وکالت و نمایندگی طعمه نیست

ساوه - ایرنا - امام جمعه ساوه با اشاره به آغاز تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: وکالت و نمایندگی طعمه نیست بلکه امانتی الهی بوده که از سوی مردم بر دوش یک نماینده گذاشته می شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان اظهار کرد: نمایندگی مردم یعنی نشان دهنده ی فضائل و خوبی ها و عظمت ملت بزرگ ایران بوده و وکالت امانتی الهی است که مردم به نمایندگان سپرده اند.

وی با اشاره به اینکه فرصت تبلیغات و انتخابات میدان رقابت برای خدمت است نه رسیدن به ریاست و موقعیت افزود: در تبلیغات انتخاباتی اصل قانونی، اخلاقی و شرعی اثبات معقولانه ی توانمندی ها، بیان ایده ها و برنامه ها و ظرفیت های خود است و جایی برای نفی دیگران نمی ماند.

حجت الاسلام رحیمی یادآور شد: از این رو تمام توان کاندیداها باید برای معرفی خود، صرفه جویی و پرهیز از اسراف ، حساسیت در اجتناب از استفاده از بیت المال، اجتناب از روش های غربی مغایر با مبانی دینی و عرف جامعه اسلامی و ایرانی در تبلیغ، خودداری از وعده های ناشدنی و فریب تبلیغاتی و جلوگیری از تخریب سیما و منظر شهری باشد.

مجاهدت خاموش در راه خدا مدال افتخار سربازان گمنام است

وی با اشاره به فرا رسیدن نیمه شعبان روز سربازان گمنام اظهار کرد: این مدال بهترین مدال افتخاری است که حضرت امام(ره) به نیروهای جان بر کف وزارت اطلاعات و مجاهدت های خاموش نیز افتخاری است که رهبر معظم انقلاب به سربازان گمنام دادند که هر دوی این مدال ها نشان از اخلاص بالای این سربازان است.

خطیب جمعه ساوه ادامه داد: اقتضای کار این سربازان این است که در گمنامی مجاهدت کنند و در گمنامی و با محدودیت های زیادی زندگی کنند و بخش قابل توجهی از اقدامات و عملکرد های خود را نتوانند گزارش کنند چرا که پیشرفت کار آنها در گمنامی و موفقیت آن ها در پوشیده ماندن عملکردشان است.

وی گفت: کار اطلاعاتی در میان اعمال عبادی به دلیل پنهان بودن به روزه داری تشبیه شده و اجر کار اطلاعاتی همانند روزه قرب الهی دارد.

حجت اسلام رحیمی یادآور شد: دستگاه اطلاعاتی بنیه علمی خودش را متناسب با تحولات پرشتاب علمی وتکنولوژی پیش می برد و از توان علمی بالایی برخوردار است چراکه امروز نیروهای وزارت اطلاعات یکی از مقتدرترین و کارآمدترین نیروهای اطلاعاتی و امنیتی جهان هستند.

وی افزود: موفقیت های سربازان گمنام امام زمان (ع) در مقابله با گروه های تروریستی، نفوذ، مفاسد اقتصادی و ضربه زدن به شبکه ها و سیستم های امنیتی دشمنان بوده که معاندان را به ستوه آورده است.

امام جمعه ساوه گفت: با توجه به حجم ورود جاسوسان بیگانه و تروریست ها به مرزهای کشور، سربازان گمنام امام زمان (عج) و دستگاه های اطلاعاتی با اشراف اطلاعاتی و اقدام به موقع در سراسر کشور خواب را از چشمان جاسوسان و تروریست ها ربوده اند و آنها هرگز در خاک جمهوری اسلامی ایران احساس امنیت نمی کنند.

ظهور موعود ثمره اندیشه جهانی بشریت است

وی یادآور شد: اندیشه جهانی بشریت وقتی به ثمر می رسد که انسان کاملی به عنوان مهدی موعود (عج) ظهور کند که برای چنین ظهوری باید امت اسلامی شرایط فرهنگی به معنای معنای انتظار را کسب کند.

حجت الاسلام رحیمی یادآور شد: موضوع انتظار فرج و ایمان به مهدی موعود یکی از موضوعاتی که دستاویز دشمنان شیعه شده و اعلام می کنند که یکی از عوامل عقب ماندگی شیعیان ایمان به مصلح غیبی است.

وی یادآور شد: در حالیکه مسلم است که احکام و عقائد اسلام نه تنها منشاء عقب ماندگی مسلمین نشده بلکه منشاء پویایی و زنده بودن جامعه است چرا که هیچ یک از ادیان آسمانی ، به قدر اسلام ، راجع به امور اجتماعی و ترقی و عظمت ملت ، سفارش نکرده است .

نمازگزاران ساوه پس از اقامه نماز جمعه با سر دادن شعارهایی جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه را محکوم کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha