نامزد انتخابات مجلس در گرگان: مشکل ناترازی بانک‌ها، راه‌حل دارد

گرگان- ایرنا- « ابوذر فردوسی» نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا با کد انتخاباتی ۲۹۷ معتقد است رفع ناترازی بانک‌های گلستان با جذب منابع مالی و بدون‌استفاده بانک استان‌های دیگر امکان‌پذیر است که انجام آن به رایزنی در سطح نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، ابوذر فردوسی متولد ۱۳۶۰، دانش‌آموخته کارشناسی مدیریت دولتی، کارشناسی ارشد و دکتری علوم سیاسی، فعال اقتصادی، رییس کمیسیون صنعت، معدن و انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان و دارای چند واحد صنعتی با حدود ۶۰۰ کارگر است.

او در گفت‌وگو با ایرنا به پرسش‌هایی پیرامون کارکردهای نهاد قانون‌گذار مجلس شورای اسلامی، برنامه‌های خود و مشکلات حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا پاسخ داد.

ایرنا: نظرتان در مورد نقش مجلس و وظایف آن تاثیرگذاری در رفع مشکلات مردم چیست؟

فردوسی: به فرموده امام راحل، مجلس کانون همه قدرت و تصمیمات است. مجلس قوانین را خلق می‌کند و تاثیر آن در همه جای کشور مشهود و ملموس خواهد بود . مثلا در اصطلاح کسب و کار قوانینی که به «قوانین مزاحم» مشهور است وجود دارد که فضای کسب و کار را در مواردی با مشکل و کندی مواجه می‌کند.

اگر یک جوان بخواهد واحد صنعتی راه‌اندازی کند و در تولید ناخالص ملی کشور نقش داشته و اشتغالزایی کند، این قانون مزاحم چوب لایه چرخ می گذارد که نقش مجلس در رفع این مشکلات حایز اهمیت است.

ایرنا: به نظر شما مجلس یازدهم توانسته موفق عمل کند؟

فردوسی: در حوزه اقتصادی، قوانین متضاد همچنان حاکم است مخصوصا در گلستان. در حوزه گردشگری قوانین متضاد توسعه وجود دارد. یک قانون نوشته شده که هم در استان کویری اجرا می شود و هم در گلستان که مملو از جنگل و کوه کشاورزی است. این، مشکل است و جلوی توسعه گردشگری را در گلستان گرفته است.

صنعت، گردشگری، صنایع تبدیلی و معدن گلستان مورد غفلت قرار گرفته است. در تاریخ گلستان یک پروژه ۱۰ میلیون یورویی بخش خصوصی با مشارکت بانک‌ها اجرا نشده اما در سایر استان‌ها پروژه‌هایی با سرمایه ۸۰۰ میلیون یورویی با وجود ناترازی بانک‌ها اجرا می‌شود.

سطح نماینده مجلس در گلستان به قدری پایین آمده که فکر می‌کنیم نماینده وظیفه اش دارد در روستا و کنار کامیون عکس بگیرد. مثلا یک لوله فاضلاب در روستایی ترکیده و نماینده در آن روستا حاضر شود و حل مشکل فاضلاب را اعلام کند.

نامزد انتخابات مجلس در گرگان: حل مشکل ناترازی بانک‌ها، راه‌حل دارد

رفتارهای کاریکاتوری برخی نمایندگان باعث شده گلستان در شاخص‌های فقر، جزو چند استان اول کشور قرار بگیرد.

در عقب ماندگی صنعتی نیز جزو چند استان اول کشور هستیم و سرانه درآمدی مردم گلستان نصف میانگین کشور است. آیا خاک ما فقر تولید می‌کند؟ آیا جغرافیای استان ما مشکل دارد که وضع ما این است؟ ما زیباترین جغرافیای کشور را داریم. دلیلش رفتارهای نمایشی و گزینشی است که در اصطلاح علوم سیاسی به آن رفتارهای کاریکاتوری می‌گویند.

ایرنا: برنامه مشخص شما در حوزه اقتصادی چیست؟

فردوسی: زیرساخت‌های اقتصادی گلستان دچار مشکل است و برای ناترازی آب، بانک برنامه دارم.

باید ما قبول کنیم که ۸۰ درصد تامین مالی و سرمایه‌گذاری در ۳۰ سال گذشته توسط بانک‌ها انجام شده ولی در گلستان 20 میلیارد ریال وام سرمایه در گردش را تمدید نمی کنند.

با وجود ناترازی بانک‌های گلستان، در سایر استان‌ها پروژه‌های بزرگ با مشارکت بانک‌ها راه‌اندازی می‌شود و ما می‌توانیم برای رفع ناترازی بانک‌ها از منابع مالی بانک سایر استان‌ها استفاده کنیم.

باید روی زیرساخت‌ها کارکنیم و به دنبال اجرای پروژه‌های بزرگ باشیم. رایزنی کنیم تا بستر رونق ساز برای ورود سرمایه‌گذراران فراهم شود.

ما از سرمایه‌گذاران استقبال می‌کنیم و شرایط را با نظارت بر قانون و حذف قوانین مزاحم فراهم خواهیم کرد. برای ایجاد صنایع تبدیلی برنامه داریم و قرار نیست که کشاورز سیب زمینی خود را کیلویی ۴۰ هزار ریال به استان صنعتی بفروشد و مردم استان ما همان محصول را پس از فرآوری کیلویی ۲ میلیون ریال خریداری کنند.

ایرنا: چقدر به قانونگذاری مجلس آشنا هستید؟

فردوسی: من یک صنعت‌گر و تاجر هستیم. گلوگاه‌های فساد زای اقتصادی را می‌شناسم و می‌دانم که مصوبات ارزی چه بلا و رانتی ایجاد می‌کند و برای تخصیص ارز در وزارتخانه های مختلف، برخی کارشناسان چگونه رفتار می‌کنند.

۱۷ سال در حوزه صنعت و تجارت فعالیت دارم و با قوانین مزاحم و قوانین فسادزا آشنا هستم و گره‌های کور را می‌شناسم.

ایرنا: توصیه برای مشارکت مردم در انتخابات چیست؟

فردوسی: خواهش من از همه مردم در حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا این است که در انتخابات حضور فعال داشته باشند.

در خانه ماندن هم نوعی انتخاب است اما بیایید به کسانی که می‌دانید سرنوشت شهر خود را به کسانی که می توانند آینده شما و فرزندانتان را تضمین کنند بسپارید.

تبلیغات انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از پنج‌شنبه سوم اسفند آغاز شد و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای ادامه خواهد داشت.

استان گلستان یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۲۹ نفر جمعیت با ۱۴ شهرستان دارد و دارای ۶ حوزه انتخابیه و هفت نماینده است.

حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا ۲ نماینده و حوزه‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان، علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس و نیز حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه هر کدام یک نماینده دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری یازدهم اسفندماه برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha