جزیره نشینان قشمی برای تعیین سرنوشتشان پای صندوق رای آمدند

قشم - ایرنا - مردم زمان شناس و ولایتمدار جزیره قشم نگین خلیج فارس از دقایق ابتدایی آغاز رای گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری صبح امروز جمعه در پای صندوق های رای حضور یافتند تا سرنوشتشان را به دست خودشان رقم بزنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اهالی قشم سرزمین آب و آفتاب برای تحقق مردم سالاری و به تبعیت از رهنمودهای معمار فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و ولی امر مسلیمن حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) از رای اولی تا سالخوردگان عصا به دست در پای صندوق های اخذ رای در مناطق مختلف بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس حاضر شدند.

این حضور چشمگیر که از ساعت های اولیه آغاز رای گیری و از ساعت ۰۸:۰۰ صبح امروز در شعب اخذ مشاهده می‌شود، نشان از وفاداری و عرق ملی از هر قومیت و مذهب به ایران اسلامی است.

امروز یک روز تاریخی دیگر در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی است که مردم ایران مقتدر با حضور در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۹۰ نماینده را برای یک دوره چهارساله و ۸۸ عضو مجلس خبرگان رهبری را برای یک دوره هشت ساله در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری انتخاب خواهند کرد.

فرماندار قشم گفت: تعداد ۱۰۲ شعبه برای اخذ آرای مردمی در سراسر شهرستان قشم پیش بینی شده که از این تعداد، ۷۰ شعبه در شهر قشم و بخش مرکزی، ۱۲ شعبه در بخش شهاب و ۲۰ شعبه در بخش حرا مستقر هستند.

محمد محمدحسینی افزود: ۳۲ شعبه شهری به صورت ثابت، هشت شعبه نیز به صورت سیار آرای مردمی را در شهرستان قشم اخذ خواهند کرد و در حوزه روستایی شهرستان قشم نیز فعالیت ۴۰ شعبه ثابت و ۲۲ شعبه سیار است.

وی افزود: با احتساب آخرین وضعیت انصرافی‌ها، ۵۵ نامزد برای کسب رای اعتماد مردم قشم و حوزه مرکزی استان هرمزگان برای ورود به مجلس شورای اسلامی رقابت می‌کنند.

فرماندار قشم توضیح داد: حوزه انتخاباتی مرکز استان هرمزگان شامل شهرستان‌های قشم، بندرعباس، حاجی‌آباد و ابوموسی است.

وی اضافه کرد: مردم استان هرمزگان در مجموع پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند که سه نماینده از شهرستان قشم و حوزه مرکزی با رای اعتماد مردم راهی مجلس می‌شوند.

محمد محمدحسینی بیان کرد: سه هزار نفر از اقشار مختلف مردم به عنوان عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و سایر به طور مستقیم در برگزاری انتخابات در شهرستان قشم مشارکت دارند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha