رنگی نو، برگی نو

۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۱۷
کد خبر: 85404127
رنگی نو، برگی نو

شاهرود - ایرنا - مردم ایران زمین این بار خروشان، پا برجا و پس از چهل و پنجمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی با حضوری گسترده در دوازدهمین انتخاب مجلس شورای اسلامی و ششمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری رنگی نو و برگی نو بر تاریخ پرفراز و نشیب ایران اسلامی به زیبایی هرچه تمام‌تر رقم زده‌اند.

به گزارش ایرنا، مردم شهیدپرور، ولایتمدار و باصفای شاهرود از زمان پیروزی بر رژیم ستم‌شاهی تاکنون در هر زمان و مکانی که حضور در صحنه ضرورت داشته، تمام قد و همگانی پای نظام اسلامی خود ایستاده‌اند.

خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، باقیمانده رزمندگان دوران دفاع مقدس، فرزندانشان و حتی نوجوانان رای اولی همگی برای ادای وظیفه به منظور انتخاب نمایندگانی که با دوره‌های گذشته تفاوت داشته باشند، پای به عرصه گذاشتند.

یکی از جوانان رای اولی حاضر در محل رای‌گیری مسجد قرآن شاهرود درباره انتظارات خود از نمایندگان برگزیده به خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: باتوجه به رشد چشمگیر و لحظه به لحظه فناوری و علم در دنیای امروزی، قوانین لازم برای اجرا و نظارت در شاخه‌های گوناگون این حوزه ضرورت دارد و باید به روز رسانی و تصویب شود.

ضرورت فرهنگ‌سازی استفاده از فناوری‌های نوین

حسن معینی با بیان اینکه نخبگان علوم رایانه باید فرهنگ استفاده از فناوری‌های نوین از جمله هوش مصنوعی را قبل از همه‌گیری در جامعه نهادینه کنند، افزود: قوانین در این زمینه باید با نیم نگاهی به قوانین کشورهای پیشرو، بومی‌سازی و قابل استفاده شود.

رنگی نو، برگی نو

یک بانوی جوان شاهرودی هم در این باره گفت: این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی با دیگر دوره‌های گذشته متفاوت‌تر است؛ چرا که هجمه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، علمی با روش‌های نوین رسانه‌ای برای گمراه کردن مردم استفاده شد و دشمنان بیشتر از پیش سیاه‌نمایی را برای کاهش حضور مردم در انتخابات دامن زدند.

سهیلا افضلی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید قوانین را با کمک نخبگان و تشکیل کمیته‌های علمی لازم به روز رسانی و اجرایی کنند.

وی به تلاطم‌ها و تورم‌های موجود در بازارهای مالی که به دلار و دسیسه‌های دشمنان داخلی و خارجی نیز مرتبط است، اشاره کرد و گفت: باید هرآنچه در علم مدیریت به ویژه بازارهای مالی و اقتصادی موجود است، با نگاهی تاریخی به فراز و فرودهای اقتصادی دنیا، متعهدانه بررسی و پیگیری شود.

اعتماد به جوانان راه‌ برون‌رفت از مشکلات

افضلی استفاده از نخبگان جوان علمی و همچنین تجربه و توان مدیران متعهد را یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات کشور برشمرد و ابراز کرد: اعتماد به جوانان از صدر اسلام تاکنون بسیار نتیجه بخش بوده است.

یکی دیگر از شهروندان شاهرودی گفت: اشتغال در بسیاری از شهرهای کوچک و بزرگ میهن اسلامی به عنوان مهمترین دغدغه خانواده‌ها به ویژه جوانان محسوب می‌شود.

مهلا محمدخانی افزود: کشورهای بزرگی که از نظر جمعیتی و وسعت چند برابر ایران هستند با توجه به مدیریت، برنامه‌ریزی مدون و استفاده از دانش روز و همچنین ایجاد کارگاه‌های کوچک زودبازده در هر خانه، توسعه اقتصادی را برای کشورشان به ارمغان آورده‌‎اند.

رنگی نو، برگی نو

وی تغییر پایه‌های پولی به پول- طلا و پول- نقره را برای مدیریت بحران‌های اقتصادی با همراهی کارشناسان امر ضروری برشمرد.

یکی از دانشجویان حاضر در محل رای‌گیری هم گفت: آب مایه حیات و برگ برنده خیلی از کشورها در مناسبات جهانی است؛ چرا که این مساله با توجه به پیشرفت‌های نوین بازچرخانی و تولید آب در کشورهای حاشیه خلیج فارس به شایستگی به منصه ظهور رسیده است.

آیلین شاکری با اشاره به اینکه استفاده از فاضلاب و تصفیه‌خانه‌های امروزی در صنعت و کشاورزی یکی از مهمترین عوامل توسعه‌ای است، تاکید کرد: حفر چاه‌های عمیق و ایجاد سدهای بزرگ امروزه از راهکارهای رفع این مشکل نیست و خطراتی مانند فرونشست، تبخیر بیش از حد و رانش زمین به دنبال دارد.

۵۳۴ هزار و ۲۶ نفر در چهار حوزه انتخابیه استان سمنان واجد شرایط رای دادن هستند که ۲۷۰ هزار و ۲۴۸ نفر آقا و ۲۶۳ هزار و ۷۷۸ نفر خانم هستند.

از ۲۳ هزار و ۵۸۷ نفر رای‌اولی در استان، ۱۲ هزار و پنج نفر پسر و ۱۱ هزار و ۵۸۲ نفر دختر هستند.

۱۳۹ هزار و ۹۵۸ نفر در سمنان، ۱۷۲ هزار نفر در شاهرود، ۷۴ هزار و ۸۰۰ نفر در دامغان، ۵۵ هزار و ۹۰۰ نفر در گرمسار، ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر در آرادان، ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر در سرخه، ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر در مهدیشهر و ۳۱ هزار و ۶۰۰ نفر در میامی واجد شرایط رای دادن هستند.

۶۸۱ شعبه اخذ رای برای این استان پیش‌بینی شد که ۴۸۲ شعبه شهری و ۱۹۹ شعبه روستایی و ۵۳۸ شعبه ثابت و ۱۴۳ شعبه سیار است.

شمار نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان بنا بر اعلام شورای نگهبان و پس از اعمال درخواست جابه‌جایی داوطلبان، به ۱۴۹ نفر در چهار حوزه انتخابیه رسید که با انصراف ۳۹ نامزد نمایندگی در مجلس شورای اسلامی، تعداد نهایی نامزدهای چهار حوزه انتخابیه استان ۱۰۹ نفر اعلام شد.

مرحله نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای حوزه انتخابیه این استان با ثبت نام پنج نفر از روحانیانِ متقاضی پایان یافت که در این میان برخی از داوطلبان از ادامه رقابت انصراف دادند یا رد صلاحیت شدند و در نهایت، یک نفر به عنوان داوطلب در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان سمنان تایید صلاحیت شد و یک نفر نیز تغییر حوزه داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha