۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۳۲
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85403619
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

استاندار: مردم سمنان یازدهم اسفند را به یوم‌الله تبدیل کرده‌اند

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان با اشاره به مشارکت قابل توجه مردم این استان پای صندوق‌های رای، گفت: مردم این استان انتخابات یازدهم اسفند را به یوم‌الله تبدیل کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز جمعه در ستاد انتخابات استان سمنان در استانداری افزود: سمنان جزو استانهایی بود که شعبه‌های اخذ رای از ساعت هشت صبح و در اولین دقایق به سامانه وزارت کشور متصل شد و فرایند اخذ رای از مردم از همان زمان مقرر آغاز شد.

وی به طرح های ویژه استان سمنان برای انتخابات اشاره و اضافه کرد: «همیاران مشارکت» ایده ویژه استان است که در قالب آن ۸۵ هزار دانش آموزان استان کارتی با همین عنوان دریافت کردند که همراه با والدینشان پای صندوق رای حضور یابند و در طرحی دیگر، دانش آموزان می‌توانند با خانواده‌های خود پای صندوق، از رای‌دادن عکس بگیرند و در مدارس به بهترین عکس جوایزی اهدا می‌شود.

استاندار سمنان با اشاره به قرارگرفتن سمنان در مسیر بین الحرمین، افزود: ترتیبی اتخاذ شده تا مجتمع‌های بین‌راهی در هنگام نماز ظهر آمادگی دریافت آرای مسافران عبوری را داشته باشند.

استاندار: مردم سمنان یازدهم اسفند را به یوم‌الله تبدیل کرده‌اند

به گفته وی، ۶۸۱ شعبه اخذ رای در چهار حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه، شاهرود و میامی، دامغان، و گرمسار و آرادان با استقبال مردم مواجه هستند.

هاشمی تاکید کرد: در اقدامی ارزشمند ۶۸۱ شعبه اخذ رای در استان سمنان به نام ۶۸۱ شهید استان نامگذاری شده و هماهنگی خوبی بین بخش اجرایی و نظارتی برقرار است و در بحث امنیتی نیز سمنان از استانهای ممتاز در برقراری مباحث امنیتی است.

وی با بیان اینکه از ۶۸۱ شعبه اخذ رای تعداد ۱۴۳ شعبه سیار در سطح شهرستانها درنظرگرفته شده، خاطرنشان کرد: برای افرادی که به هر علتی امکان حضور در شعبه‌های ثابت ندارند، با هماهنگی با فرمانداری‌ها امکان بردن صندوق سیار به مکان مورد درخواست برای دریافت رای امکان‌پذیر است.

استاندار سمنان، مهمترین حجت برای مشارکت در انتخابات را عشق مردم به آرمان‌های نظام اسلامی، شهدا و امام راحل دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب چهار راهبرد مهم برای انتخابات تعیین کردند و مشارکت قوی و تکلیف دعوت به مشارکت برای هر کس که مخاطب دارد، از کلیدواژه‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب از ابتدای سال ۱۴۰۲ با موضوع انتخابات بود.

۵۳۴ هزار و ۲۶ نفر در چهار حوزه انتخابیه استان سمنان واجد شرایط رای دادن هستند که ۲۷۰ هزار و ۲۴۸ نفر آقا و ۲۶۳ هزار و ۷۷۸ نفر خانم هستند.

از ۲۳ هزار و ۵۸۷ نفر رای‌اولی در استان، ۱۲ هزار و پنج نفر پسر و ۱۱ هزار و ۵۸۲ نفر دختر هستند.

۱۳۹ هزار و ۹۵۸ نفر در سمنان، ۱۷۲ هزار نفر در شاهرود، ۷۴ هزار و ۸۰۰ نفر در دامغان، ۵۵ هزار و ۹۰۰ نفر در گرمسار، ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر در آرادان، ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر در سرخه، ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر در مهدیشهر و ۳۱ هزار و ۶۰۰ نفر در میامی واجد شرایط رای دادن هستند.

۶۸۱ شعبه اخذ رای برای این استان پیش‌بینی شد که ۴۸۲ شعبه شهری و ۱۹۹ شعبه روستایی و ۵۳۸ شعبه ثابت و ۱۴۳ شعبه سیار است.

شمار نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان بنا بر اعلام شورای نگهبان و پس از اعمال درخواست جابه‌جایی داوطلبان، به ۱۴۹ نفر در چهار حوزه انتخابیه رسید که با انصراف ۳۹ نامزد نمایندگی در مجلس شورای اسلامی، تعداد نهایی نامزدهای چهار حوزه انتخابیه استان ۱۰۹ نفر اعلام شد.

مرحله نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای حوزه انتخابیه این استان با ثبت نام پنج نفر از روحانیانِ متقاضی پایان یافت که در این میان برخی از داوطلبان از ادامه رقابت انصراف دادند یا رد صلاحیت شدند و در نهایت، یک نفر به عنوان داوطلب در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان سمنان تایید صلاحیت شد و یک نفر نیز تغییر حوزه داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha