نامزد انتخابات: آلودگی هوا، بیکاری و مدیریت غیر بومی معضلات اصلی اصفهان است

اصفهان-ایرنا- نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: آلودگی هوا، بیکاری و مدیریت غیر بومی معضلات اصلی استان اصفهان است و برای هر یک باید راهکار جداگانه اتخاذ شود.

به گزارش ایرنا، سید میلاد سید شمالی (کد انتخاباتی ۱۷۹) از حوزه انتخابیه شاهین شهر و میمه و برخوار در شمال استان اصفهان با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اصفهان در گفت و گوی انتخاباتی خود به سووالات ایرنا پاسخ داد.

ایرنا: درباره خود، سوابق علمی و اجرایی اطلاعاتی ارائه بفرمایید.

تحصیلات در ۲ رشته مهندسی عمران و علوم سیاسی گرایش اندیشه سیاسی تا مقطع دکترا، معلم و مهندس سازه و پژوهشگر در علوم سیاسی و ۲ کتاب و چندین مقاله در زمینه سیاست، سازه و آموزش داشتم.

نامزد انتخابات: آلودگی هوا، بیکاری و مدیریت غیر بومی معضلات اصلی اصفهان است

ایرنا: تاکنون قانون اساسی را بطور کامل خوانده‌اید؟ مهمترین اصل آن را چه می دانید؟

بله، با توجه به رشته تحصیلی و ضرورت اطلاع از اسناد بالادستی و قانونی کشور مطالعه کردم و مهمترین اصل از بین ۱۷۷ اصل قانون اساسی اصل اول است که نوع حکومت را مشخص می‌کند.

ایرنا: تاکنون آیین نامه‌های داخلی مجلس را خوانده‌اید؟ به نظر شما نقاط قوت و ضعف آن چیست؟
بله، آیین نامه داخلی مجلس به عنوان یکی از اسناد حقوقی به تنظیم روابط قوه مقننه با سایر قوا و هماهنگی داخلی این قوه می‌پردازد.
درباره نقاط قوت و ضعف آن باید گفت که صرفاً ناظر به روزمرگی‌های اداره امور است، در صورتی که ماموریت‌محور بودن مجلس، ناظر به مسائل اولویت‌دار کشور و تلاش برای برطرف ساختن آن، مسائل اصلی‌تر به شمار می‌رود.
از طرف دیگر بیشتر به فرآیند قانونگذاری توجه می‌کند و به امر نظارت بعنوان یکی از وظایف اصلی مجلس عنایت کمتری دارد.
همچنین تفسیر پذیری در آن وجود دارد، برای مثال طبق ماده (۱۹۴)، تشخیص وارد بودن یا نبودن اخطار مطرح شده از سوی نمایندگان، بر عهده رییس مجلس است؛ حال آنکه هیچ معیاری برای این تصمیم ذکر نشده و سلایق و دیدگاه‌های فردی بر فرایند حاکم می‌شود.

ایرنا: مهمترین معضلات حوزه انتخابیه خود را چه می‌دانید؟ راهکار شما برای حل آن چیست؟
آلودگی هوا، بیکاری جوانان تحصیل کرده و مدیریت غیر بومی
با تمکین به قانون هوای پاک و جلوگیری از مازوت سوزی و گسترش فضای سبز میت‌وان بر آلودگی هوا غلبه کرد.
اجرا و نظارت بر فرآیند مسکن ملی و طرح زیست شهر که مواردی مانند اشتغال، سکونت و خانواده را در بر می‌گیرد و با اجرای صحیح آن چالش‌های اشتغال و ازدواج مرتفع می‌شود.
مدیران اداره‌های گوناگون باید با اولویت افراد بومی تعیین شوند زیرا که در شهرستان‌ها اغلب جوانان دارای تحصیلات و تجربیات کارشناسی و تخصصی حضور دارند و بهره گیری از آنان الزامیست و توجه نکردن به این موضوع سبب فاصله گرفتن آنان از حاکمیت و تمایل آنها به مهاجرت خواهد شد که در این صورت هم استعداد خودشان را به هدر می‌دهند و هم کشور از نعمت این نخبگان بی بهره می‌ماند.


ایرنا: مهمترین معضلات کشور را چه می‌دانید، مجلس چه کمکی به رفع آن خواهد کرد؟
مشکلات اقتصادی
مجلس با وضع قوانین اصلاح نظام مالیاتی و اصلاح نظام بانکی می‌تواند وضعیت اقتصاد کشور را از وضعیت رانتی و سفته بازی به وضعیت تولید و رونق اقتصادی بهبود بخشد.

ایرنا: عملکرد نمایندگان دوره‌های قبل اصفهان را چطور ارزیابی می‌کنید؟ انتقادتان به آنان چیست؟
نمایندگی فرآیندی مبتنی بر اندیشه و ایده است و با مسایل اجرایی که باید ثبات مدیریتی در آن وجود داشته باشد متفاوت است، بنابراین تکرار نماینده آن هم برای بیش از سه دوره باعث نا امیدی مردم و عدم کارایی نماینده می‌شود .

ایرنا: نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم را چه می دانید؟
شفافیت نسبی مهم‌ترین نقطه قوت و دخالت در انتصابات دولتی که تذکر جدی رهبر معظم انقلاب به رییس مجلس را در پی داشت، مهم‌ترین نقطه ضعف آن بود.

ایرنا: چنانچه نکته دیگری مد نظر دارید بفرمایید.
آگاهی مردم در هرگونه انتخابی ضروری است و این آگاهی از طریق رسانه ها صورت می‌گیرد در جامعه ما به علت انباشت نیازهای اولیه بحث تفکیک قوا و تفاوت میان قوای مقننه و مجریه و قضاییه به صورت صریح بیان نشده است و متاسفانه عده‌ای از این عدم آگاهی سو استفاده می‌کنند و وظایف نمایندگی مجلس را به امور اجرایی و دخالت در انتصابات دولتی تقلیل می‌دهند که امیدوارم با ورود به مجلس در جهت اعتلای جمهوریت و صلاح کشور به حل این مساله و سایر مسائل جاری کشور بپردازم.

به گزارش ایرنا، استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات نامزدها در یک فرصت برابر و عادلانه از ظرفیت های قانون جدید انتخابات است. خبرگزاری ایرنا اصفهان نیز با انتشار فراخوان زمینه اجرای این قانون را تسهیل کرده است.

در انتخابات امسال ۶۶۳ مرد و ۷۶ نفر زن در اصفهان برای ۲۰ کُرسی نمایندگی مجلس ( ۱۹ کُرسی مربوط به استان اصفهان و یک کُرسی برای ارمنیان جنوب ایران) به رقابت خواهند پرداخت.
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha