۲۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۰
کد خبر: 85508715
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲۰ نهال نخل مثمر در بلوارهای قشم کاشته شد

۲۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۰
کد خبر: 85508715
۱۲۰ نهال نخل مثمر در بلوارهای قشم کاشته شد

قشم - ایرنا - مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از کاشت ۱۲۰ نفر نخل ثمرده در نقاط مختلف این جزیره با هدف زیباسازی معابر و فضای سبز خبر داد.

محمد پورعلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این نخل ها با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال به عنوان یکی از نمادهای مورد علاقه مردم جنوب کشور و جزیره قشم تهیه، کاشت و نگهداری خواهند شد.

وی ادامه داد: این ۱۲۰ نفر نخل در بخش های مختلف این جزیره از جمله بلوار شهید آیت الله رییسی، بلوار جمهوری اسلامی، بلوار آیت الله طالقانی و محور بزرگراه امام رضا (ع) و بلوار ورودی به سمت روستای نخل گل کاشته می شود و این عملیات در سایر نقاط جزیره نیز با استفاده از ظرفیت خزانه نخلستان های ایجاد شده در سال های گذشته ادامه خواهد داشت.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم توضیح داد: نخل خرما از جمله درختانی است که با شرایط آب و هوایی جزیره قشم سازگاری خاصی دارد، زیبایی ویژه ای را به این شهر مرزی و گرمسیری می بخشد و قشموندان و گردشگران هم از کاشت این درخت و زیبایی که به نقاط مختلف جزیره داده، استقبال می کنند.

پورعلی اضافه کرد: فضاهای سبز در این جزیره باید به نحوی ساماندهی شود که قشوندان و گردشگران برای استفاده از این فضاهای رغبت داشته باشند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha