رعایت حقوق رقبا، پیش گام انتخابات

ساوه - ایرنا - انتخابات به عنوان یکی از ارکان مردم سالاری دینی برای تحقق نیازمند پیش فرض هایی است که دست اندرکاران برگزاری انتخابات ۱۴۰۲ ساوه این پیش گام ها را رعایت حق و حقوق دیگری و مُر قانون از سوی نامزدها می دانند.

به گزارش ایرنا، ستاد پیشگیری از جرایم تخلفات انتخاباتی در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه با حضور روسای هیات های اجرایی و نظارت، امام جمعه ساوه، مسوولان دستگاه قضایی و جمعی از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

نمایندگی آیینه تمام نمای فضایل مردم ایران است

امام جمعه ساوه در این آیین انقلاب اسلامی را یکی از نعمت های بزرگ الهی به بشریت اعلام کرد و افزود: این نهضت که حاصل هدایت های امام راحل و خون شهدا است هم اکنون در گام دوم خود نیازمند مدیریتی متشرعانه، مدبرانه، مجتمعانه، مجاهدانه، مخلصانه، متضرعانه و متوکلانه ای که است که از سوی تمام آحاد جامعه شکل گرفته باشد.

رعایت حقوق رقبا، پیش گام انتخابات

حجت الاسلام جعفر رحیمی گفت: آنچه که امروز با تاسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان مدیریت هوشمندانه و مدبرانه از آن یاد می شود شامل این هفت ویژگی ممتاز است.

وی یادآور شد: برای رسیدن به این مدیریت هوشمندانه و هوشیارانه و تحول محور تمام دست اندرکاران، تصمیم گیران و تصمیم سازان آن باید با التزام کامل احکام الهی و اسلامی، کار دسته دسته جمعی و تشکیلاتی، تلاش و سخت کوشی در خدمت مردم باشند.

امام جمعه ساوه به نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای توصیه کرد که نمایندگی اینه تمام نمای فضایل و خوبی های مردم جمهوری اسلامی به شمار می رود از آنان انتطار می رود در میدان رقابت و برای رسیدن به فرصت خدمت اخلاق محوری را سرلوحه خود قرار دهند.

وی افزود: آنان باید در جریان انتخابات به قانون پایبند باشند و برای اثبات توانمندی های خود به بیان ایده های خودشان اکتفا کرده و مراقب آبروی دیگران در بیانات و سخنرانی های خود باشند.

امام جمعه ساوه اضافه کرد: بازی با آبروی دیگر مؤمنان را شایسته هیچ کدام از نامزدهای انتخابات نیست و از طرفی خداوند این اقدام را جنگ با خود اعلام می کند.

وی فردای انتخابات را روز وحدت و رفاقت بین رقبا اعلام کرد و گفت: تبریک غیرمنتخبان به منتخب مردم و رفتار خردمندانه منتخب برابر رای مردم و تحقق وعده ها مهمترین انتظارات از نامزدهای انتخاب است.

نامزدها حقوق مردم و رقبا را رعایت کنند

فرماندار ساوه هم در این جلسه با بیان اینکه مهمترین خواست نامزدها از دست اندرکاران ایجاد بستری سالم برای انتخابات است تا بتوانند رقابت سالمی داشته باشند افزود: سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت فصل الخطاب رهبر معظم انقلاب به تمام دست اندرکاران برگزاری انتخابات بوده که با تعامل هیات های اجرایی نظارت و دستگاه قضایی در حال انجام است.

مهدی الیاسی یادآور شد: در این راستا هیچ کدام از اعضای شورای اداری شهرستان حق ندارند علیه یا له کاندیدایی قدم بردارند و بدون شک در صورت مشاهده بدون قید شرط با مدیران خاطی برخورد خواهد شد.

وی رعایت حقوق یکدیگر ، حقوق نظام، اسلام و حقوق مردم را از الزامات یک انتخابات سالم اعلام کرد و گفت: نباید در هیچ مرحله ای از انتخابات از این حقوق تعدی شده و با خودداری از سیا نمایی و وعده های دروغین، امیدآفرینی را به جامعه تزریق کرد.

بستر برگزاری انتخابات قانون‌مدار در زرندیه فراهم شده است

ابولقاسم مهری فرماندار شهرستان زرندیه هم در این جلسه گفت: مقدمات راه اندازی ستادهای تبلیغات نامزدها در سه حوزه فرعی در مامونیه، زاویه و خرقان این شهرستان فراهم شده و عوامل اجرایی و نظارتی بستر برگزاری یک انتخابات کاملا عادلانه، عالمانه و قانونمدار در شهرها و روستاها را ایجاد کرده ایم.

رعایت حقوق رقبا، پیش گام انتخابات

رقابت اصلی بر سر خدمت باشد

رییس دادگستری ساوه در این ایین با بیان اینکه ستاد پیشگیری از جرایم تخلفات انتخاباتی این شهرستان بر اساس تکلیف قانونی دادگستری در سال جاری چهار بار جلسه خود را تشکیل داده است افزود: تحقق راهبردهای چهارگانه اعلامی از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت انتخابات از جمله اهداف تشکیل این ستاد است تا تمام بخش ها بتوانند در سایه قانون این راهبردها را انجام دهند.

ابوالحسن شریفی افزود: بر اساس این راهبردها تحقق امنیت و سلامت بر عهده حاکمیت، مشارکت بر عهده مردم و رقابت نیز بر عهده نامزدهای انتخابات است که از مهمترین رسالت نامزدها از سوم اسفند سال جاری آغاز می شود تا مردم با مشارکت پرشور و حماسی تکمیل گر این راهبردها باشند.

وی با بیان اینکه در قابل سیاسی نامزدها باید اصل را بر رقابت سیاسی و اخلاق مداری بگذارند یادآور شد: کاندیداهای انتخابات چون پا پیش مسیری می گذارند که در صورت موفقیت تقنین قوانین کشور بر عهده آنان گذاشته می شود باید از هم اکنون پایبندی خود به مُر قانون را به نمایش گذاشته و همواره در این مسیر گام بردارند.

رییس دادگستری ساوه دومین اصل مورد انتظار از نامزدهای انتخابات را عمل به اصول قانون اساسی و خطوط بنیانگذار جمهوری اسلامی اعلام کرد و گفت: آنان باید در تبلیغات و ارایه برنامه های مرزهایشان با دشمنان را تفکیک کرده و ناخواسته در زمین دشمن بازی نکنند.

وی گفت: رفتار با کرامت از دیگر انتظارات از نامزدهای انتخابات است و برای تحقق این مهم باید از بد گویی، تهمت، افترا که در قوانین جرم انگاری شده خودداری کرده و اگر مخالفتی با برخی مسایل دارند با اخلاق محوری واستدلال پاسخ آنها را ارائه کنند.

شریفی گفت: نامزدها برای ایجاد امیدواری در جامعه باید خدمت را مهمترین هدف رقابت خود اعلام کنند.

حضور پرشور در انتخابات کام مردم را شیرین می کند

دادستان عمومی و انقلاب ساوه نیز در این آیین گفت: اغتشاشات سال گذشته کام مردم را تلخ کرد و امید واریم با برگزاری یک انتخابات با شکوه در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ کام آنها شیرین شود.

محمودرضا سازنده افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی اولین حکومت مردم سالاری دینی در دنیا در کشور ما مستقر شده نمود آن برگزاری انتخابات از بدو انقلاب تا کنون است و هرکدام از آنها بخشی از امنیت، اقتتدار، همبستگی ملت را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه وعده های خارج از اختیارات قانونی نمایندگان نتیجه هی جز کاهش مشارکت ندارد افزود: انتطار می رود در انتخابات اخلاق اسلامی و قانون از سوی نامزدها رعایت شود چراکه مردم انتظار دارند کسی که مصوب قانون باشد خودش باید به آن عمل کند

وی گفت: بدون شک اگر کسی اعمال مجرمانه ای همچون تهمت، تخریب، افترا و سیاه نمایی را مرتکب شود اولین کسی است که از سوی مردم کنار گداشته می شود و قوه قضائیه در ۲ محور پیشگیری از تخلفات و برخورد با جرایم بدون اینکه در روند انتخابات دخالتی داشته با متخلفان به صورت قاطع برخورد می کند.

فرمایشی بودن انتخابات معنایی در جمهوری اسلامی ندارد

حسن شیخلر مسوول دفتر هیئت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان قانون اساسی در ساوه نیز گفت: تعامل بیشتر ناظرین و مجریان انتخابات با هیات اجرایی موجب برگزاری انتخاباتی قانون مدار و سالم خواهد شد و زمینه ساز حضوری حداکثری می شود.

وی اضافه کرد: تغلب و فرمایشی بودن انتخابات اصلا معنایی در جمهوری اسلامی نداشته و طرح این موضوعات با هدف جلوگیری از حضور مردم در انتخابات است.

مردم شهرستان های ساوه و زرندیه به صورت مشترک دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند و دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نماینده خود را از بین ۵۹ نفر انتخاب خواهند کرد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می شود. نامزدهای این انتخابات برای دستیابی به ۲۹۰ کرسی قوه مقننه و ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رهبری با یکدیگر رقابت می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha