتیجه حضور حداکثری مردم در انتخابات، پایه های نظام اسلامی را مستحکم تر از گذشته کرد و این عمل صالح مردم، با پاداش خداوند همراه خواهد بود.

محمد حسینی توضیح داد: شمارش و جمع‌بندی رای‌های شعبه‌ها در ستاد انتخابات این شهرستان تا صبح شنبه به طول می‌انجامد و بعد از آن نتایج از سوی استانداری هرمزگان اعلام خواهد شد.

رای گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از ساعت هشت صبح روز جمعه یازدهم اسفند در سراسر کشور و این جزیره آغاز و ساعت ۲۴ به پایان رسید.

۴۹۰ نفر از محافظان امنیت از روند انتخابات شهرستان مرزی قشم مراقبت کردند و در برگزاری این دوره از انتخابات هیچ گونه تخلف خاصی گزارش نشد.

تعداد ۱۰۲ شعبه برای اخذ آرای مردمی در سراسر شهرستان قشم پیش بینی شده بود که از این تعداد، ۷۰ شعبه در شهر قشم و بخش مرکزی، ۱۲ شعبه در بخش شهاب و ۲۰ شعبه در بخش حرا مستقر بودند.

۳۲ شعبه شهری به صورت ثابت، هشت شعبه نیز به صورت سیار آرای مردمی را در شهرستان قشم اخذ کردند و در حوزه روستایی شهرستان قشم نیز ۴۰ شعبه ثابت و ۲۲ شعبه سیار فعالیت کردند.

سه هزار نفر از اقشار مختلف مردم به عنوان عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و سایر به طور مستقیم در برگزاری انتخابات در شهرستان قشم مشارکت داشتند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha