۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۰۹
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85394266
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارایه خدمات شهری و لزوم دسترسی های سهل جامعه معلولان قزوین

قزوین - ایرنا - رییس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر قزوین دسترسی سهل و آسان جامعه معلولان این شهر در ارایه خدمات شهری را امری الزام آور دانست و گفت: برنامه های اصولی و زیربنایی بایستی از سوی مدیریت شهر برای این عزیزان به مورد اجرا گذاشته شود.

ولی چگینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دسترسی‌ های شهری، عمومی‌ترین بخش تردد معلولان است که شورای شهر قزوین در این راستا مناسب‌سازی هایی را در معابر شهری، به ویژه مسیرهای را که بیشترین استفاده را دارد، انجام داده تا این اشخاص بتوانند بدون هیچگونه نگرانی مسیرهای یاد شده را طی کنند.

وی ادامه داد: شورای شهر قزوین همچنین سازمان شهرداری های استان را ملزم کرده تا در طرح‌های شهری نیازهای این قشر ارزشمند را در نظر بگیرد که در این راستا به صورت مستمر از طرح های در دست اجرا به صورت میدانی نیز بازدید به عمل آمده و نسبت به رفع نواقص نیز توصیه های لازم به عمل آمده است.

چگینی با اشاره به بوستان های شهری به عنوان یکی از اماکن مورد استفاده عموم مردم، خاطرنشان کرد: در این راستا در بوستان چهار هکتاری مادر و کودک قزوین که در جنوب این شهر قرار دارد، برخی موارد در خصوص تردد آسان معلولان نادیده گرفته شده بود که با توجه به نیاز معلولان به چنین اماکنی، تغییرات لازم در کاربری فضاهای آن صورت بگیرد.

این مسوول ادامه داد: شهرداری قزوین همچنین ملزم شده تا سرویس های بهداشتی عمومی و ساختمان‌های جدیدالاحداث را به چشمه مجهز به کاسه فرنگی برای استفاده سالمندان و افراد دارای معلولیت تجهیز کند.

به گفته وی، در حال حاضر و در بخش حمل و نقل عمومی اقدامات خوبی در حوزه معلولان انجام شده و ضرورت دارد برای بهره‌مندی آنان از این ناوگان، برنامه‌ریزی بیشتر و مدونی صورت بگیرد.

رییس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه شهرداری این شهر در خصوص سیاست‌گذاری بودجه سال ۱۴۰۳ جلساتی به صورت مستمر برگزار می کند، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا برای تمامی موضوعات و افراد جامعه با نیازهای ویژه برنامه‌ریزی داشته باشیم تا در این دوره از مدیریت شهری به سمت و سویی حرکت می‌کنیم که بخشی از مشکلات معلولان شهر مرتفع شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha