نامزد انتخابات مجلس در گنبدکاووس: مجلس باید در حوزه اشتغال و مسکن بیشتر تلاش کند

گنبدکاووس- ایرنا- «احمد شریف» نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان مرزی گنبدکاوس با کد انتخاباتی ۱۷۲ معتقد است مجلس باید در حوزه اشتغال و مسکن عملکرد فعال‌تری داشته باشد تا جوانان بدون دغدغه به سمت ازدواج بروند و نگرانی‌ پیری جمعیت برطرف شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این داوطلب نمایندگی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با مدرک دکترای تخصصی معادلات از دانشگاه دولتی گیلان هم اکنون دانشیار رشته ریاضی دانشگاه گنبدکاووس، عضو هیات ممیزه دانشگاه‌های گلستان و رییس دانشکده فنی و مهندسی مینودشت است.

شریف در گفت‌ و گو با ایرنا به پرسش‌هایی پیرامون کارکردهای نهاد قانون‌گذار مجلس شورای اسلامی، برنامه‌های خود و مشکلات حوزه انتخابیه گنبدکاووس پاسخ داد.

ایرنا: به نظر شما مجلس شورای اسلامی چه ویژگی‌ها و کارکردهایی دارد؟

شریف: منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه قانون‌گذاری و نظارت بر قانون، نقش کلیدی و ماندگاری دارند که باید با نگاه تخصص محور، اولویت را به طرح‌ها و لوایحی دهد که گره‌گشای مشکلات مردم باشد.

در مجلس باید کاری کرد که مردم نتیجه نظرات کارشناسانه در تصویب لوایح و طرح‌ها را در سفره‌های خود مشاهده کنند.

مجلس باید در حوزه اشتغال و مسکن بیشتر تلاش کند

امیرکبیر برای توسعه و پیشرفت کشور اقدامات تحول آفرینی انجام داد و زمانی که از او پرسیدند «چگونه توانستی کشور را درست کنی؟» پاسخ داد: «من دزدی نکردم تا زیردست من هم جرات نکند اینکار را انجام دهد» و مجلس هم باید قاطعانه به حوزه مفاسد اقتصادی ورود کند.

باید نیروهای ارزشی و توانمند در جایگاه متناسب با تخصص خود مشغول به فعالیت شوند و افراد غیرمتخصص نیز از چرخه مدیریت کنار گذاشته شوند.

یک مجلس کارآمد باید با حفظ استقلال خود در راستای منافع ملی و مردم گام بردارد و از ابزارهای قانونی مانند طرح سوال و استیضاح، به موقع استفاده کند ضمن اینکه قبل از رای دادن به طرح و لایحه‌ها از نقطه نظرات افراد متخصص بهره بگیرد تا قوانین به نفع مردم تصویب شود.

ایرنا: انگیزه شما از وارد به عرصه انتخابات مجلس چه بود؟

شریف: با این رویکرد به انتخابات مجلس ورود کردم که بتوانم در حوزه‌های اقتصادی در سطح کلان ملی و نیز برای منطقه کمتر توسعه یافته گنبدکاووس تاثیرگذار باشم چراکه امروز یکی از مشکلات و معضلات مهم کشور، مشکلات اقتصادی و معیشت مردم است که نمایندگان می‌توانند با تصویب قوانین مناسب شرایط اقتصادی را به نفع مردم پیش ببرند.

ایرنا: شما در حوزه انتخابیه گنبدکاووس چه مشکلاتی دیدید که وارد عرصه شدید ؟

شریف: حوزه انتخابیه گنبدکاووس پتانسیل‌های زیادی در بخش‌های گوناگون دارد که تاکنون یا نادیده گرفته شدند یا کمتر به آن توجه شده است. به‌عنوان مثال یکی از بزرگترین میدان‌های فروش دام زنده کشور دراین شهرستان واقع است اما به این ظرفیت ویژه کمتر توجه شده و برخی صنایع تبدیلی مانند احداث کشتارگاه صنعتی و فرآوری پوست دام برای ایجاد ارزش افزوده بخش دامپروری آن ضروری است.

دامپروری یکی از شغل‌های اصلی این منطقه است که می‌توان روی آن سرمایه‌گذاری ویژه چه توسط دولت و چه توسط بخش خصوصی کرد و ارزش افزوده و اشتغال خوبی برای مردم و جوانان گنبدکاووس به ارمغان آورد.

درحوزه بهداشت و درمان هم گنبدکاووس با اینکه شهرستان محوری ۶ شهرستان دیگر واقع در شرق استان گلستان در ارائه خدمات درمانی است اما در ایجاد زیرساخت‌های این حوزه تاکنون اقدامات خوبی انجام نشده و بیشتر بیمارستان‌های آن قدیمی و فرسوده هستند.

ترافیک شهری و نبود جاده کنارگذر در گنبدکاووس هم مسکل دیگر این شهر است . برای رفع این مشکلات باید با جذب منابع ملی یا سرمایه‌گذاری بخش خصوصی چند زیرگذر یا روگذر در مبادی ورودی و ساخت جاده کنارگذر اقدام کرد.

صنایع تبدیلی بخش کشاورزی هم یکی از موارد قابل پیگیری است چراکه گنبدکاووس با اینکه بیشترین باغ را در گلستان دارد اما از داشتن واحدهای فراوری انواع میوه محروم است.

فعال بودن ۹ دانشگاه در گنبدکاووس مزیت دیگر این شهر است. این تعداد مرکز آموزش عالی نیاز به حداقل یک شرکت دانش بنیان دارد که نقش مهمی در توسعه، پیشرفت و اشتغال منطقه دارد.

ایرنا: کلام آخر و پایانی؟

شریف: یکی از رویکردهای من در حوزه انتخابیه گنبدکاووس، مبارزه با تفکر استفاده از مدیران سفارشی در راستای پیشرفت و توسعه منطقه است باید بتوانیم دغدغه‌های مردم را کاهش دهیم و یکی از راهکارهای آن استفاده از مدیران توانمند و متخصص در پست‌های مدیریتی است.

ساماندهی اخذ مالیات و بهبود شرایط این حوزه که متاسفانه نحوه گرفتن مالیات بسیاری از اقشار کم درآمد جامعه بویژه کارمندان و کارگران را نگران کرده است ما باید جلوی فرارهای مالیاتی را بگیریم و از اقشار مرفع و غنی متناسب با درامدهایشان مالیات اخذ شود.

یکی از وظایف نمایندگان مردم باید شفافیت آرا باشد تا موکلان از عملکرد نماینده خود آگاه شوند ضمن اینکه در بررسی طرح‌ها و لوایحی که از دولت یا مجلس می‌آید باید منافع ملی و مردم در اولویت قرار گیرد.

مجلس می‌تواند در اشتغال و مسکن هم عملکرد فعال‌تری داشته باشد تا جوانان بدون دغدغه به سمت ازدواج بروند تا نگرانی‌های پیری جمعیت برطرف شود.

گنبدکاووس با وجود داشتن ظرفیت های گردشگری و اماکن و بناهای تاریخی از داشتن زیرساخت‌های اقامتی محروم است یا بازارچه مرزی آن رونق چندانی ندارد و یا از ظرفیت اراضی بیابانی نواحی شمالی آن هیچ استفاده‌ای از جمله در برگزاری تورهای ملی و بین المللی نمی‌شود که باید برای آنها برنامه ریزی شود.

تبلیغات انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از بامداد پنج‌شنبه سوم اسفند آغاز شد و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای ادامه خواهد داشت.
استان گلستان یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۲۹ نفر جمعیت با ۱۴ شهرستان دارد و دارای ۶ حوزه انتخابیه و هفت نماینده است.

حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا ۲ نماینده و حوزه‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان، علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس و نیز حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه هر کدام یک نماینده دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری یازدهم اسفند برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha