استاندار مازندران:طرح نظارت هوشمند در جاده چالوس اجرا می‌شود

نوشهر - ایرنا - استاندار مازندران گفت: طرح نظارت هوشمند با هدف کاهش تصادفات و افزایش ایمنی در طول جاده چالوس واقع در حوزه استحفاظی این استان اجرایی بشود.

سید محمود حسینی پور روز دوشنبه در حاشیه آیین افتتاح پاسگاه پلیس راه کندوان (پل زنگوله) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با اجرای این طرح مهم از ورودی به مرز مازندران تا ابتدای شهر چالوس هوشمندانه توسط پلیس کنترل می شود که به طور قطع این اقدام باعث کاهش تصادفات و افزایش ایمنی راه ها در منطقه خواهد شد.

وی اظهارداشت : پاسگاه پل زنگوله جاده چالوس از ابعاد مختلف جایگاه ویژه ای در منطقه دارد و به طور معمول به خاطر نبود این پاسگاه اگر در این مناطق اتفاقی می افتاد فاصله زمانی تا رسیدن پلیس در صحنه زمانبر بود و باعث اذیت مردم می شد.

وی خاطرنشان کرد : با راه اندازی این پاسگاه پلیس راه معضلات فرارو حل شده ضمن پاسگاه یادشده هوشمند بوده و به امکانات و تجهیزات روز مجهز شده است.

به گفته مسوولان امر شناسایی سریعتر وقایع جاده ای و واکنش سریع و به موقع ازسوی گروه های امدادی از دیگر اهداف اجرای طرح کنترل هوشمند جاده ای است.

تردد برای کنترل ترافیک و کاهش تصادفات و برنامه ریزی های هوشمندانه ای صورت گرفته و به امکانات روز مجهز است که برای کنترل تردد خودروها و پلیس باید در نظر بگیرد.

محور کرج - چالوس جزو یکی از شبکه های ارتباطی اصلی پایتخت کشور به خطه شمال کشور استان گیلان و خطه غربی مازندران است که به علت برخورداری از مناظر طبیعی شگفت انگیز، جاذبه های تاریخی و کوتاه بودن بعد مسافت در تمامی فصول به ویژه ایام نوروز با استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همراه است.
محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که حدود ۸۰ کیلومتر مربوط کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.
برابر آمار به طور میانگین روزانه در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می کنند و این آمار در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد در روز می رسد.

استاندار مازندران:طرح نظارت هوشمند در جاده چالوس اجرا می‌شود

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha